תוויות

אברהם מזרחי אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אוקראינה אור יהודה אורי ליפש אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלחנן דב מרוזוב אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אנגלית אסי הראל אסף פרומר אסרו חג אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון אריה לוין אריכות התפילה ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר לעמיל כהן אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד לייב אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון אבצן גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוב טברדוביץ דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד טייכטל דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד מונצרש דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דניאל מוסטר דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב לוי זלמנוב הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבודדות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוץ לארץ חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים דוד לאופר חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות קרלין חסידות רוזי'ן חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בולטון טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ג ניסן י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגאל פיזם יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב פויזנר יהודה לייב רסקין יהודה ליפסקר יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יונה איידלקופ יוסף גול יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף דניאל יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף יצחק רוזנברג יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב הורביץ יעקב זכריה מסקאליק יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יעקב פרי יעקב שוויכה יצחק אייזיק קעניג יצחק אקסלרוד יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק גנזבורג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר ברסקי יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק נמנוב יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת הבוכרים כפר חב"ד ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל בית שמש ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל מגדל העמק ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כיבוד הורים כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי העכט לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לוי פריז לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליטאים ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר מאזוז מאיר פרידמן מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדע מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מולדובה מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנהגי ישראל מנחם בגין מנחם דוב דוברוסקין מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גורביץ' מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל קנלסקי מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרגלים מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי גל מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה דב גינזבורג משה דוב ברוד משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה יצחק פארסט משה לידר משה מאירי משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה פיינשטיין משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנגדים מתנה נבואה נוסטלגיה נועם הרפז נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן הורביץ ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סביבון סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סוריה סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'היום יום' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים ספריית ליובאוויטש עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עזה עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פירוש המילות בתפילה פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צוואת הריב"ש צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קברי צדיקים קדושה קה"ת קו הטלפון 'הטה אזנך' קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אברהם יעקב פרידמן - האדמו"ר מסדיגורא רבי אברהם מקאליסק רבי אהרון מקרלין רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי ישראל מרוז'ין רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שלמה מקרלין רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא רחובות ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שביעי של פסח שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעור שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה אזרף שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה מיידנצ'יק שלמה נקדימון שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גוראריה שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן העכט שניאור זלמן חנין שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הנגלה תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ב תשנ"ג תשנ"ד תשנ"ה תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

התוועדות סוחפת על 'פסח שני' של המשפיע הדגול ר' שלמה חיים קלסמן

'אצל הרבי מקבלים 'מקיף', ואצל המשפיע פנימיות': מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' גאה להגיש רשימה אישית נדירה שכתב בימי בחרותו הגה"ח הרב משה מרדכי ארנשטיין ע"ה - ששימש כמשפיע ראשי של ישיבת 'חסידי חב"ד ליובאוויטש' בצפת, ובה הוא מתאר ומסכם בלשונו הייחודית את דבריו של המשפיע הנודע הגה"ח הרב שלמה חיים קסלמן ע"ה, מתוך התוועדות חסידית שהתקיימה בי"ד אייר תשכ''ט, לרגל 'פסח שני' • מוגש לרגל יום ה'יארצייט' של ר' שלמה חיים קסלמן בי"ט אייר • לכתבה המלאה

 •••

 ☚ רשימה אישית נדירה: הרב ארנשטיין מתאר התוועדות של ר' שלמה חיים קסלמן על ל"ג בעומר 

קטעים אחדים מהתוועדות המשפיע רש"ח שי', בי"ד אייר פסח שני תשכ''ט.

הרבי מביא ב'היום יום' שפסח שני ענינו שאף פעם אין 'פארפאלן' [= אבוד] ואפשר תמיד לתקן, אפילו מי שהיה טמא, מי שהיה בדרך רחוקה או אפילו 'לכם' שזה היה ברצונו - אף על פי כן אפשר לתקן. לכאורה, מדוע מזכירים קודם 'טמא' ואחר כך 'בדרך רחוקה', הרי לכאורה 'טמא' הוא יותר חמור מ'דרך רחוקה', כיוון ש'דרך רחוקה' לא היתה לו אפשרות להיות, מה שאין כן 'טמא' שזה חיסרון יותר גדול. 

אלא העניין הוא שבאמת 'דרך רחוקה' גרוע יותר מ'טמא', כיוון ש'טמא' זה אחד שנפל בדברים אסורים, טומאה, אף על פי כן זה קורה לפעמים, אבל הוא יודע את החיסרון ומצטער. ויוכל בקלות יותר לצאת ממי שהוא ב'דרך רחוקה' שגרוע יותר. ש'דרך רחוקה' שהוא נופל בתאוות היתר ונמצא בדרך של רע, שעל ידי זה יכול ליפול עד עמקי שאול.

וכמו שרואים בתורה אצל בן סורר ומורה 'שנידון על שם סופו', שאף על פי שהוא אוכל דברים כשרים ומותרים, אבל כיוון שהוא נמצא בדרך של רע, ירדה תורה לסוף דעתו שסופו שיהיה גרוע ביותר, ועל כן אף על פי שהוא רק זולל דברים מותרים, התורה דנה אותו במיתה הכי חמורה - סקילה - שכיוון שהוא בדרך של רע, סופו שיהיה מאוד מאוד למטה מטה.

שבאמת תאוות היתר גרוע יותר הרבה יותר מתאוות איסור, שתאוות איסור הוא יודע שזה רע והוא יצא מזה, מה שאין כן בתאוות היתר שחושב שזה מותר הרי הוא נמצא בדרך של רע שיכול לרצות הרבה יותר מתאוות איסור, וכנזכר לעיל בבן סורר. ולכן מקדים 'טמא' ל'דרך רחוקה' הואיל ו'דרך רחוקה' - תאוות היתר קשה יותר.

ואחר כך 'לכם', שהוא יודע את חומר העניינים שבתאוות היתר ותאוות איסור, ואף על פי כן הוא הולך בשרירות ליבו הרע, שזה יכול להיות ביותר אצל חסידים, שאלו שאינם יודעים חסידות הרי אינם יודעים מענייני אלוקות והולכים כך במשך כל חייהם.

ההבדל בין חסיד ל'מתנגד'

וסיפר בשם הרב שליט"א [ר' שניאור זלמן גרליק ע"ה, הרב דכפר חב"ד] שהיה פעם רב באיזה שהוא ישוב, והיה שם איזה בעל-הבית אחד שהיה שומר תורה ומצוות, אבל היו לו ספקות עצומים באמונה, ועד לדעות של כפירה רחמנא ליצלן, וכשהיהודי הזקן נהיה זקן, היה חולה מאוד ונטה למות, והרב חיכה שהיהודי הזה יקרא לו בכדי להגיד איתו וידוי. וכשראה שהוא אינו קורא לו, ומיום ליום הוא נהיה חולה יותר ויותר, אז הרב החליט שהוא בעצמו ילך אליו להגיד איתו וידוי.

הרב בא אליו והתחיל לדבר איתו שיגיד וידוי, אתה תהיה מסתמא בריא עד מאה ועשרים, אבל אין זה נוגע לאמירת וידוי, כשחולים צריך להגיד וידוי. והיו הרבה חולים שאמרו וידוי ואחר כך נהיו בריאים. והיהודי הזה טען שאינו יודע למה צריך להגיד וידוי, כי אין לו על מה לומר וידוי, כיוון שכל ימיו הוא הולך לבית הכנסת לתפילה ושומר שבת וכשרות. 

הרב ניסה להשפיע עליו והוא בשלו, אז הרב שאל אותו אולי היו לך איזה דעות והשקפות של כפירה חס ושלום, והוא טוען שלא. והרב התעקש ושאל אולי בכל זאת היה לך פעם איזה ספקות. והיהודי ניסה להיזכר ואמר כן, זה יכול אולי להיות שהיה לי איזה ספקות, והסכים לומר וידוי.

מה שאין כן כשלומדים חסידות הרי יש אמונה טהורה ללא ספיקות חס ושלום, ויודעים בכל דבר את גודל הפגם והחיסרון שיש כשעושים עבירה הכי קטנה. אדמו"ר האמצעי אמר שחסידות עושה 'קלוג' [= פיקחות], ומשיח יעשה 'פרום' [= דתי].. זאת אומרת, שחסידות עושה שיהיו פקחים, שידעו בכל מצווה את היוקר שלה, ולהיפך, את גודל החיסרון והפגם שבעבירה רחמנא ליצלן. ואף על פי שלא מחזיקים במדרגות, אבל משיח יעשה 'פרום', זאת אומרת שאז יגיעו לכל המדרגות הגבוהות, אהבה ויראה וכו'.

מה שאין כן מי שאינו חסיד, הרי ברור אצלו שיהיה לו הרבה גן עדן, ובודאי שכשם שחבריו ומוריו מרוצים מהחידושים שלו, אז כשם שפמליא של מטה מסכימים שהוא למדן וצדיק, כמו כן הקדוש ברוך הוא נהנה מאוד מתורתו, ומלאכים קושרים כתרים להקדוש ברוך הוא מהתורה והמצוות שלו. מה שאין כן כשלומדים חסידות הוא יודע את האמת שאף על פי שמחדש חידושים יכול להיות שהוא מרוחק מאלוקות וכו', שחסידים הם פקחים ויודעים את האמת היכן הם מחזיקים, וחסיד יודע ברור שיהיו לו עונשים וכו'.

כמו שאמר הרבי הרש"ב נשמתו עדן, שחסיד אם אינו שומע לרבי, יש לו גיהנום על זה. שחסיד יודע שציווי של הרבי זה כמו ציווי של תורה כמו תנאים ואמוראים, ועוד גבוה מזה. וכמעשה המובא ב'תורת שלום' שבעצם איסור דרבנן זה כמו איסור תורה, כיוון שכתוב 'ושמרת לעשות ככל אשר יורוך' [דברים י"ז י'], ואם כן למה איסור דרבנן ספיקו לקולא ודאורייתא לחומרא? אומר הרבי שליט"א, לא משום שדרבנן קל יותר מדאורייתא (על דרך המובא בתניא סוף פרק ד'], אלא משום שזהו רצונו יתברך.

הפיתרון למי שרחוק..

על כל פנים 'לכם' יכול להיות בעיקר אצל חסידים, שהוא יש לו אור, ויודע איך צריך להיות, ואף על פי כן בפועל הוא אינו כן, ואף על פי כן אף פעם לא מאוחר שגם 'טמא' או 'בדרך רחוקה' ואפילו 'לכם', כולם יכולים לתקן. וזה על ידי 'פסח', ש'פסח' ענינו קפיצה ודילוג לא עבודה מסודרת, שכשנמצאים בתוך בוץ אז אי אפשר להתקדם הלאה, כי על ידי זה נשקעים יותר אלא צריך לקפוץ - לא כמו עבודה דאלול עשרת ימי תשובה ראש השנה ויום הכיפורים, שזה בסדר והדרגה - כי אם צריך להיות 'כי ברח העם', שאף על פי שהרע בתוקפו כו', וכמו שמבואר בתניא פרק ל"א.

והכוח על זה הוא על ידי 'אתכפיא' בתאוות היתר. דהנה כבוד קדושת אדמו"ר ה'צמח צדק' מביא במאמר בשם 'רבינו בחיי' על 'קדושים תהיו', שזה ציווי של תורה לקדש את עצמו במותר לו, שמי שמקדש את עצמו במותר לו נקרא קדוש. וכמו נזיר שכיוון שפורש מן היין נקרא 'קדוש', כמו שכתוב 'קדוש יהיה גדל פרע' [במדבר ו' ה'], וכמו שכתוב 'מי שפורש משאר תאוות שנקרא קדוש'.

והמדריגה של 'קדוש' זו מדריגה גבוהה ונפלאה, שזה אור אין סוף הסובב כל עלמין, שקדוש ומובדל שעל ידי 'אתכפיא' בדברים המותרים ממשיכים מ'סובב כל עלמין', שכל המצוות הם משם הוי', רמ"ח מצוות עשה הם מ[אותיות] ו' וה' של שם הוי', ושס"ה לא תעשה הם מ[אותיות] י' וה' של שם הוי' ברוך הוא, ו'אתכפיא' בדברים המותרים זה מגיע עד 'קדוש', שזה אור ה'סובב'.

והסיבה לזה, כיון ש'אתכפיא' בדברים המותרים זה נלקח מ'יחידה' שבנפש. דברים אסורים זה נלקח מצד הכוחות הגלויים 'נפש רוח נשמה', ועל כן זה מגיע עד אצילות. מה שאין כן 'אתכפיא' שזה מסירות נפש, שנלקח מסתים דנשמתא.

המסירות נפש של חסידים

וכמאמר הרבי ה'צמח צדק' - 'מה לי קטלא כולא מה לי קטלא פלגא' - ועל כן ממשיכים מ'סתים' שבאלוקות, אור אין סוף הסובב. [עיין בכל זה באריכות בהתוועדות דיו"ד שבט שנה זו]. ולכן אצל חסידים מתנהגים לא על פי דין, כגון על דרך משל בשבת שמצווה לענגו באכילה ושתיה, ואף על פי כן עושים 'אתכפיא', כיוון שזה למעלה מ'שולחן ערוך', ולכן יש מסירות נפש אצל חסידים כיון שעושים 'אתכפיא'.

לכן 'אתכפיא' בדברים המותרים, גבוה יותר משמירה מדברים האסורים. ו'אתכפיא' בדברים המותרים זה תיקון על מה שחס ושלום נכשלים בדברים האסורים, כיוון שכל הפגמים מגיעים עד שם הוי' שזה באצילות, מה שאין כן 'אתכפיא' מגיע ל'סובב' וכשממשיכים מ'סובב כל עלמין', מתמלאים כל החסרונות והפגמים. על דרך 'לפני הוי' תטהרו', שהכפרה נלקחת ממדרגה גבוה משם הוי'. לפני הוי' - פנימיות שם הוי' שזה 'סובב', ועל ידי זה מתמלאים הפגמים.

וצריך לעסוק ב'אתכפיא' בדרך קבלת עול, שאף על פי שבשכל אינו מבין מדוע יעשה 'אתכפיא', הרי הדבר הוא כשר ומותר, ואף על פי כן יעשה בקבלת עול, הגם שזוהי מדרגה נמוכה, אבל 'מלכות' דקבלת עול, זה מהראש 'חכמה', ועוד יותר 'מקדם נסוכה' - קדמות האין סוף. ש'מלכות' מקבלת מ'כתר', וזוהי דרך סלולה להתעלות למעלה מעלה, וכמו שכתוב 'בזאת יבוא אהרון אל הקודש', ש'בזאת' זה מדרגת ה'מלכות' [קבלת עול] 'יבוא אהרון', שמדרגתו רמה ונשאה אהבה רבה, עוד יותר אפילו מאברהם אבינו, שענינו היה אהבת עולם.

נחיצות 'קבלת עול' - בלימוד החסידות ועבודת התפילה

ואיך מגיעים אל הקודש - 'סובב כל עלמין'? על ידי 'בזאת', שזה קבלת עול מלכות שמיים שזה ההיפך מ'דרך רחוקה', רחמנא ליצלן. ש'דרך רחוקה' זה מקור ודרך סלולה לכל מיני רע רחמנא ליצלן, וקבלת עול מלכות שמיים, זה דרך סלולה להתעלות בעילוי אחר עילוי. ואפילו מי שנמצא ב'ארצה' - שזה למטה מטה, יכול להגיע על ידי סולם דתפילה ['דא צלותא'] ל'השמימה', למדרגות הכי נפלאות. והיסוד לכל זה הוא על ידי קבלת עול.

ומי שאינו מחזיק ב'אתכפיא', איך יגיע לתשובה עילאה? על זה ישנה עוד עצה, והיא לימוד פנימיות התורה. דפנימיות התורה נלקחה מכתר, ותורת הנגלה נלקחה מחכמה דאצילות, מה שאין כן פנימיות התורה. ועל כן כשפוגמים באצילות, העצה לתקן את זה הוא על ידי שממשיכים ממקום גבוה יותר - 'עתיק', ועל ידי זה מתמלאים כל החסרונות. כיוון שסודות התורה נלקחים ממקום גבוה שלא שייך שם פגם. 

וראיה ממה שכתוב באגרת הקודש סימן כ"ג בעניין לימוד 'עין יעקב' בין מנחה למעריב, שרוב סודות התורה גנוזים בה ומכפרת עוונותיו של אדם וכו'. וכל שכן וקל וחומר תורת החסידות, שסודות התורה נמצאים בה וודאי, שמכפר עוונות, וכמו שמבואר במקום אחר בארוכה [ויש לומר ד'אתכפיא' מגיע ל'אריך אנפין', ופנימיות התורה ל'עתיק' וכו'], והכוח על כל זה הוא ב'פסח שני' כו'.

••

המשפיע יכול להוסיף אחרי הנסיעה לרבי?

ישנם כמה בחורים שחזרו מחצר כבוד קדשות אדמו"ר שליט"א, ולכאורה צריך להבין מה יש להם לעשות כאן אחרי שקיבלו מהרבי? והרי זה לכאורה ירידה, שקודם מקבלים מהרבי ואחר כך מהמשפיע?! וידוע המעשה שחותנו של אדמו"ר הזקן עשה לו הרבה צרות, ואחרי שכבוד קדושת אדמו"ר הזקן נתפרסם בעולם ואחרי פטירת חותנו, אז חותנתו הזקנה ביקשה שיבואו אליה בחזרה והיא תתן לחסידים את כל ההצטרכות [הם היו גבירים עצומים].

ואדמו"ר הזקן לא הסכים, ואמר שלתינוק קודם שיוצא מבטן האם טוב לו שם מאוד אין לו שום דאגות, אוכל ושותה ממה שאמו אוכלת, ומלמדים אותו את כל התורה, אבל אף על פי כן אחרי שיצא מבטן האם לא יסכים לחזור משני סיבות, כי הוא נהיה יותר גדול והמקום יותר קטן..

ועל דרך זה לכאורה מה טעם לחזור אחר כך ולקבל מ'משפיע'? ואף על פי כן רואים בפועל שהרבי רוצה שיהיו שנה במחיצתו, ואחר כך שיחזרו לארץ ישראל ולישיבה ושילמדו, כי יש עדיין מה לקבל כאן, כי אם לא - אז לא היו נוסעים לרבי, רק אחרי שאין כבר מה לעשות כאן, או שאינו לומד יותר או לפני החתונה ואז לנסוע לרבי, ואחר כך לא לחזור ללמוד בישיבה, ורואים בפועל שהרבי רוצה שיסעו ואחר כך יחזרו וילמדו.

והענין יובן ששני דברים הם, שמה שמקבלים אצל הרבי - לא מקבלים כאן, ואפילו אם ישאר כאן חמישים שנה, לא יוכל לקבל מה שאפשר לקבל מהרבי. ולאידך גיסא כאן מקבלים - מה שלא מקבלים שם. דהנה מובא בחסידות הלשון 'אור מקיף מצחצח חצי הכלי מבחוץ - ואור פנימי מצחצח חצי הכלי מבפנים'. וכמו בכלי עץ על דרך משל צריך קודם לחתוך ולישר מבחוץ, ואחר כך לחתוך וליישר מבפנים. ושניהם צריכים להיות, כמו כן בנמשל צריך להיות שניהם. 

שאצל הרבי מקבלים רק 'מקיף'. שענין ה'מקיף' הוא לא זה שיודע שיחות ומאמרים, שזה יכול ללמוד גם כאן ולא על זה נוסעים לרבי, אלא עניין ה'מקיף' פועל התפעלות הנפש על מה שרואה, אף על פי שלא מושג בפנימיות. וזה פועל מסירה ונתינה לרבי שלמעלה מהשכל [על דרך משל כששומעים מגאון מופלג פלפול עצום שלא מבינים אותו, מכל מקום זה פועל התפעלות ומסירה ונתינה כו'].

'מקיף' ב-770, 'פנימי' אצל המשפיע

בעצם קשה מאוד לקבל מהרבי בפנימיות, כיוון שאפילו בחיצוניות שלו, גבוה הרבה הרבה יותר מהכלים שלנו. שאפילו הגוף הגשמי של הרבי, יותר מהנשמה שלנו. וכל שכן כוחות נשמתו וכל עשיותיו הגשמיים הם מצד אלוקות שב'נפש רוח נשמה חיה יחידה', ובוודאי שזה מופלא מאיתנו. וכל דיבוריו ואפילו מה שנראה לעינינו כשיחת חולין וכדברים בטלים, זה מלא צירופי שמות קדושים. 

ועל כן לקבל בפנימיות מהרבי, זה קשה מאוד מצד עוצם ההפלאה של הרבי. ובפרט שנמצאים במחיצתו רק שנה, ורק אם נמצאים כמה שנים, אז אולי אפשר לקבל בפנימיות. ואם כן הרבי נותן מקיף וענינים ששייכים לפנימיות, זה מקבלים ממשפיע. שלכן הרבי תמיד שולח לשאול ממשפיע, ותמיד גם בליובאוויטש היו משפיעים ליד הרבי, כי שני ענינים הם - אצל הרבי מקבלים 'מקיף', ואצל המשפיע 'פנימיות'. 

וזה אינו סותר כלל. ועל כן אחרי שחוזרים מהרבי צריך להתחיל לעסוק בענינים פנימיים, ואדרבה יש יותר מסירה ונתינה. וכמו שרואים בבחורים שחזרו שיש אצלם יותר מסירה ונתינה, שלא מספיק רק 'האור מקיף שמצחצח מבחוץ', כי אם צריך גם כן אור פנימי לפנימיות הכלי. שאלו שעוסקים כאן ב'עבודה' זה מצד פניות כו', מה שאין כן אלו שחוזרים, זה מצד הכוח למסירה ונתינה לאלוקות שקיבלו מהרבי. 

וכמו שכאן בשום אופן אי אפשר יהיה לקבל 'מקיף', שזה עניין רק מה שהרבי נותן, על דרך זה 'פנימי' צריך לקבל כאן, להמשיך את ה'מקיפים' בעבודה פנימית [רק שאף על פי כן, מי שעובד על עצמו כאן אין לו למהר לנסוע לרבי, שאם יחכה עוד קצת הרי יהיה אצלו אפילו יותר פנימיות. ויוכל אחר כך לקבל יותר מה'מקיף']. ואם כן אלו שחוזרים צריכים לדעת, שכעת צריכים להתחיל לעבוד על עצמו בלימוד נגלה וחסידות ועבודת התפילה, ולא חלילה לחשוב שהגיעו לשלימות ולהפסיק כו', כי אם להוסיף וכו'.

תגובות

המהפיכה בעיצומה: חצי מיליון צפיות, 4000 כתבות - אתר 'לחלוחית גאולתית' משתדרג

המהפיכה בעיצומה: חצי מיליון צפיות, 4000 כתבות - אתר 'לחלוחית גאולתית' משתדרג
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

באחדות נדירה: רבני חב"ד בקריאה היסטורית ללמוד בספר 'עבודת התפילה בדור השביעי'

באחדות נדירה: רבני חב"ד בקריאה היסטורית ללמוד בספר 'עבודת התפילה בדור השביעי'
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

סערה: נחשפה תמונה של הרבי בילדותו באוקראינה? • פולמוס

'משקה המשמח' • כל המידע על 'גזירת המשקה'

ציונות וגאולה: התכתבות מרתקת בין הרבי הריי"צ לאדמו"ר מגור

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

הרבי הכיר אישית את הילד שנרצח וצעק 'שמע ישראל' באמת • 30 שנים לפיגוע

חשיפה: הקלטה בלעדית של הרבי הריי"צ מנגן בגעגועים את הניגון 'אך לאלוקים'

השתמטות מצה"ל: מה דעת הרבי? • התכתבות מרתקת ולא מפורסמת

המהפיכה בדיגיטל מתחילה עכשיו: אתר 'חב"ד לייב' חדשני ומשוכלל

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

'משקה המשמח' • כל המידע על 'גזירת המשקה'

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

ברוכים הבאים! • אתר 'לחלוחית גאולתית'

חשיפה: הקלטה בלעדית של הרבי הריי"צ מנגן בגעגועים את הניגון 'אך לאלוקים'

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.