ברור ומרתק: למה יש להתעקש לא להשתמש בתואר 'מדינת ישראל'?
אנו מגישים מכתב מרתק בו מסביר הרבי מלך המשיח בצורה נרחבת וברורה, מדוע אין להשתמש בתואר 'מדינת ישראל' על ארץ הקודש (בהמשך למכתב שפרסמנו) • 'שינוי שם זה מחליש תביעת ובעלות עם ישראל על ארץ ישראל, כולל אפילו גם השטח המוגבל שנשתחרר בשנת תש"ח, כיוון ששם חדש נותן לכל הענין אופי של חידוש שנתחדש בתש"ח, ובמילא גם התביעה והבעלות על ארץ ישראל מתחילה אז.. יש מפרשים תואר האמור 'מדינת ישראל' שזהו חלק מגישה הכללית ותוכנית הכללית של 'נהיה כגויים כמשפחות הארצות', תוכנית אשר בלשון הכתוב 'הרבה חללים הפילה', חללים בגוף וגם בנפש במובן הרוחני, ולצערנו ובעונותינו עדין עושה שמות בתוככי בני ובנות ישראל' • מתוך ספר 'אגרות קודש' חלק כ"ו עמוד קמג • לקריאת המכתב
•••
אנו מגישים מכתב מרתק בו מסביר הרבי מלך המשיח בצורה נרחבת וברורה, מדוע אין להשתמש בתואר 'מדינת ישראל' על ארץ הקודש.
המכתב המלא:
'לפלא (קצת) על הפליאה שלה בזה שכמה חוגים, וביניהם גם אני, לא קבלו ואינם מקבלים גם לא משתמשים בתואר 'מדינת ישראל'. והרי הטעם מובן ופשוט: ארץ כנען ניתנה לנחלה לעם ישראל מתחיל מ'ברית בין הבתרים' עם אברהם אבינו, ותמורת השם ארץ כנען נקבע השם ארץ ישראל, קביעות במשך כמה אלפי שנה, קביעות בתורה ועד לקביעות בפי העם מקטן ועד גדול. ואין עניינים כאלה ניתנים להצבעה ולהכרעת הרוב, הכרעה שעלולה להשתנות מפעם לפעם, שינוי אשר על פי טבע אי אפשר לדעת צורתו.
ולאחרי כל המאורעות השונים ומשונים שקרו לאחרונה - משונים לטוב, אבל לצערנו יש גם משונים לצד ההפכי - גם בנוגע לשינוי שם זה אי אפשר להיות בטוח כלל. אבל באמת אין זקוקים לחשש זה שלא לקבל את התואר המחודש, כיון שכאמור - לדעתי אין זה ענין הניתן להצבעה, כמו שלא ניתן להצבעה איך ייקרא עם ישראל, אם כפי שנקרא בתורה - עם ישראל, או כנען וכולי. והוא הדבר גם בנוגע לארץ ישראל.
ואם תמצא לומר הרי עוד נקודה בזה, באם היו זקוקים להוספה, אשר שינוי שם זה מחליש תביעת ובעלות עם ישראל על ארץ ישראל, כולל אפילו גם השטח המוגבל שנשתחרר בשנת תש"ח, כיוון: א] שם חדש נותן לכל הענין אופי של חידוש שנתחדש בתש"ח, ובמילא גם התביעה והבעלות על ארץ ישראל מתחילה אז, על כל פנים יש בה מעין איזה חידוש שהוא, היפך עמדת התורה וכדברי רש"י בתחילת פירושו על התורה
- ומדגיש אני את זה, שהרי מנהג עמנו מדורי דורות אשר בן חמש למקרא, זאת אומרת שדברי רש"י מופנים הם לבני ישראל מתחיל מהגיל של חמש שנים - אשר אם יאמרו אומות העולם לישראל 'ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים', יענו בני ישראל: 'כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו'. ובוודאי ידוע לה שזו הייתה אמנם טענת כמה וכמה מאומות העולם גם בתקופתנו, ולא מצאתי מענה אחד כי אם המענה הכי עתיק המסורתי שבדברי חכמינו האמורים.
ב] יש מפרשים תואר האמור 'מדינת ישראל' שזהו חלק מגישה הכללית ותוכנית הכללית של 'נהיה כגויים כמשפחות הארצות', תוכנית אשר בלשון הכתוב 'הרבה חללים הפילה', חללים בגוף וגם בנפש במובן הרוחני, ולצערנו ובעונותינו עדין עושה שמות בתוככי בני ובנות ישראל.
תמיה נוספת כאשר קושיא כהאמורה באה ממנה, שהרי עד עתה אמרתי ברור שהיא נמנית על אלו האומרים אשר ארץ ישראל היא של עם ישראל, ואשר גבולותיה מצויינים בתורה בפרטיות (בפרשת מסעי) ככתוב: 'זאת תהיה לכם הארץ לגבולותיה סביב' גו'. אלא שמפני חטאינו גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו, אבל גם בזמן הגלות היא ארצנו ואדמתנו. ותואר האמור ('מדינת ישראל') הרי הוא נותן מקום לומר בנוגע לחלקי ארץ ישראל שאינם אלא שטחים כבושים על ידי צה"ל במלחמת ששת הימים, והרי כל עניין של כיבוש משמעותו לקיחה בחזקה מיד הבעלים על ידי כוחי ועוצם ידי.
אין רצוני להאריך בפרשה כאובה זו ובעיקר בהסיבה הכללית לכל האמור, כוונתי הגישה של 'נהיה ככל הגויים', ובוודאי גם אין צורך לאריכות משלי, כיון שבטח קוראת על דרך זה בעתונות ובספרים המופיעים בארץ כנען (לשיטת מחברי המאמרים והספרים האמורים, אלא שחלק מהם אומרים זה גם בגלוי ואחרים - מרמזים שזוהי כוונתם).
ואחרון חביב, נתינת תודה על הקורת רוח שנגרמה לי על ידי שהעלתה הנידון דריבוי הילודה בארצנו הקדושה (ובכל תפוצות ישראל), ותקוותי שלא תסתפק בהדיון על דרך זה פעם ושתים מעל דפי העתונות, כי אם ממשיכה בזה באופנים המתאימים וביתר שאת. ויהי רצון שתבשר טוב בכל הכתוב וגם בענייניה הפרטיים אודותם דובר בעת ביקורה כאן.
בכבוד ובברכה,
מ. שניאורסאהן
אגרות קודש חלק כ"ו עמוד קמג.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר