תוויות

אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסר שפרינגר אלול אלוקות אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר פרקש אתכפיא אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית שמש בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד בן גוריון דוד המלך דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל פבזנר הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש שבט חודש תשרי חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודי יהושע דובראווסקי יהושע מונדשיין יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב ישראל קניבסקי יעקב מרדכי בזפלוב יצחק גולדברג יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל וועכטער מצה מצוות מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה קורנוויץ משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעור חסידות שלג שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה רוזנבלט שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תשובה תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד
הצג עוד

מהי העבודה העיקרית כעת? • סקירה מרתקת



בסיומה של התוועדות גדושה ולוהטת, זעק לו המשפיע בגרון ניחר ומעומק הלב: חסידים, תמימים. אם אתם רוצים להרגיש אהבה לרבי, 'לחיות' גאולה ומשיח, להתחבר לחסידות, שיהיה לכם 'אהבת ישראל' - אתם פשוט חייבים להתעסק ב'עבודת התפילה'! אי אפשר אחרת.. הקול היוקד חצה את כל המסכים הפנימיים וכולם חשו באמת שהשתפכה לה בראש חוצות. בזמן ההתוועדות כולם הרגישו באמת האלוקית. אבל לאחר מכן, החלו לצוף מחשבות: למה באמת התפילה מקבלת ערך כל כך מרכזי וקריטי? סקירה מרתקתלקריאה

•••

בסיומה של התוועדות גדושה ולוהטת, אודות ההתקשרות לרבי מלך המשיח, זעק לו המשפיע בגרון ניחר ומעומק הלב: חסידים, תמימים. אם אתם רוצים להרגיש אהבה לרבי, 'לחיות' גאולה ומשיח, להתחבר לחסידות, שיהיה לכם 'אהבת ישראל' - אתם פשוט חייבים להתעסק ב'עבודת התפילה'! אי אפשר אחרת.. התפילה נותנת חיוניות בכל דבר.

הקול היוקד חצה את כל המסכים הפנימיים וכולם חשו באמת שהשתפכה לה בראש חוצות. בזמן ההתוועדות כולם הרגישו באמת האלוקית. אבל לאחר מכן, החלו לצוף מחשבות: למה באמת התפילה מקבלת ערך כל כך מרכזי וקריטי? עד כדי כך שבכל התוועדות ועל כל נושא שמדברים, נקשרת חולייה ברורה ל'עבודת התפילה'.. לכאורה בדיוק כמו שיש חשיבות לתפילה, כך צריכה להיות החשיבות לשאר הנושאים.

אולי התשובה לזה, היא אותה השאלה בכיוון שונה קצת: מדוע חסידות נותנת מקום כל כך יסודי ל'עבודת התפילה' בצירוף ביטויים הכי חריפים והכי חזקים? לדוגמא: מי שלומד חסידות ולא מתפלל באריכות - 'נוח לו שלא נברא', מחלל את כבוד החסידות, ו'יפול לשכרות' ועוד.. ובכיוון חיובי: מי שמתפלל ב'עבודה', יראה הצלחה גשמית ורוחנית למעלה מן המשוער בכל ענייניו, ומשלים את כל כוונת החסידות, וגורם נחת רוח מיוחד לרבותינו נשיאנו ועוד. לכאורה התפילה היא מצווה אחת מתוך כל התרי"ג מצוות ומה כל כך מיוחד בה יותר מכל השאר?

את נקודת היסוד לזה מבאר אדמו"ר הזקן, וממשיל את התפילה ל'חוט השדרה' של הגוף, כאשר הנמשל הוא שהתפילה היא היסוד של כל קיום התורה ומצוות. אחריו כל רבותינו נשיאנו נעמדים להסביר ולפרט יותר, מדוע באמת התפילה היא כל כך יסודית כמו 'חוט השדרה', שבלעדיה אין קיום אמיתי לכל שאר הדברים.

ההסבר לכל זה, יובן בהסבר עצם הקמתה של תנועה חסידות חב"ד. ובהקדים: חז"ל אומרים 'נתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים'. בורא העולם מתאווה להתגלות דווקא במקומות החשוכים והתחתונים. בתורת החסידות יש לכך דוגמאות והסברים רבים, כמו משל 'ציפור המדברת' הידוע ועוד. לכל אדם יש ה'תחתונים' שלו. השכל האנושי למשל הוא נמוך ומגושם, לעומת השכל האלוקי שהוא טהור וזך. הגיע אדמו"ר הזקן והקים את חסידות חב"ד, ובעצם הראה בצורה מעשית, כיצד ניתן בדרך החב"דית לגלות את הבורא ב'תחתונים', ולממש את תכלית הבריאה וירידת הנשמה של היהודי לעולם הזה.


חסידות חב"ד היא ראשי תיבות 'חכמה בינה דעת'. זאת אומרת שאחרי האמונה הפשוטה של יהודי שמגיעה מעצם הנשמה, דורשת חסידות חב"ד להוריד את האמונה ['עליונים'] לשכל והמידות של האדם ['תחתונים']. שהאדם לא רק יאמין שיש אלוקים, אלא גם שידע שהוא ישנו. שהוא יבין זאת בשכל האנושי שלו, בהוכחות והסברים שיתקבלו גם על נפש הבהמית שלו. כבר כאן הגענו לשלב מסויים של 'דירה בתחתונים'. הנה, גם השכל האנושי המגושם מבין ומתחבר לאלוקות. עד כאן הגיעה גם חכמת ה'חקירה'. לחקור ולהבין בצורה אנושית את הבורא.

באה חסידות חב"ד ואומרת: אמנם להבין שכל אלוקי בשכל אנושי, זהו הישג לא קטן של 'דירה בתחתונים', אבל השכל הוא עדיין 'עליון'. צריכים להגיע גם למידות, שהם התחתון הנמוך ביותר אצל האדם. במילים אחרות: בהחלט צריכים להשיג ['חכמה']. וגם צריך להבין ולהתבונן בשכל ['בינה']. אבל זה לא מספיק. מוכרחים להגיע ל'תחתון שאין למטה ממנו', צריכים לשנות את המידות של האדם למידות קדושות. למידות של חסידות. בשביל זה חייבים להרגיש את השכל ['דעת']. ה'דעת' היא הממוצע שמחבר בין המוחין העליונים למידות התחתונות. היא מצליחה לגרום לשכל הקר להתחבר ולשנות את המידות הלוהטות. לחיבור הפכים זה, הגיע האדם לעולם הזה.

באותיות של חסידות זה: ללמוד חסידות היטב בהבנה והשגה טובה, בהסברים הגיוניים ['חכמה']. לאחר מכן צריך לחשוב ולהתבונן בדברים שנלמדו קודם, ולהוריד אותם לסגנון ולעולם של האדם באופן אישי, שיונחו בשכל של כל אחד בכלים שלו, על ידי דוגמאות מהחיים שלו. שלא רק לדקלם הסברים שכתובים בספרים ['בינה']. השלב הסופי והעיקרי הוא הרגש של ההשכלה. כאשר מתבוננים בכל יום בנושא מסויים בחסידות קודם התפילה ובזמן התפילה, מתחילים להרגיש את האמת של ההסברים השכליים שנלמדו קודם ['דעת'].

לפני זה הדברים הובנו היטב ואפילו 'הונחו' בשכל, אבל עדיין יש מרחק בין ההסבר המשכנע ל'אני' של האדם. לאדם יש תאוות עצמיות, שכמה שינסו לשכנע אותו בהסברים הטובים ביותר לעשות אחרת, הוא לא ישוכנע. כי הוא מתאווה לזה, הוא מרגיש את ההנאה של התאווה. השכל לא יכול להתמודד עם רגש. הדבר היחיד שיכול לעצור אותו, זה רגש הפוך.

לדוגמא: אם אדם אוהב לאכול תפוחים, גם אם יסבירו לו בצורה המשכנעת ביותר שזה מזיק לבריאות, הוא ימשיך לאכול. אך אם נמחיש לו אדם שניזוק מאכילת תפוח, הוא ירגיש פחד ולא ירצה לאכול יותר תפוחים. במילים אחרות, ה'אני' של האדם זה הרגש. בשביל לשנות את האדם מבפנים, בצורה פנימית, צריכים שהוא ירגיש את האמת האלוקית.


הרב משה ע"ה ארנשטיין בעיצומה של 'עבודת התפילה'


היכולת להרגיש את החסידות, זה קורה ב'עבודת התפילה'. זמן התפילה זהו המועד הטוב ביותר, להוריד ולהפנים לחיים שלנו את כל מאמרי החסידות שלמדנו, ולהרגיש את ההנאה והתענוג שבאלוקות. בזמן התפילה ישנו כוח עליון מיוחד שהקדוש ברוך הוא נתן ['גדלות המוחין'], להגיע ל'דעת' והרגשה באמת האלוקית. כך, שכל דבר אלוקי שנרצה להפנים אלינו לחיים ולהרגיש חיבור פנימי אליו - זה מתבצע על ידי 'עבודת התפילה'. [לכן גם ההגדרה של 'עבודה פנימית' בעגה החסידית, היא דווקא 'עבודת התפילה'].

עכשיו ניתן להבין מדוע התפילה היא כה מרכזית בעולם של חסידות חב"ד, ובעצם בעולם של היהדות כולה. כמה שנלמד תורה ונקיים מצוות, ואפילו נראה ניסים גלויים מול העיניים, עדיין זה חיצוני והרגש יחלוף וייפסק. כמו שראינו אצל ה'מתנגדים' שלמדו המון תורה וקיימו מצוות, אך את הכל בצורה טכנית. ללא רגש וחיבור פנימי.

במילא כשעושים הכל ב'קבלת עול' בלבד, אט אט מפסיקים להדר במצוות, המידות נהיות גסות יותר, מעוותים את הבנת התורה. מחפשים להרגיש הנאה כלשהי, שתספק את הנפש הבהמית. אז אם אין הנאה אמיתית ופנימית מאלוקות [אלא רק בצורה חיצונית], מוצאים תענוג מחוש השכל למשל. משנים את המשמעות הנכונה בתורה, בכדי ליצור פלפול ו'לחדש' בתורה. גם אם החידוש לא מסתדר לגמרי עם כללי התורה.. זה תהליך שקורה בדרך כלל בתת מודע. זה פשוט טבע עצמי בנפש להתענג ממשהו. אותו דבר זה עם מידת הגאווה וכו'.

[האמת היא שמאז ומעולם עם ישראל התנהג בדרך החב"דית (דרך אגב לתוספת עניין, יש ביטויים מיוחדים של הרבי הריי"צ בנוגע לזה: 'אברהם אבינו היה החב"דניק הראשון'.. 'משה רבינו היה חב"דניק'..). בכל הדורות התפילה קיבלה את מקומה המרכזי האמיתי וכל היהודים היו מאריכים מאוד בתפילה. כל אחד בהתבוננות שלו, זו פשוטה יותר וזו עמוקה יותר. עד שהגיע זמן שאנשים גדולים בתורה התעצלו להשקיע ב'עבודת התפילה', והם השפילו את האנשים הפשוטים שידעו כיצד מתפללים כראוי והגביהו את מעלת התורה יותר, כדי שהם יהיו חשובים ולא יורידו מגדולתם מכיוון שאינם יודעים להתפלל, ומשם יצא ה'עגל הזה' המתקרא 'מתנגדים'. הגיעה חסידות חב"ד והחזירה את האמת לפני השטח, והעלתה חזרה את קרנה החשוב והיסודי של 'עבודת התפילה'].

התפילה היא הכלי איתו ניתן להתחבר לכל דבר ונושא שישנו ביהדות ובחסידות. אם רוצים לדוגמא להרגיש חיבור להתקשרות לרבי שליט"א, צריכים להתבונן בהסברים שמובאים בחסידות על החשיבות של 'ממוצע המחבר' ו'משה שבכל דור', ולחשוב על זה בזמן התפילה. בהדרגה מתחילים לחוש את האהבה ורגש לרבי. כך זה גם בעניין של לימוד התורה. כאשר מבינים מהי המשמעות של לימוד התורה, שבכל מילה שלומדים בתורה מתחברים ומתעצמים עם 'עצמות ומהות', הרגש הביטול לתורה הוא אחר לגמרי וכמובן שמשתדלים ומכוונים לאמיתתה של תורה.

[אחד הדגשים הגדולים של חסידות חב"ד ליובאוויטש, שכל התבוננות איזה שתהיה, צריכה ומוכרחת לרדת לפרטים הכי קטנים. רק אז זה משפיע בצורה פנימית. לדוגמא: ניתן לחשוב על כך שהבורא מהווה כעת את כל הבריאה [כלל]. אך צריך להתבונן כיצד הוא מחיה כל רגע את כל סוגי הדומם, כל סוגי הצומח וכו'. זה נקרא 'התבוננות פרטית'. ולכן התפילה לוקחת הרבה זמן, משום שההתבוננות הפרטית גורמת להתחבר בצורה פנימית לדברים ובמילא התפילה היא באריכות יותר. מעניין לציין, ש'התבוננות כללית' גורמת בקלות יותר להתרגשות, אך נעלמת במהרה ללא השפעה פנימית. לעומתה ה'פרטית', גורמת להתעוררות רק לאחר זמן, אך היא פועלת בצורה פנימית ומשפיעה לכל היום].




אז בהחלט אנחנו נמצאים כעת בזמן השיא. רגע לפני ההתגלות בפועל ממש. העבודה העיקרית היום היא לקבל פני משיח צדקנו. מאיתנו נדרש להפיץ יהדות וחסידות בכל מקום בעולם, ולהכין אותו לביאת המשיח. אנחנו נדרשים בזמן זה ללמוד גאולה ומשיח ו'לחיות משיח', ולדאוג שכל ענייני השליחות יהיו חדורים ב'שער' של 'משיח'. שכל באי עולם יכירו את בשורת הגאולה ואת זהות הגואל. אז באמת העבודה העיקרית היום 'לחיות משיח'. אך הדרך על ידה ניתן 'לחיות משיח', היא 'עבודת התפילה'.

בשביל שאנחנו 'נחיה משיח' ונוכל להפיץ הלאה את בשורת הגאולה, בצורה פנימית שתחדור לכלים של העולם ['אורות דתוהו בכלים דתיקון'], עלינו עצמנו 'לחיות משיח' בפנימיות ולא רק 'לדקלם משיח'. שכאשר נצעק ליהודי 'משיח נאו' או 'יחי המלך המשיח', זו לא תהיה סיסמא גרידא. אלא הכרזה שטומנת בתוכה משמעות עמוקה. ההכרזה היא רק דרך, דרכה ירצה האדם להתעניין בתכנים שעלינו להעביר לו.

[כמובן ופשוט שגם אם לעת עתה יש מישהו שאינו חדור בצורה פנימית בעניין של משיח, עליו להפיץ זאת גם לאחרים, אפילו במצבו העכשווי. אף אחד לא צריך לסבול מזה שהוא עצמו לא הפנים את האמת האלוקית. הוא יכריז את הסיסמא ובעזרת השם, היהודי שישמע אותה יחפש את המשמעות התוכנית של ההכרזה, ויחיה גם הוא את ענייני הגאולה. אך אם העניין של 'משיח' חדור אצל המפרסם בצורה פנימית, זה משפיע וחודר באין ערוך כלל, וזוהי הדרך החב"דית בהפצת המעיינות, בצורה פנימית].

איך עושים זאת? איך 'חיים משיח' בצורה פנימית ואמיתית? איך מצליחים 'להעמיד את עצמו במעמד ומצב ורגש של גאולה'? התשובה לכך היא - בדרך החב"דית המוכרת לנו מכבר. דבר ראשון לומדים בצורה יסודית את ענייני גאולה ומשיח בנגלה ובחסידות ['חכמה'], לאחר מכן להתבונן בהם ולהוריד אותם לשפה שלנו, למקרים יום יומיים שקורים לנו ['בינה'] ואחר כך 'להתפלל' עם מה שלמדנו והתבוננו. דהיינו לחשוב ולהתבונן את אותם עניינים שלמדנו, קודם התפילה ובזמן התפילה בצורה עקבית מידי יום ['דעת'].

אז מרגישים שמתעלים למצב של גאולה. מתרוממים ו'חיים משיח' באמת. נכנסת לנו ההכרה שאכן אנו נמצאים במצב הכי נעלה שהיה בהיסטוריה, קודם ההתגלות המושלמת של הבורא! במילא המחשבות, הדיבורים והמעשים שלנו משתנים לגמרי. זו התנהגות של ימות המשיח בצורה נעלית לגמרי.

[בכלל בחסידות מוסבר שהתפילה היא 'גאולה פרטית', מאחר שעל ידה ניתן להתעלות למצב של הגאולה השלימה. אך בכל הדורות קודם, היה קשה יותר להעביר את אותה תחושה גאולתית לכל היום כולו. אך בזמננו זה בקלות יותר].

במילא מובן מדוע הדגש העיקרי ב'עבודת התפילה' כעת הוא, שהתפילה תהיה מתוך שמחה ודביקות בקדוש ברוך הוא. מכיוון שכאשר מתבוננים בצורה פנימית, שאנחנו נמצאים כבר על סף ימות המשיח ו'הנה זה משיח בא', שכבר הגאולה נמצאת כאן וגילוי 'עצמות ומהות' כבר פה ו'צריכים רק לפקוח את העיניים' - אז פותחים את העיניים ['עיני השכל'] ובקלות יותר ניתן לחוש שכל יהודי הוא 'חד ממש עם עצמות אין סוף'.

ועיקר כל העיקרים ונקודת כל הנקודות, שלא רק נרגיש ו'נחיה משיח', אלא שנראה בעיני בשר את ההתגלות המושלמת של הקדוש ברוך הוא בעולם הזה הגשמי, בגאולה אמיתית והשלימה ומלכנו משיחנו בראשנו.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

עשרות שנים חלפו מבשורת הגאולה - הייתכן שחלילה הרבי טעה?! • מעורר

הרבי על קביעות יום השואה: 'אין דעת חכמים נוחה מכך'

הרבי בכאב: לנצל את זעקת כ"ח ניסן למעט בעבודה האישית? לא זו הדרך!

להתוועד שעה בב' אייר? לכאורה אין בזה 'לכתחילה אריבער'

משא מאלף: המשפיע הרב אופן מדריך איך מתבוננים

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

מה יש ללמוד מהשואה וכיצד לנקום בהיטלר? • מכתב מעורר השראה

הרב אופן מעורר: זעקת הנפש של הרבי בכ"ח ניסן נוגעת לכל אחד

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

ברוכים הבאים! • אתר 'לחלוחית גאולתית'

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

השתמטות מצה"ל: מה דעת הרבי מלך המשיח?

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.