מכתב מעורר של ר' אברהם פאריז: לא ראו את הרבי? לא ראו אור מימיהם..
אנו מגישים מכתב מעורר של החסיד ר' אברהם פאריז ע"ה משנת תש"ב, שהתחנך אצל המשפיע ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה, אודות הנחיצות של ההתקשרות לרבי הריי"צ. מוגש לרגל ה'יארצייט' של הרב פאריז בכ"ב אלול • 'דרכי החסידים ודרכי החסידות אלו הם דרך האמת. עיקר לימוד הזכות שיש לי עליך, היא מכך שלא ראית מעולם את הרבי.. הינך מבין? כאשר לא רואים רבי - אזי אין אור, וכאשר אין אור אזי חשוך, וכשחשוך סוטים מן הדרך' • לקריאה
•••
☚ הרב אברהם פריז במכתב מעורר: ב'אמונה' לא שייך שום שינויים!
כאשר לא רואים רבי - אזי אין אור, וכאשר אין אור - אזי חשוך, וכשחשוך סוטים מן הדרך
ברוך השם. יום ו' י"ב סיון תש"ב.
שלום וברכה.. אל תתרעם עלי על שלא השבתי לך מאומה עד הנה, מפני שהייתי עסוק בענין. שמע נא, כמו שאני רואה מהמכתב שלך שכתבת לי וגם הרגשתי מכבר, שאתה מתנגד'ל מעט. אמת שאין לך מדריכים טובים, וגם לא ראית כל המכתבים שאני כותב כל הזמן מיום שכבוד קדושת אדמו"רא [= אדמו"ר אבינו] שליט"א [הרבי הריי"צ] בא הנה, ואפשר שאני אשם הרבה בזה שלא כתבתי לך, אולם לבינתיים, סטית מעט מדרך האמת.
דרכי החסידים ודרכי החסידות אלו הם דרך האמת. עיקר לימוד הזכות שיש לי עליך, היא מכך שלא ראית מעולם את הרבי, אבינו שליט"א. שמעתי מהרב החסיד נימוטין יחי' (אם הוא בחיים), הוא חסיד קשיש, יודע ללמוד היטב, למדן גדול, הבין טוב חסידות והיה חסיד קמאי אמיתי.
[הרה"ח הרב יהושע נימויטין התמנה לרב בוויטעבסק בחורף תרפ"ה. סביר להניח שר' אברהם שמע ממנו סיפור זה בעת שהתגורר בוויטעבסק לאחר נישואיו (ראה ספר 'אגרות קודש' הרבי הריי"צ חלק א' אגרת רמח, בה כותב הרבי לדודו הרמ"ל גינזבורג מוויטעבסק:
'ידידנו הרה"ג המפורסם מוהרר"י שי' (נימויטין) הנוסע עתה דרך מחנם הט'. שמעתי אשר רבים אומרים לבקש את ידידינו הרה"ג שי' הנזכר לעיל אשר יואיל לקבל עליו משרת וכהונת הרבנות במחנם הט'. הנני חושב ומקוה אשר לרגליו יתברכו עניני החסידות והתיקונים הנחוצים בתוך מחנם הט', כי הוא איש אשר רוח מעורר בו כדי להעיר ולהאיר בדיבורי דא"ח ודברי התעוררות נוסף על אהבתו השלום והרעות ובקיאותו הנפלאה בהוראה כנודע)].
☚ 'העיקר היא העשייה': מכתב מיוחד של ר' אברהם פאריז
שמעתי ממנו, שכאשר כבוד קדושת אדמו"ר אבינו שליט"א שלח אותו לכהן כרב בוויטעבסק, הוא ביקש מהרבי שעדיף לו להשלח להיות רב בירושלים תבנה ותכונן. והרבי השיב לו על כך 'אינכם מכירים את יהודי ארץ ישראל'. והרבי צייר לו מה הם.. (והוא לימד זכות עליהם), באמרו שאין פלא בדבר, 'ווייל לא ראו אור מימיהם, זיי האבען קיין מאל ניט געזעהן קיין רבי'ן' עד כאן לשונו הקדוש [= היות והם לא ראו אור מימיהם, מעולם הם לא ראו רבי].
הינך מבין? כאשר לא רואים רבי - אזי אין אור, וכאשר אין אור אזי חשוך, וכשחשוך סוטים מן הדרך. אבל אתה, אין בך אשמה בכך שאתה רחוק מכבוד קדושת אדמו"ר אבינו הנעים והנחמד בתוך תוך לבבנו יותר מנפשנו שליט"א, אבל 'אין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניא עם בריותיו', וכבוד קדושת אדמו"ר אבינו שליט"א אמר בחג השבועות הזה, בין דיבוריו הקדושים, שמתן תורה הביאה לכך שכל עם ישראל יהיו חסידים, סימן הוא שכל אחד יש בכוחו לבצע זאת. היכן שההשגחה העליונה הציבה אותו - יש לו את הכח להיות חסיד, ויש בו את הכח לבצע את השליחות שלשמה נשלחה נשמתו אל גופו.
במילא, מה מוטל עליך לעשות? עליך לכתוב, באורח קבע, מכתבים לכבוד קדושת אדמו"ר אבינו שליט"א. אם הוא עונה לך ואם לאו - זה לא נוגע, מה שעליך לעשות הוא לכתוב כל מה שמונח אצלך על הלב, מבלי להתבייש, לכתוב את הכל. באם רוצים תיקון נפשו וללכת בדרך האמת - אין להתבייש בשום דבר.
☚ 'תתמסרו - זה נוגע בחיי נפשנו': מכתב מעורר של ר' אברהם פאריז על התקשרות לרבי
ובכל מקרה, הוא מכיר אותנו כולנו, כל אחד בפרט, טוב יותר מאשר אנו מכירים את עצמנו, בין הוא נמצא קרוב או רחוק, וכפי שהוא עצמו אמר בהתוועדות ברוסטוב, שהוא יודע היטב מה נעשה עם כל אחד בפרט, טוב יותר מאשר כל אחד יודע מה נעשה עם עצמו. היות וישנו בית דואר למעלה ובית-דואר למטה.
על כן אני אומר לך כאשר תכתוב לו מכתבים בתכיפות, בדואר אויר, יתחיל להיות מואר אצלך, ותראה את דרך האמת, ואז תיווכח לראות כמה שאתה עומד רחוק מאוד. מהו טוב ורע - כולם יודעים. רע - כולם מבינים שהוא לא טוב. אולם עיקר קושי העבודה הוא בטוב עצמו, לדעת את דרך האמת. ואת זאת מלמדת אותנו החסידות, חסידות היא אור והרבי הוא מאור. ורק כאשר יש אצלך את המאור, אזי יכולה החסידות, האור, להאיר בנפשו. אקצר מכתבי, ה' יאיר עיניך בתורתו ויתן בלבך בינה, לאלתר לגאולה מתוך הרחבה.
א. פאריז.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר