'לצאת מגלות פנימי'. איך עושים את זה? • טור דעה
לרגל 'תשעת הימים' אנו מגישים טור דעה בנוגע לזמננו • איום ונורא לקלוט שהשכינה נמצאת כבר כאלפיים שנה רחמנא ליצלן בגלות. מזעזע לחשוב שעם ישראל מתפקד, כאשר בית המקדש עודנו חרב ושומם. פעמים אף מבלבל להפנים שאכן תכליתה של הבריאה כולה לא הושלמה עד כה. כל מאגרי הסבלנות וההכלה נמחו כליל. התביעה הפנימית לבורא העולם מתפרצת באחת: עד מתי? • לקריאה
•••
איום ונורא לקלוט שהשכינה נמצאת כבר כאלפיים שנה לא-עלינו בגלות. מזעזע לחשוב שעם ישראל מתפקד, כאשר בית המקדש עודנו חרב ושומם. פעמים אף מבלבל להפנים שאכן תכליתה של הבריאה כולה לא הושלמה עד כה.
אם עד לדורנו זה, היה לנו איזה 'תירוצון' קטן ('בגלל שנאת חינם'.. 'מפני עוונותינו גלינו'..'אין הדבר תלוי אלא בתשובה' וכו') שניסה לחפות על האבסורד הזה - הגיע נשיא דורנו שליט"א והודיע שתמו לחלוטין כל המניעות ו'הנה זה בא', ברגע כמימרא.
כאן, במצב כזה, מתייצבים יחדיו כל חמשת האחים ודורשים התגלות. כל מאגרי הסבלנות וההכלה נמחו כליל. התביעה הפנימית לבורא העולם מתפרצת באחת: עד מתי? עם ישראל נשאר איתן ומאמין, על אף הצרות הכי חמורות שאירעו לו בגשמיות וברוחניות, גם אין עוד סיבה לגלות 'לדעתך'. אז מה קורה? הייתכן שעדיין לא התגלה הרבי מלך המשיח בפועל ממש?!
אימתי נזכה סוף סוף לחזות בפני הקודש. לראות בפשטות ש'אין עוד מלבדו'. שאלוקות תהיה חיה והתאוות יהיו בספרים.. שנחיה חיים מלאי תוכן אמיתי ופנימי. נמלא את ייעודנו. נלמד תורה חדשה ללא הפרעות. נקריב קרבנות.
אמנם אכן אין שום דבר שמעכב את ביאת הגאולה ובלשונו הקדושה של הרבי מלך המשיח בשיחת שבת פרשת נח תשנ"ב 'אין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו', אך בכל אופן עלינו מוטלת החובה והזכות להמשיך לעבוד במלוא המרץ ואף יותר מתמיד להבאת וזירוז הגאולה. מכיוון שזהו 'זמן השיא' ומשיח היה צריך כבר להתגלות אתמול – זה מדרבן אותנו להיכנס למצב שיא של עבודה והתמסרות לגרום שאכן אנו נהיה 'כלים' ראויים לזה.
במילים אחרות, אמנם מצד החיוב של עבודות ומעשים מסויימים שמוכרחים למען הגאולה – סיימנו לחלוטין, אך על ידי כל פעולה נוספת בתורה ומצוות – אנו פשוט 'עושים' את הגאולה. מכיוון שכל עניין הגאולה הוא גילוי שבאמת מציאות העולם כולו הוא ש'אין עוד מלבדו' והכל אלוקות, אזי על ידי קיום מצווה [שעניינה 'צוותא וחיבור' של הבורא עם העולם] מגלים ועושים את מצב הגאולה ובמילא משיח מתגלה.
חשיבות מיוחדת ניתנת לדברים שממש קשורים בגלוי למשיח וגאולה, מכיוון שהללו חושפים ופועלים יותר את מציאותו של הבורא בעולמנו. לכן ניתן לומר ב'דעת תחתון', עורר אותנו מלכנו משיחנו בשיחת כ"ח ניסן תנש"א 'עשו כל אשר ביכולתכם' להביא את משיח [על אף שזה שמשיח לא הגיע באותו לילה אינו מובן בכלל, שהרי סיימנו הכל].
הרבי שליט"א מעורר אותנו לעשות הכל למהר ולזרז את ביאתו. לכן אומר שימשיך לתת צדקה, מכיוון שיש לה שייכות מיוחדת למשיח. 'גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה'. בעקבות כך גם בשבועות הקרובים מסביר מלכנו שיש להתמקד בעיקר בלימוד התורה בענייני משיח וגאולה והפצת מעיינות החסידות בכתב 'ברייל' [שעל ידם 'אתי מר דא מלכא משיחא'] ולהוסיף במצוות הקשורות ישירות למשיח כגון 'קידוש לבנה' [מתוך כוונה של 'ובקשו את השם אלוקיהם ואת דוד מלכם', שפירושו על מלך המשיח] וכו'.
ההתגלות לא תלויה בשום דבר וזמן, אך בכוחנו לפעול אותה בעולמנו על ידי שנגלה את הקדוש-ברוך הוא בכל פרט בחיינו הפרטיים. זוהי דרישת הרבי מלך המשיח 'לצאת מגלות פנימי בעבודת השם'. לגלות את הבורא בחיינו. זה בעיקר ניתן ליישם על ידי לימוד החסידות בשופי ולהתבונן בזה כמה שניתן בזמן התפילה. זוהי שעת 'גדלות המוחין'. הזמן הטוב ביותר לגלות את הבורא בעולם. בנפש הבהמית. פשוט להתפלל באריכות ולהשקיע בזה כמה שיותר. אדמו"ר הרש"ב כותב שכל רגע נוסף שמתפלל 'קונה חיים לנפשו'.
כך ניתן לחיות 'אין עוד מלבדו' כבר היום ובעצם לפעול את מציאות ה'דירה' פה ב'תחתונים'. זוהי דרישת נשיאנו הנצחי בשבת פרשת 'לך לך' תשנ"ב לסיים את העבודה של 'עשה כאן ארץ ישראל', אותה לא סיימנו והראיה שמשיח צדקנו לא התגלה. זאת אומרת שבפועל לא גילינו את המציאות שהכל זה 'ארץ הקודש'\הכל זה אלוקות. לכן יש לצאת ל'שליחות' ול'מבצעים' ולגלות את הבורא בכל מקום. בחיינו הפרטיים, בזמנים והמקומות האפלים ובחיינו הציבוריים, בהפצת יהדות חסידות ומשיח בכל מקום. כך נביא משיח.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר