תוויות

אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב רסקין יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יצחק אייזיק קעניג יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה לידר משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעו שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל! • לקט שיחות מהרבי


בקשר למצב הנוכחי בארץ הקודש, מערכת האתר מגישה בזאת לקט מיוחד מדברי הרבי מלך המשיח אודות יחס ישראל ואומות העולם על שטחי ארץ ישראל כפי שקובעת התורה הקדושה • 'כמו כן אין חשש שכתוצאה מכך שיאמרו את הדברים האמיתיים בנוגע לארץ ישראל, ייגרם רוגז בממשל בוושינגטון כלפי היהודים הנמצאים בארצות הברית, כי הרי ראו בפועל שכאשר אמרו דברים ברורים ותקיפים, הורידו מיד חלק גדול מהלחץ, ואדרבה - הבטיחו דברים נוספים, נוסף להבטחות שהיו לפני כן' • לקריאה

•••


כח מעשיו הגיד לעמו

'הרש"י הראשון בתורה שהיה גדול פרשני המקרא מאז ומעולם לפני כשמונה מאות שנה אומר שכאשר אומות העולם יבואו ויטענו לעם ישראל 'לסטים אתם' שכבשתם את ארצות הגויים בארץ ישראל - אזי עונים לאומות העולם התובעים חלקים מארץ ישראל 'כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו'. כלומר, שעל מה שהם יטענו 'לסטים אתם' - צריכים לענות להם תשובה ברורה.

היות והקדוש ברוך הוא ברא את כל העולמות ו'לה' הארץ ומלואה' - ממילא, זה שהארץ היתה קודם לכן ברשותם של הגויים זהו מכיון ש'ברצונו נתנה להם' - אך באותה מידה היה אחר כך מזמן שעם ישראל נכנוס לארץ ישראל בתקופת יהושע בן נון שכבש את ארץ ישראל ש'נטלה מהם [מהגויים] ונתנה לנו [לעם ישראל]'.

וכשעונים מענה אמיתי זה באותיות פשוטות לגוי, ובפרט לגוי שמאמין בקדוש ברוך הוא, אזי ברור שזה יתקבל אצלו. ובפרט, שכל הסיבה שלוחצים על ישראל שימסרו שטחים הוא, כדי שיוכלו לצאת ידי חובה כלפי הערבים בכך שיאמרו 'אנו את שלנו עשינו'.

ורואים בפועל מה קורה כשלא עונים לגוי מענה ברור: כידוע, כל הצרות והלחצים שישנם כעת – באים כתוצאה מזה שהסכימו להחלטת האו"ם - '242'. [החלטה 242 היא ההחלטה שנתקבלה במועצת הביטחון של האומות המאוחדות לאחר מלחמת ששת הימים, ב־22 בנובמבר 1967. ההחלטה מצהירה כי היא מושתתת על עקרונות מגילת האו"ם המחייבים יצירת שלום צודק ובר קיימא במזרח התיכון. 

עיקרי ההחלטה: מן הראוי ששלום זה יכלול את נסיגת כוחותיה המזוינים של ישראל משטחים שנכבשו בעימות האחרון] שנוסחת החלטה זו נכתבה על ידי יהודים שפחדו מהגויים, ולאחר מכן אושרה על ידי האו"ם. ולא עוד, אלא ישנו יהודי המתפאר עד עצם היום הזה שהוא היה אותו אחד שניסח החלטה זו בשם הממשלה'.

שיחת י"ב תמוז תשל"ז.

כשיאמרו לגויים את מענה הרש"י יכירו באמת ויסייעו לישראל

'כל הענינים שרש"י מביא בפירושו על-התורה הם פשוטו של מקרא. מכך מובן, שהתירוץ שרש"י מביא כלפי טענת אומות העולם 'לסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים', שמכיון ש'כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא' משום כך 'ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו' - הנה תירוץ זה מובן בפשטות, גם לבן חמש. יתירה מכך: היות ורש"י אומר זאת כמענה לאומות העולם - 'שאם יאמרו אומות העולם לישראל.. הם אומרים להם' מובן, שבשעה שיאמרו זאת לאומות העולם, גם אומות העולם יכירו באמת הנובעת ממענה זה, עד שהם יסייעו שיקויים 'לתת להם נחלת גויים'.

ברור שלאחרי שהמענה האמור של דברי רש"י, על ידי שנאמר בפני האומות כאן למטה - הרי זה יגיע וסוף-סוף בזריזות, גם לשרי אומות העולם שלמעלה בשמיים, ועל ידי זה יומשך בלב המלכים והשרים שלמטה, שגם הם יחליטו, ש'כל ארץ ישראל לגבולותיה שייכת לבני ישראל'. וכדי לבצע זאת בפועל, נדרש רק שבני ישראל יעמוד בתוקף בכל המתייחס לשלימות הארץ יחד עם שלימות התורה ושלימות העם'.

משיחת מוצאי שבת פרשת בראשית (בחדרו) תשל"ח - מוגה.

לשלוח לנציגי האו"ם את הרש"י הראשון

'וכפי שדובר כמה פעמים: כבר ענו לגויים את כל התשובות השונות והמשונות שרק יכולים להיות על הטענה שלקחנו את שטחי ארץ ישראל מידם, חוץ מתשובה אחת ויחידה הכתובה בתורה עצמה עדיין לא ענו להם! תשובה זו הרי נדפסה לפני מאות שנים על ידי רש"י על הפסוק הראשון בתורה, ולמרות זאת - זוהי התשובה היחידה שמתביישים לענות!

חושך הגלות כפול ומכופל כל כך, עד שבאים אנשים מבולבלים וטוענים שהדיבורים על מסירת שטחים לגויים הם דרך הצדק והיושר, וזוהי הדרך שתביא לשלום - בה בשעה שהקדוש ברוך הוא אומר שעל ידי מסירת שטחים עושים הרי את הגוי לגזלן היפך הצדק והיושר. כאשר היהודים מחזיקים בארץ ישראל - מקיימים אומות העולם את רצון הבורא ש'נטלה מהם ונתנה לנו', אך כשמתעקשים לתת לגוי להחזיק בדבר שאינו שלו, הרי עושים אותו לגזלן..

ורש"י אינו אומר שאת שאלה זו ישאל ילד גוי, אלא ישאלו זאת אומות-העולם: יושבים 140 גויים (באו"ם) - 'רגשו גויים ולאומים יהגו' - וטענתם בחיצוניות היא: שלא יכולים לסבול ענין שאינו על פי צדק ויושר! - אותם אנשים הם הנכדים של אלה שהלכו במסעות הצלב, והם הולכים בדרכי אבותם, לא רק במחשבה או בדיבור, אלא גם במעשה בפועל ממש;

ולמרות זאת, ישנם מספר יהודים שיש להם 'רגשי נחיתות' כלפי הגוי, ולא יכולים לפעול בעצמם להדפיס את התשובה האמיתית - אחת ולתמיד - ולשלוח אותה בנפרד לכל אחד מה-140 גויים שיושבים בבניין האו"ם, ולומר לו שמוסרים לו דבר ברור שנדפס בפסוק הראשון של התורה, שעליו חונכנו, מכיון שבזה מתחילים ללמוד עם ילד יהודי'.

שיחת ל"ג בעומר תשל"ח.

חברון שייכת לשבט לוי

ביום שמחת תורה תשל"ז (שמחת תורה 1976) השתתף בהקפות אצל הרבי מי שכיהן באותה תקופה שגריר ישראל באו"ם מר חיים הרצוג ז"ל, בנו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל. במהלך ההקפות שוחח הרבי עם מר הרצוג, ובמהלך השיחה הרבי הפתיע את מר הרצוג. 

וביקש ממנו שהיות והוא משבט לוי, והעיר חברון כפי שכתוב בתנ"ך שייכת ללויים, לכן עליו להכריז באו"ם שחברון שייכת לו כחלק משייכותו לשבט לוי. לאחר בקשת הרבי, מר חיים הרצוג מילא את בקשת הרבי ונאם בעצרת האו"ם והכריז זאת לעיני עם ועדה, תוך הקראת פסוקי התנ"ך אודות העיר חברון השייכת לשבט לוי.

לאחר מכן בשיחה של שמחת תורה אמר הרבי:

'בהמשך למה שדובר בשמיני עצרת בעת ההקפות שיכריזו גלוי לעין כל, במעמד עשרה מישראל - שעל פי תורה זה פרסום הכי גדול - שחברון היא עיר השייכת ללויים. והיות שגם לישראלים, ואפילו לכהנים, אין בעלות על חברון - על אחת כמה וכמה שלגויים אין בעלות עליה.

וכמדובר כמה פעמים שכשאומרים לגוי ענין שאינו כפי האמת - ענין שקרי! - זה ללא תועלת. היות ובלאו-הכי יודעים הם את הכתוב בתורה! ולכן, כשמדברים עמם במילים ובנוסח אחר השונים מהכתוב בתורה - הם לא מבינים ולא מאמינים. אלא סבורים הם שמן הסתם מרמים אותם - וממילא, אז נהיה קשה הרבה יותר לדרוש מהם משהו'!

שיחת 'שמחת תורה' תשל"ז.

גם הגוי יודע שחלום יעקב היא מציאות אמיתית וארץ ישראל שייכת ליהודים

'ביקר כאן מישהו ושאל אותי, כיצד אני מבסס את דבריי - ואף רוצה אני שיכריזו באו"ם - שארץ ישראל שייכת לעם ישראל מכיון שאלוקים אמר ליעקב אבינו 'ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה', ו'לך אתננה ולזרעך' - והרי זה היה בדרכו לחרן, והוא היה עייף מטורח הדרך ונשכב לישון. וכרגיל, בשעה שישנים - חולמים. ואם כן, שאלני: האם משום שיעקב אבינו חלם חלום - ארץ ישראל שייכת ליהודים?!

עניתי לו: הרי ידוע, שהנבואה שייכת רק כשישנים, וכמבואר ברמב"ם שכל הנביאים נתנבאו או בלילה, בשעת השינה, או ביום, כשהיו באופן של תרדמה, ודווקא אז - יכלו לקבל את הנבואה. כי כדי שתוכל לשרות רוח הנבואה על הנביא - עליו להיות במעמד ומצב כזה שהגשמיות שלו 'יושנת'.

אצל הגויים הובן כבר שארץ ישראל שייכת ליהודים, וכעת נותר לפעול זאת רק אצל היהודים: הגויים הרי יודעים שכל שייכותם של הערבים לארץ ישראל החלה רק כשהם הגיעו לארץ ישראל, שזה היה רק לפני כמה מאות שנים ולא יותר. וכן הערבים שחיים בסביבות ארץ ישראל - כמצרים למשל - אינם המצריים של פעם; זוהי אומה אחרת וגזע אחר, ואין להם שום שייכות למצריים המקוריים.

אך הקשר של היהודים לארץ ישראל החל כבר מזמן מתן תורה, ועוד קודם לכן - כאשר הקדוש ברוך הוא, אלקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב, נתן את הארץ ליהודים. ואם כן, אפילו גוי יודע ומבין שארץ ישראל שייכת ליהודים, ושהחלום שחלם יעקב הוא המציאות האמיתית, וכל העולם הוא כדבר טפל - על מנת לבצע חלום זה'.

משיחת שבת פרשת צו תשל"ו.

ללכת לוואשינגטון ללונדון ולפריז ולהסביר בתוקף את הסכנות ממסירת השטחים

'אותם יהודים הגרים בארצות הברית, שאליהם מגיע היצר הרע ומשכנעם שינצלו את כח השפעתם להשפיע על היהודים לוותר על חלקים נוספים מארץ ישראל, ולחזק את דעת המדינאים בוושינגטון הרוצים ללחוץ על היהודים שבארץ ישראל, שמסירת חלקים היא עניין של 'שלום' - עליהם לדעת: 

היות ונפסק פסק דין ברור בשולחן ערוך בהלכות שבת סימן שכ"ט שאסור למסור שטחים לאוייב היות וזה גורם ל'תפתח הארץ לפניהם' וסכנה לכל יושבי ארץ הקודש, ממילא יהודי צריך לעמוד נגד זה, כיון שזה עניין של פיקוח נפש. ולכן, עליהם ללכת בכוח התורה - אשר 'לא תהיה מוחלפת' - לממשלה ולעומדים בראשה ולהסביר להם את זה, ואזי יהיה כפי שאמר אדמו"ר הזקן: 'זכות ארץ ישראל היא שעמדה לי'.

וכשהולכים בכוח התורה, ובאים לוושינגטון, לאולבני, ללונדון או לפריז, ומסבירים להם שאמנם 'מתפללים בשלומה של העיר', אך יש להם התחייבות כלפי מושא התפילות - שהוא הקדוש ברוך הוא. וניגשים אליהם בשיא התוקף - ולא מתוך תחנונים - מכיון שזה לא דבריו אלא התורה מדברת מפיו, ומסבירה שליהודי אין ברירה, מכיון שה'שולחן ערוך' פוסק שעל ידי זה 'תפתח הארץ לפניהם', ולכן צריך לאחוז בנשק - אזי 'תפול עליהם אימתה ופחד בגדול זרועך ידמו כאבן' - עד לזה שהם יסייעו לבטחון היהודים'.

שיחות קודש י"ט כסלו תש"מ.

בעת פגישה עם מנהיגי מדינות לעמוד בתוקף ולא לוותר על שום דבר!

וכשהולכים לפגישה עם מנהיגי מדינות - זה צריך להיות באופן של 'אל יבוש מפני המלעיגים', ולא כדעת הטועים שעל פי טבע צריכה פגישה זו להביא לוויתורים נוספים חס ושלום - אכן, על פי טבע יתכן שכך יהיה, אבל מאחר ש'לב מלכים ושרים ביד השם', הרי הוא מתפלל לה' שתוצאותיה של הפגישה יהיו באופן דטוב הנראה והנגלה, ובעת הפגישה צריך הוא לעמוד בתוקף ולא לוותר על שום דבר חס ושלום. ואדרבה: לתבוע בחזרה את כל מה שויתרו בעבר, ותיכף ומיד.

וללמוד מהנהגת הצד שכנגד - שמה שמקבלים בחזרה, הרי זה רק התחלה לקבל עוד ועוד, עד שארץ ישראל תהיה באופן של 'שלימות הארץ' מדן ועד באר שבע, 'מים סוף ועד ים פלשתים וממדבר עד הנהר', 'נהר פרת', כפשוטו. וכל זה - באופן המותר בזמן הגלות, אבל בתביעה תקיפה ו'ביד רמה', לא לוותר על אף שעל, ועד ל'שלימות הארץ' האמיתית - כאשר 'מיד הן נגאלין'.

משיחת ערב ראש חודש סיון תשמ"א.

מדוע מתביישים לומר להם שכך כתוב ב'בייבל'

הרבי: דבר פלא הוא שדווקא את שלושת המקומות בארץ ישראל שכם חברון וירושלים שנקנו בקנין כסף כפשוטו כפי המסופר בתנ"ך - תובעים הערבים. הצרה היא בהסברה הישראלית - שלא אומרים להם שכן כתוב מפורש בתורה ('בייבל' בלשונם).

האדמו"ר מסדיגורא: ואם יסבירו להם שכך מפורש ב'בייבל' האם זה יועיל?! הרבי: אומות העולם מאמינים ב'בייבל', והוכחה לכך באו"ם פותחים את הישיבות שלהם בציטוטים מה'בייבל'. גם קרטר [מי שהיה נשיא ארצות הברית בעת הסכמי קעמפ דויד 1978] הוא מאמין דתי - ובעצמו מוסר ביום ראשון שיעור ב'בייבל'. אינני מבין, מדוע מתביישים לומר לארצות הברית שכך כתוב ב'בייבל', דבר שהיה מסייע שיבינו את טענתנו שאסור למסור שטחים.

כשחיים הרצוג [שכיהן כשגריר ישראל בארצות הברית ולאחר מכן כנשיא מדינת ישראל] ביקר כאן בשמחת תורה, אמרתי לו: כיון שאתה לוי, והעיר חברון שייכת ללויים - תכריז ב'יו-ען' שחברון שייכת לך, ואינך מוותר עליה. מר חיים הרצוג עשה כן והכריז באו"ם עם ספר התנ"ך שחברון שייכת לשבט לוי, והגיעו אלי ידיעות על כך. הנשיא קרטר בעצמו התפלא שהיהודים נסוגו וויתרו יותר מכפי שהוא קיווה. והסיבה לכך מפני שהממשלה בישראל נפולה מאוד בעצמה.

יחידות בד' תמוז תש"מ.

ארצות הברית הצליחה בגלל שהייתה נגד כל העולם – אסור לוותר

מר אליקים רובינשטיין בעת שכיהן כמזכיר הממשלה ביקר אצל הרבי בקיץ תש"נ בשיחה המדינית המרתקת עם הרבי הוא קיבל התוויה לפתרון המצב המדיני שממבט לאחור גם נוכחים לראות עד כמה הדברים נכונים להיום. וכך אמר לו הרבי: 'הפתרון למצב המדיני הוא ההיפך ממה שנהגו בעבר, כי בעבר אחזו ממשלות ישראל בקו שצריך לוותר לערבים - ולא רק על משהו, אלא על עניינים עקרוניים - ובעבורם יקבלו משהו. דבר זה הוא נוגד את טבעה ומדיניותה של ארצות הברית.

ארצות הברית נוסדה על ידי עמידה תקיפה וחזקה על כך שאי אפשר לוותר על דברים חיוניים ובטחוניים, ולמרות שאנגליה צעקה נגד ארצות הברית וצרפת הייתה נגדם, וכל העולם היה אז נגד ארצות הברית - הרי מכיוון שארצות הברית נקטו בקו תקיף הצליחו ומצליחים עד היום.. כשמתחילים בויתורים כבר אי אפשר למצוא את הנקודה שעליה אין לוותר'.

יחידות חודש חשון תש"נ.

יהודים השתיקו את השואה בגלל שאסור להסתכסך עם וואשינגטון

בעיצומם של הסכמי קעמפ דוייד, עמד הרבי על הלקח מהשואה שלצערנו לא נלמד על ידי קובעי המדיניות בישראל: 'אין זו הפעם הראשונה בה נגרמים צרות בעטיים של יהודים הפוחדים 'להתגרות' בגוי: בזמן השואה האיומה במלחמת העולם השניה, יכלה ארצות הברית להפציץ את מסילות הברזל באירופה ובכך להפסיק, ועל כל פנים - להמעיט, את נסיעת הרכבות למחנות ההשמדה והמוות. היו אז יהודים שידעו מכך, ולחצו על נשיא ארצות הברית דאז, רוזוולט, שיצווה להפציץ את מסילות הרכבת. 

אך מנגד יהודים מסוימים [ליברלים וכדומה] שבאו והשתיקו את העניין בטענה שאסור ללחוץ על נשיא ארצות הברית מצד הדין של 'אל תתגרה בגוי קטן', וביניהם היו גם רבנים שקיבלו דיווח מסולף על המצב, ולכן טענו שעל-פי דין אסור להסתכסך עם וושינגטון! הרבי זעק ש'לחצים' אלו, מנעו את הצלתם של המוני יהודים, שהיו יכולים להינצל מהשמדה נוראית אילו היתה ארצות הברית מפציצה את מסילות הרכבת. ומסקנת הרבי הייתה שגם כיום אין לפחד מלומר את האמת הברורה כלפי המעצמה הגדולה שאסור לעם ישראל לוותר על שטחי ארץ ישראל'.

שיחת מוצאי שבת קודש פרשת 'בחוקותי' תשל"ח.

פוחדים לומר את האמת ל'ידידים הטובים' ארצות הברית

בתקופת הסכמי הפסקת האש בין מצרים לישראל, הרבי הזדעק נגד הפסקת האש שהביאה לבסוף למלחמה העקובה מדם במלחמת יום הכיפורים תשל"ד. 'האם ישראל באמת אינה יודעת שכל 'הפסקת האש', היא בלתי הגיונית לחלוטין וכל כולה משחק של המצרים?! ישראל הרי בוודאי יודעת ומבינה את זה. אלא הבעיה היא, שישראל פוחדת לומר זאת ל'ידידים הטובים' - ארצות הברית. ולמרות שגם בארצות הברית מבינים כמה שזה בלתי הגיוני, ולמרות שבישראל יודעים שכך חושבים בארצות הברית, בכל זאת פוחדים לומר להם זאת.

הסיבה לכך שפוחדים לומר לגויים את האמת התקיפה, היא מכיוון, שחסרה האמונה בהקדוש ברוך הוא - בורא העולם. שאף על פי שהקדוש ברוך הוא הראה בגלוי ש'ראה אין בהם עוד כוח' בכך שישראל ניצחה באופן מופלא, הן במלחמת ששת הימים, והן במלחמת השחרור, בכל זאת, עדיין לא מאמינים בקדוש ברוך הוא'.

משיחת שבת פרשת פרשת 'מטות מסעי' תש"ל.

כשאומרים דברים ברורים ותקיפים זה מוריד את הלחץ של ארצות הברית

'אם בנוסף לכך יעשו גם מעשה בפועל, והוא, שיישבו יהודים בכל שטחי ארץ ישראל, ולאחר מכן יאמרו שזה כבר לאחר מעשה. ואז יהיו ארצות הברית מאוד מרוצים מכך, ויאמרו למדינות הערביות שיפסיקו להרעיש על כך מאחר שזה לא בידיהם, היות והדבר נעשה כבר.

זוהי הדרך היחידה שעל ידה יכולים למנוע את הסכנה, ולהבטיח את פיקוח הנפש של היהודים הנמצאים בארץ ישראל! רק על ידי שיאמרו בתוקף שאי אפשר למסור אף שעל מיהודה ושומרון, ויחד עם זאת יישבו יהודים בכל יהודה ושומרון תוך כמה שעות באופן של 'בשעתא חדא וברגעא חדא', ולכל הפחות 'ביומא חדא'.

ובכך לא הולכים כלל נגד אומות העולם, היות והם עצמם רוצים שבישראל לא יחזרו על טעויות שעשו קודם, ושלא יוותרו לערבים על דברים שמעולם הם לא האמינו שיוותרו עליהם. ואדרבה, הם רק ישמחו מכך, כאמור, כי אז יוכלו לומר לאלו שלוחצים עליהם, שזה כבר לאחר מעשה.

וכמו כן אין חשש שכתוצאה מכך שיאמרו את הדברים האמיתיים בנוגע לארץ ישראל, ייגרם רוגז בממשל בוושינגטון כלפי היהודים הנמצאים בארצות הברית, כי הרי ראו בפועל שכאשר אמרו דברים ברורים ותקיפים, הורידו מיד חלק גדול מהלחץ, ואדרבה - הבטיחו דברים נוספים, נוסף להבטחות שהיו לפני כן'!

משיחת שבת פרשת 'ויצא' תשל"ח.

ארצות הברית רוצה שישראל תעשה את העבודה לבד..

בשיחה מעניינת בתקופת מלחמת יום הכיפורים, אמר הרבי: 'אפילו בוושינגטון חיכו שישראל תכבוש את דמשק - מאחר והם רוצים לחיות במנוחה ובלי בלבולים, ולכן רוצים הם לעזור לישראל. ברם, אינם רוצים שיהיה נקרא שהם לוחמים, לכן הם מעונינים לומר כלפי חוץ שלא לכבוש, אך כדי לעזור לישראל הם מעונינים להיפטר מחזית נוספת. הם רוצים שישראל תעמידם בפני עובדה מוגמרת, ואז יוכלו לטעון לכולם שאין להם חלק בזה, והראיה, שהם אמרו כך וישראל עשתה להיפך. אך האמת היא, שהם מעונינים שישראל לא תשמע בקולם אלא תנהג להיפך'.

משיחת שבת פרשת 'נח' תשל"ד.

חוסר היגיון להסתמך על ארצות הברית ולהיכנע בהחזרת סיני

במכתב של הרבי בשנת תש"מ, כותב הרבי לעיתון של ארגון 'בני ברית' מכתב ארוך ומנומק על דעתו נגד הסכמי קעמפ דויד והויתורים שישראל עשתה ועל חוסר ההיגיון להסתמך על ארצות הברית. המכתב נכתב באנגלית.

'כפי שבוודאי שמעת, כאשר נפתחו שיחות 'קמפ דייויד', חשבתי שזו חובתי הקדושה להפנות את תשומת הלב אל האופי האמיתי של המדיניות התועלתית הרת-האסון הזו. לא היה שום בסיס חוקי, משפטי או מציאותי, להיכנע ללחץ ולחתום על הסכם וחוזה, שבו הצד האחד נותן הכל והצד השני מקבל הכל; 

דהיינו, הצד הראשון מוסר משאבים ממשיים וחיוניים במונחים של טריטוריה, אמצעי הגנה, נמלי תעופה, בארות נפט; פירוק ההתיישבויות, וכו', כאשר כל אלה חיוניים לבטחונו, בשעה שהצד האחר מוסר בתמורה לא יותר מאשר הבטחות, כמו כינון קשרים, החלפת שגרירים, ו'נורמליזציה' של היחסים, דברים שכולם עלולים להתבטל בכל רגע בתואנה זו או אחרת.

הזהרתי שההסכם רחוק מלהביא שלום אמיתי ומתמשך. ה'הסכם' הזה רק יגרה את תאבונם של אויבינו לעוד 'חטיפות', שיקבלו עידוד מעמדת הביטחון החלשה של היריב שלהם. הזהרתי גם שתהיה זו שטות לתת את מבטחנו בחלקה של ארצות הברית בהסכמה זו, משום שזה היה ברור שארצות הברית נטתה במידה רבה לעבר העמדה הערבית.

אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות אצילי נפש ולוותר על חלק כלשהו מארצנו הקטנטונת בתגובה לאיום של כוח, מאחר שהחזקת כל אינץ' אחרון ממנה היא עניין של ביטחון חיוני לשלושה וחצי מיליון יהודים, אנשים נשים וטף, כמו גם לעם היהודי בכלל'.

תרגום מאנגלית ממכתב לעיתון של ארגון בני ברית תש"מ.

שעומדים בתוקף אזי נפל פחד היהודים עליהם

'וכפי שהיה בפועל: היה עניין שפחדו מלהעלותו על דל שפתם. אמנם לאחר ש'נכשלו בלשונם' ופלטו ב'טעות' את ה'אמת' - שירושלים השלימה - עיר הבירה, ויהודה ושומרון נשארים ביד היהודים לנצח - אזי הם כל כך התפעלו מהטון התקיף בו נאמרו הדברים עד כדי כך שהם הפסיקו מיד לדבר על כך והורידו זאת מסדר היום! - אמנם זה פעל לזמן מועט, מאחר שתיכף המשיך הלחץ על כך, אך על כל פנים, ראו שאם עומדים בתוקף אזי 'נפל פחד היהודים עליהם'.

מכך למדים: כשעומדים בתוקף, אזי מכיון שארצות הברית מוכרחת בנייר חתום, איך שזה יהיה, כי הרי אין להם כל הבדל מה יהיה כתוב שם - לכן, כשיראו שלא יוכלו להשיג את דרישותיהם - הם יסכימו גם על זה, ולא יצטרכו לפשרות גדולות יותר'.

משיחת מוצאי שבת פרשת 'ויקהל פקודי' תשל"ט.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

'ענק רוחני': תיאור מפעים מדמותו של הרבי המהר"ש • פענוח גרפולוגי

נוסע לרבי לתשרי? אל תשכח אף אחד בקינגסטון • טור אישי מעורר

סדנה מושקעת: כך תגיע מוכן נפשית לתפילה איכותית עם הרב חיים דוד וילהלם

תיעוד נוסטלגי מהתוועדות חסידית של הרב זלמן אבלסקי

סיפורים מרתקים על דמותו האדירה של הרבי מהר"ש

סרט תיעודי מטלטל ממסע הבריחה של הרבנית חנה • יומן מרת יוכבד זלמנוב

פרנסה לכל השנה? סעודה והתוועדות במוצאי יום הכיפורים

ביבי? נתניהו? ימשיך בקו התקיף שלו! • הרבי במסר עכשווי

מה 'פיספסה' הגרפולוגית בניתוח כתב ידו של הרבי המהר"ש?

מזווית לא שגרתית: כך הגיב הרבי לצלם במוצאי יום כיפור

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

מרעיד לב: הרבי הריי"צ מתאר בזעזוע את קורות תשעה באב

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

תיאור סוחף ומזעזע: רשימת המאסר המלאה של הרבי הריי"צ לקריאה

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.