תוויות

אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב רסקין יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יצחק אייזיק קעניג יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה לידר משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעו שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

הפרוטוקולים החשאיים מאשרים: תקיפה בבירת האוייב והטבח היה נמנע


מאות פרוטוקולים בעלי סיווג 'סודי ביותר' מימי מלחמת יום כיפור נחשפים כעת ומספקים תמונה מדהימה: הרבי מלך המשיח הכיר מקרוב עד לפרטים הקטנים את הדיונים הסודיים המתנהלים בחדרים הסגורים של קבינט הממשלה  תחקיר מיוחד מגלה הקבלה מדהימה בין הפרוטוקולים מימי המלחמה לבין שיחותיו של הרבי בהם הציג את הדיונים החשאיים של המדינאים הישראלים, עד שנראה כאילו הודלפו הפרוטוקולים מהבור בקריה ישירות אל חדרו של הרבי  לקריאה

•••


בימים אלו מציינים בארץ ישראל את פרוץ מלחמת יום הכיפורים. המלחמה שפרצה ביום הקדוש בשנה גבתה מחיר קרבנות חסר תקדים. אפקט ההפתעה הכה בתדהמה את תושבי ארץ ישראל, שעוד היו שאננים מהניצחון הגדול במלחמת 'ששת הימים'. בחמשת ימי הלחימה הראשונים, שבהם ניכרה השפעת ההפתעה וצה"ל ניהל קרבות בלימה מרים, ספג צה"ל כמחצית מכלל אבידותיו בלוחמים, במטוסים ובטנקים. בחמשת הימים הראשונים של המלחמה נהרגו בממוצע כ-190 איש ביום, לאחר מכן האבדות ירדו בממוצע לכ-‏91 ביום. רוב השבויים הישראליים נשבו בחמשת ימי המלחמה הראשונים (כ-‏220). לצה"ל היו גם עשרות נעדרים ש-‏15 מתוכם הם בגדר חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע.

אך מסתבר כי לא את כולם תפסה המלחמה בהפתעה. בפרוטוקולים שפורסמו לאחרונה נחשף כי המדינאים בישראל ידעו היטב כי עומדת לפרוץ מלחמה, אך סירבו להיערך נכון לפתיחת המלחמה, כיון שחששו מתגובת העולם. כשקוראים את הפרוטוקולים המדויקים ומבינים מה התחולל בחדרים הסגורים של מקבלי ההחלטות, מהדהדות שוב ושוב מילותיו הקדושות של הרבי מלך המשיח שזעק באותם ימים כי אסור להתחשב בדעת הפוליטיקאים וכי יש להקשיב לדרגים הביטחוניים בלבד. הרבי זעק כי מסכנים חיים ומעמידים במצב של פיקוח נפש מיליוני יהודים רק בגלל נמיכות הרוח בעיני העולם ושיקולים של 'מה יאמרו הגויים'.

פעם אחר פעם חזר הרבי על כך שמעמידים את האינטרס הביטחוני בסימן שאלה בגלל שיקולים לא ענייניים. המילים היו ברורות וחדות כל-כך, עד שהיו רבים שלא הבינו על מה הרבי מדבר. מאין יודע הרבי כי שר הביטחון וראש הממשלה לא מקבלים החלטות נכונות? כיצד קובע הרבי כי מתחשבים בעולם יתר על המידה?

כיום, שנים לאחר אותה מלחמה עקובה מדם, נשמעים דבריו של הרבי ברורים מתמיד. עיון בשיחות של הרבי מאותם הימים מגלה כי הרבי ידע עד לפרטים הקטנים ביותר את הנעשה בחדרי הישיבות הסודיים של הדרגים המדיניים הבכירים - וכל דבריו היו מדויקים בתכלית. למותר לציין כי אם מקבלי ההחלטות היו נוהגים נכון באותם הימים ושומעים לקולו של נביא הדור, היו נחסכים מאות קורבנות מיותרים שעלו על המוקד לשווא במלחמה הקשה ההיא.

אחת האמירות הברורות של הרבי שחזרו על עצמן שוב ושוב הייתה כי היה ניתן לחסוך קורבנות רבים אם ממשלת ישראל הייתה מחליטה על מתקפה מונעת, במקום להמתין לפתיחת המלחמה ולעסוק במגננה בלבד. בשיחות מסוימות אף האריך הרבי את הדיבור בענין והסביר עד לפרטי פרטים - בסברות הגיוניות - מדוע הנכון ביותר הוא לצאת למתקפת מנע ומדוע היא אפקטיבית בשעת מלחמה. גם דיבורים אלו לא תמיד הובנו לשומעי השיחות במהלך ההתוועדויות בשבתות ומועדים ב'זאל' של 770. מדוע הרבי מתמקד בהסברת טקטיקות מלחמתיות עד לפרטי הפרטים? תהו רבים.

כיום מתברר כי אותן שיחות עלומות הובנו היטב לאוזניים שאליהן נאמרו - אוזניהן של מקבלי ההחלטות בארץ, שהדברים הגיעו אליהם בדרכים מסתוריות, על ידי שליחים מטעם הרבי שדאגו להעביר את המסרים למי שהיה בכוחם להשפיע. אנשים אלו היו זקוקים להסברים המפורטים של הרבי כדי לחזק את הטענות של מי שביקשו למנוע שפיכות דמים על ידי מתקפת מנע.

הפרוטוקולים מהימים שקדמו למלחמה מגלים כי דבריו של הרבי באותם ימים נאמרו על רקע וויכוח חריף ונוקב שהתנהל באותם ימים בחדרים הסגורים של מקבלי ההחלטות. מצד אחד דרשו אנשי הצבא לצאת למתקפת מנע, שתשמיד את חיל האוויר ומערך הטילים של האויב ותפגע ביכולתו לצאת למלחמה. מהלך כזה היה מצמצם באופן משמעותי את יכולת הפגיעה של צבאות ערב ומציל חיים של מאות חיילים, שנהרגו בקרב לחינם בגלל אי המוכנות של הצבא בימים הראשונים למלחמה. אך מהצד השני ניצבו הפוליטיקאים שטענו כי מהלך חד-צדדי של צה"ל יציג אותנו בעולם באור שלילי ולכן יש להמתין לפתיחת המלחמה ואפילו לא לגייס מילואים.

הרמטכ"ל דורש: גיוס מילואים מלא ומתקפת מנע

אחד הפרוטוקולים המעיינים חושף כי בבוקר פרוץ המלחמה - בעיצומו של יום הכיפורים - התקיימה ישיבה גורלית בין ראש הממשלה מאיר, שר הביטחון משה דיין, הרמטכ"ל דוד אלעזר ונציגים נוספים כמו השר ישראל גלילי, ראש אמ"ן, האלוף זעירא ועוד. הקולות הבולטים בפגישה זו היו של הרמטכ"ל ושל שר הביטחון. כל אחד מהם הציג אסכולה מנוגדת - כשמצד אחד הרמטכ"ל מציג את הפן הביטחוני-ענייני ומסביר כי אפשר לגמור את המלחמה אם צה"ל ייצא למתקפת פתע שתמחק תוך מספר שעות את חיל האוויר הסורי ומערך הטילים שלהם; אך מנגד שר הביטחון התנגד אפילו לגיוס מילואים כיון שטען שהמהלך לא ייראה טוב בעיני העולם. בסופו של דבר הפן הפוליטי-מדיני ניצח את הפן הביטחוני - עד לסוף הטראגי של אותה מלחמה.

המדהים הוא כי שנה לאחר המלחמה אמר הרבי את הדברים העלומים האלו: 'בעצם היום הקדוש עשו אסיפה. מומחי הבטחון העידו ואמרו בפירוש שאם רוצים למנוע את המלחמה ולחסוך בקרבנות, הדרך היחידה היא שיגייסו את הכוחות מיד ואף יפרסמו ויודיעו שמגייסים - בלי להתחשב באלו שהם 'הירא ורך הלבב'. המסקנה מהאסיפה הייתה: לא רק שלא יגייסו, אלא אף יודיעו ויפרסמו שלא מגייסים, כדי שיהיה להם שם טוב בקרב אומות העולם'.

כשקוראים את הפרוטוקולים אי אפשר להתעלם מהדיוק בו העביר הרבי את הדברים, לבין הפרוטוקולים המדויקים מהציטוטים שנאמרו בחדר הסגור לאורך האסיפה: 

הרמטכ"ל: 'עוצמת צה"ל היא 25% סדיר ו75% מילואים. כתוצאה מזה צריך להגדיל מיד את הכוח. לגיוס המילואים אנו צריכים לפחות 24 שעות. מילואים שאנו מגייסים עתה אפשר להפעילם מחר. בבוקר יום ראשון יוכלו להיכנס לקרב. המילואים שלא נגייס עכשיו לא יוכלו להיכנס מחר למלחמה. לכן אני בעד גיוס גדול. אני מחייב גיוס של כ-‏200,000 חיילים. זה המערך הלוחם. עם כח זה נוכל לתקוף ולעבור להתקפת נגד.

מבחינת האימפקט הבינלאומי-מדיני זה לא משנה אם נגייס 70,000 או 200,000. בעצם יתכן וזה ישפיע כי הערבים יבינו שהם איבדו את יתרון ההפתעה. מצד שני יגידו שגייסנו כדי לפתוח במלחמה. מוטב שיגידו שאנו פתחנו - וננצח. במילא יגידו זאת.

באשר למכה מונעת: מכה מונעת היא כמובן יתרון עצום. היא תחסוך הרבה חיים. אם נכנס למלחמה שהשלב הראשון שלה היא בלימה - ויש לי ביטחון שנעמוד בה - ואחר כך תקיפה, זו תהיה מלחמה רצינית. מבחינה אופרטיבית: אנחנו מסוגלים היום בשעה 12:00 להשמיד את חיל האוויר הסורי בשלמותו. אנחנו צריכים אחרי זה עוד 30 שעות להשמיד את מערך הטילים..

אם לא יהיו תנאים נוספים חיל האוויר מוכן לפתוח במתקפה במקביל. במלחמה הם [סוריה] מתכוונים לפתוח בתקיפה על שדות התעופה שלנו. הם יכולים להפחית באופן משמעותי את הכוח שלנו אם יפגעו בשדות שלנו.. מה שמקנה לנו הסיכויים הטובים ביותר זה מכה מונעת על סוריה היום, לפני הצהריים.. הסורים קידמו הלילה את הארטילריה הבינונית. כלומר עם הם בהתקפה ולא בהגנה'.

הדיון נמשך כשהנושא המרכזי הוא האם לגלות לסורים והמצרים שהמדינאים בישראל מודעים לכך שהם עומדים לצאת למלחמה, או להמשיך לשתף פעולה עם המשחק כאילו דבר המלחמה אינו ידוע. מבחינת ראשי מערכת הביטחון היה ברור שיש להעביר לערבים מסר שצה"ל מודע לכך שהם מתכוננים למלחמה וממילא הם הפסידו את אפקט ההפתעה - כדי להרתיע אותם מלפתוח במלחמה. ראש הממשלה הייתה יותר סקפטית וניסתה להציע דרכים שונות שלא יסגירו את העובדה שבארץ ישראל דנים באפשרות של פתיחת מלחמה.

שר הביטחון: 'באשר למכה מונעת - מבחינה מהותית לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות זאת הפעם. על סמך הידיעות שיש עתה לא נוכל להכות מכה מונעת. אפילו חמש דקות קודם. אי אפשר. עקרונית אם לא יפתחו באש - לא נפתח באש.. מציע להחליט קודם באשר לגיוס המילואים'.

ראש הממשלה: 'אני שוקלת. יש ענין ההשפעה על המשק מחר. אם באמת תהיה מלחמה, זה לא יהיה אסון [שהמשק הושבת]. אם תהיה מלחמה, אז לא נבין מדוע היה עיכוב של 12 שעות'.

שר הביטחון מביע התנגדות לתוכניתו של הרמטכ"ל לגיוס מילואים, כיון שחושש כיצד הצעד ייתפס בעיני העולם: 'הנימוק שלי הוא לא משקי [הסברה שהמשק יושבת]. אני חושש שכל אמצעי התקשורת יגידו שאנו הולכים לתקוף. גיוס מלא לפני שנורתה אפילו ירייה אחת - מיד יגידו שאנו התוקפנים.. צריך לכלכל צעדנו היטב, שלא תהיה פאניקה'. הצעתו של שר הביטחון היא לגייס את חיל האוויר ושתי אוגדות נוספות בלבד, כשהוא מסיים בקביעה כי 'המלחמה תתחיל בסואץ ובגולן. חשוב שלא יגידו שאנחנו פתחנו'.

בסיכום הדיון אומרת ראש הממשלה: 'מכה מונעת - נורא מושך. אבל הפעם זה לא 1967 [מלחמת ששת הימים]. הפעם העולם מתגלה בכל נבזותו. לא יאמינו לנו'. הרמטכ"ל: 'אינני מוכן לגיוס מילואים לא מלא. כל הכנותיי שהיום בשעה 18:00 תיפתח מלחמה'.

שר הביטחון מתנגד לגיוס כל מערך המילואים ואפילו לתוכנית המצומצמת של גיוס 4 אוגדות בלבד - שמונות 45,000 איש - הוא מתנגד. לדעתו מבחינה תדמיתית המהלך לא ייראה טוב בעולם והוא מדגיש כי 'צריכים התחלה טובה מבחינה בינלאומית'. העיקרון המנחה אותו הוא כיצד נראה בעולם ולכן לדעתו יש לגייס כ-‏20,000 חיילים - 10% בלבד מדרישת הרמטכ"ל.

שר הביטחון אומר: 'הייתי מתחיל בהתחלה צנועה, על כל הקשיים הכרוכים בכך, זה ישרת אותנו [מבחינה בינלאומית-מדינית]'. ראש הממשלה שואלת: 'מה זה קשיים?', ועל כך שר הביטחון משיב: 'שנצטרך בפחות כוחות לעמוד בחזיתות ויהיה לנו יותר קושי בגיוס בזמן מלחמה'. ראש הממשלה: 'באשר למכה מונעת - לא נוכל להסביר זאת [לעולם]'.

במהלך האסיפה טוענת ראש הממשלה גולדה מאיר כי 'יש לי קנה מידה אחד: אם תהיה מלחמה, אנו צריכים להיות במצב הטוב ביותר. כלפי חוץ [כלפי העולם] אם תהיה מלחמה מוטב שיכעסו עלינו ושמצבנו יהיה יותר טוב. איש לא יוכל למדוד בדיוק כמה גייסנו', אך למרות זאת ההיבט הפוליטי גובר והיא לא מחליטה על גיוס מילואים או מתקפת מנע, מתוך מחשבה שאסור שיתפרסם בעולם שצה"ל נערך למלחמה, מחשש שיטענו בעולם שאנחנו אלו שהתחלנו את המלחמה.

'נשארנו רשומים לטוב רק אצל האמריקאים'

בהחלטה לדיון נכתב - בדיוק כפי שגילה הרבי - כי יתקיים גיוס רק של כוח קטן, כפי הצעת פשרה שהציע הרמטכ"ל. יום למחרת הדיון נפתחה המלחמה כשמערך המילואים לא גוייס ולא נעשו שום הכנות להיערך למהלך של מתקפת מנע - אך גרוע מכך, לא נעשה אפילו מהלך להיערכות למערכה הגנתית. התמונות שנצרבו בראשם של אזרחי ישראל מאותו יום כיפור היו של מאות המשאיות הצבאיות שהסתובבו בבתי הכנסת במהלך היום הקדוש וגייסו רבבות חיילים באמצע צום יום הכיפורים, ללא כל הכנה וללא היערכות מינימאלית. מאות מאותם חיילים, שעזבו את בתי הכנסת עם הטלית ועלו לשדה הקרב - לא שבו ממנו.

במהלך הדיון עולה שוב ושוב סוגיית ארצות הברית. המדינאים הישראלים מתעקשים לתאם כל צעד עם ארצות הברית ולחכות לאישורה של האחות הגדולה. כך למשל כשהרמטכ"ל מציג את תוכניתו הוא אומר כי 'לא מוכרחים להחליט עתה בענין הזה. יש ארבע שעות להידברות עם האמריקאים - אם הם מגיעים לאותן מסקנות כמונו'.

גם ראש הממשלה חוזרת שוב ושוב על האחריות שלה לשלוח מחאה לוושינגטון על מה שנעשה בגבולות. באמצע הישיבה היא אף מפסיקה את הדיון כדי להוציא הודעה לשגריר בוושינגטון כדי לעדכן את האמריקאים בדיון. 'ראש הממשלה מנחה את [המזכיר] גזית להודיע מיד לשליו [השגריר] בוושינגטון מה אנו עושים', נכתב בפרוטוקול על מהלך האסיפה, כשהכוונה היא שהשגריר יעדכן את האמריקאים על כוונותיה של ישראל.

המדהים הוא שיומיים לאחר מכן - יום אחרי פרוץ המלחמה - כבר נשמעה ראש הממשלה אחרת לחלוטין. בדיון חירום שנערך יום אחרי יום כיפור, בשאלה כיצד להתמודד עם הזירה הבינלאומית, אומרת ראש הממשלה גולדה מאירה: 'אם חלילה נעמוד שוב במצב כזה - צריכים לצפצף על העולם ולתת לצבא לפתוח. כולנו היינו בדעה אחת אתמול בענין זה (לא לצאת למכת מנע). אתמול זה נראה כאילו זה היה לפני חודש ימים. דדו אמר לי 'תני לי אפשרות'.. הסוף הוא - וזה דבר חשוב - אנחנו רשומים לטוב רק אצל האמריקאים... ואף על פי כן קיסינג'ר [שר החוץ האמריקאי] לא יכול לגייס עוד שתיים-שלוש מדינות על מנת לקרוא להפסקת אש ו'שיחזרו למקומותיהם'.

הדיון עצמו עוסק ברובו בצורך לשכנע את שר החוץ הנרי קיסינג'ר בנחיצות האינטרסים הישראלים. קיסינג'ר עצמו היה יהודי, אך היה ידוע כמי שהתנגד למדיניות הישראלית בכל מישור. הוא פעל בכל הכוח נגד המשך המלחמה וכבר מהיום הראשון ניסה להוביל מהלך של הפסקת אש עם צבאות ערב. הצעה זו, שהייתה רחוקה מכל היבט מציאותי, הטרידה את המדינאים בישראל, שהמשיכו להעניק חשיבות מופרזת לדעתה של ארצות הברית, גם יומיים לאחר פתיחת המלחמה, כשכבר היה בורר שמאות חיילים נהרגו בגלל ההחלטה האומללה שלא לצאת למתקפת פתע, רק כדי לא להרגיז את האמריקאים.

באחת השיחות שלאחרי המלחמה אמר הרבי: 'האמריקנים ידעו מה קורה בארץ ישראל, וכבר חשבו שיותר לא יהיו להם דאגות מצד ארץ ישראל (רחמנא ליצלן), דאגתם היחידה היתה, שהרוסים לא יהיו הבעלי-בתים היחידים שם'. באותה שיחה דיבר הרבי גם על הטעויות האסטרטגיות של מלחמת יום כיפור ועל הקונספציה שכשלה: האמת היא, שבמלחמה זו, היה נס גדול, למעלה מדרך הטבע לגמרי, גדול עוד יותר מהניסים שהתרחשו במלחמת ששת הימים.

'כאשר חצו הערבים את תעלת סואץ ושברו את 'קו בר לב', לא היה להם שום מעצור בדרכם. והיו יכולים להגיע ללא שום בעיה לתל אביב ולירושלים (והיה לא תהיה מה שהיה יכול להתרחש אז). כמו כן היה בחזית עם סוריה. ואף על פי כן, 12 קילומטרים לאחר 'קו בר לב' הם נעצרו, ונשארו לעמוד במקומם.

וההוכחה הגדולה על נס גדול שקרה כאן: בזמן מלחמת העולם השניה, בנו הצרפתים קו מאוד חזק שהיה קרוי - קו ה'מאז'ינע' (שהקו בסיני חשוב כאפס כלפי קו זה) והנאצים ימח-שמם הגיעו עם כל כח השריון שלהם ופרצו את הקו (בדיוק כפי שהיה כעת), וכך כבשו את צרפת תוך יום אחד! נוסף לזה שבצרפת, היו צריכים הנאצים לעבור דרך הערים, ובכל עיר עמד צבא. וכאן, המלחמה היתה במדבר, נגד מספר קטן ביותר של חיילים, ולמרות זאת (ולמרות שידעו מה קרה בצרפת והיו יכולים לעשות כמו שעשו הנאצים ימח-שמם) נשארו לעמוד במקומם'. (שיחת פרשת תולדות תשל"ד).

האם הדרישה לכבוש את דמשק הייתה מופרכת?

סוגיה נוספת שנחשפת בפרוטוקולים היא ההצעה לכבוש את דמשק. במהלך תקופת המלחמה חזר הרבי שוב ושוב על הדרישה לכבוש את דמשק והסביר כי זהו מהלך חיוני כדי לסיים את המלחמה. באותם ימים לא היה ברור מדוע הרבי חוזר על דרישות מעין אלו, שהיו נשמעות מופרכות באותם הימים. אך בפרוטוקולים של המלחמה מתברר כי גם שאלה זו העסיקה את צמרת הממשלה בישראל, כשניטש וויכוח עז האם לכבוש את דמשק או לא. אפילו הקולות שהתנגדו לכיבוש דמשק, לא התכחשו לכך שדמשק היא חלק מהמלחמה וכי יש לראות אותה במכלול של 'בנק המטרות' של האויב.

בישיבה שנערכה שלושה ימים לאחר פרוץ המלחמה, בערב חג הסוכות, אמר השר יגאל אלון: 'הגענו למסקנה שהגיע הרגע להפעיל שלב נוסף של הפעולות. כוונתי להפצצה שיטתית של מטרות אסטרטגיות. היות ודמשק קרובה - ואני לא רוצה בכיבוש דמשק - אבל בלילה להפציץ את תחנת הכוח של דמשק מהאוויר, או את מסוף הדלק, או את המטכ"ל הסורי, ולאט-לאט אולי את נמלי האוויר האזרחי של דמשק, ולאט-לאט להרחיב לערים הסמוכות ולהכות קשה בסביבות דמשק. הבירה תזועזע, הצמרת והממשלה יזועזעו'. השר אלון מצטט מקור שאמר כי חיל האוויר יכול לפגוע במטרות בצורה מדויקת ומסביר כי פגיעה בדמשק תרכך את ההתנגדות הסורית.

בדיוק שבוע לאחר אותו דיון, בשמחת תורה, דיבר הרבי מלך המשיח בהתוועדות על כך שיש לכבוש את דמשק ולא להסתפק בפגיעה במטרות בלבד. את הדברים ציין הרבי שנה וחצי לאחר מכן, בשיחת י"ט אייר תשל"ד: 'טוענים כעת, שיש צרות עם דמשק. הרי דובר בשמחת תורה שהיו צריכים להתקדם את אותם 15 או 20 הקילומטרים הנותרים ולכבוש את דמשק, שאז לא היה כל עיכוב לפעולה זו. ואם היו עושים כך אז, לא היו היום כל הצרות, ואף היו מוציאים משם את כל השבויים. אז גם לא היו זקוקים לטרחה רבה כדי להתקדם את אותם קילומטרים, כיון שלא היתה שום התנגדות מהצד השני.

הממשלה רק לא היתה צריכה לתת לצה"ל פקודה לעצור. הסיבה שנתנו את הפקודה לעצור היא, כיון שטענו שארצות הברית תהיה 'ברוגז' באם יעשו זאת. הגוי הרי בין-כה 'ברוגז', ואף רצה שיכבשו את דמשק משום שאז היו נחסכים ממנו כל הצרות וכל הקשיים שבאים משם. היו כובשים את דמשק ואמנם אחרי כן מחזירים אותה, אבל בפועל דמשק היתה נשארת ממלכה שפלה. שהסיבה לכל זה היא משום שנופלים לפני הגוי, ופוחדים שמא לא ימצאו חן בעיניו, שמפחדנות והשפלה זו באים כל הצרות'.

בדיון שנערך ארבעה ימים לאחרי פרוץ המלחמה עלה שוב ושוב הנושא של כיבוש דמשק:

משה דיין: 'אני מציע לבקש לאשר הפצצות בתוך דמשק'. ראש הממשלה שואל: 'בתוך העיר?'. משה דיין משיב: 'בתוך העיר ובסביבה. לשבור את הסורים. הם יורים עלינו פצצות כבר יומיים. צריך לצאת מהמצב שאנו נמצאים בו. המטרה היא לגמור את החזית הזו'. הרמטכ"ל מתערב: 'התקפת דמשק חיונית בשביל שבירת סוריה. קודם כל דמשק'.

במהלך הדיון אף מובן כמה ההחלטה לכבוש את דמשק הייתה מציאותית, כששר הביטחון מתלבט בשאלה האם יש מספיק טנקים לכבוש את דמשק. הוא טוען כי 'יש לנו עתה אותו מספר טנקים כמו בששת הימים', כשהוא טוען כי יש בעיה של צי טנקים כדי לכבוש את העיר. 'הטנקים נשחקים, הבוקר עבדו על שדות במצרים'. הוא מסביר כי 'המטרה המשמעותית ביותר היא דמשק. אי אפשר לומר שהאוכלוסיה לא תיפגע, זה ענין לאישור'. קודם לכן מסביר שר הביטחון: 'ילכו על דמשק בכל הכוח, מפקדות, חשמל, וכו'. המטרה היא לגמור עם החזית הזו'. בסיום דבריו הוא אף מציין את השעה שהוא מציע למבצע בדמשק: 'אם לעשות - אז יוצאים עכשיו, בשעה 9:00'.

למרות דעתו הנחרצת של הרמטכ"ל כי יש להתקדם לכיוון דמשק, טוען שר הביטחון כי אין לצבא מספיק כוח להיכנס רגלית לדמשק ומנסה לקדם פעולה אווירית בלבד. הוא מצוטט כאומר 'אין לדדו כוח ללכת על היבשה לדמשק', אמירה שמגלה כי אכן מקבלי ההחלטות דנו ברצינות בשאלה של כיבוש דמשק רגלית, כפי שהסביר הרבי שיש לעשות.

גם הישיבה הזו מצוטטת באחת משיחותיו של הרבי מהתקופה שלאחר המלחמה: 'כששאלתי למה לא כבשו את דמשק', מספר הרבי, 'ענו לי בגלל שיש שם צוקים וסלעים כאלה שקשה לכבשם. לולי הייתי שומע זאת ממנו בעצמו, לא הייתי מאמין! וכששומעים תירוץ שכזה - מבינים שהקושיא הייתה חזקה ביותר.. הצעירים [החיילים] רוצים להתקדם הלאה - הרי אין להם מה לעשות שם', אמר הרבי. 'הכניסו אלפי חיילים לתוך השטח ההוא, ואינם מתקדמים הלאה, לא לכאן ולא לשם. טבעי הדבר שחייל במלחמה רוצה, או לגמור את המערכה או ללכת הביתה - אך שם, מחזיקים צבא גדול באפס מעשה, ובכדי להסיח את דעתם מכך שבעצם הם לא עושים מאומה - מביאים להם זמרים מניו יורק ומלונדון'.

באותה שיחה סיפר הרבי עוד: 'את דמשק היו יכולים לכבוש כבר באותו יום בו החלה ההתקפה. הסורים הרי ברחו, לא היו מגינים ולא היה צבא שעמד נגדם. אילו היו עושים כך - אזי גם עיר הבירה לא הייתה להם, ואז סוריה הייתה מסכימה מיד להסכם שלום - כיון שלקחו להם את עיר בירתם, ואז גם ערב הסעודית לא הייתה יכולה להיכנס למלחמה וירדן לא הייתה צריכה להיכנס. כך היו נפטרים מחזית נוספת, היו משחררים מחזית זו 40,000 חיילים, טנקים וכלי נשק רבים..

אפילו בוושינגטון חיכו שיכבשו את דמשק - מאחר והם רוצים לחיות במנוחה ובלי בלבולים, ולכן רוצים הם לעזור לישראל. ברם, אינם רוצים שיהיה נקרא שהם לוחמים, לכן הם מעוניינים לומר כלפי חוץ שלא לכבוש, אך כדי לעזור ליהודים הם מעוניינים להיפטר מחזית נוספת. הם רוצים שישראל תעמידם בפני עובדה מוגמרת, ואז יוכלו לטעון לכולם שאין להם חלק בזה, והראיה, שהם אמרו כך והיהודים עשו להיפך. אך האמת היא, שהם מעוניינים שלא ישמעו בקולם אלא ינהגו להיפך'.

הרבי מגלה את סודות הפרוטוקולים

כיום, כשכל הפרוטוקולים גלויים לפנינו, ניתן לאסוף את כל אותם משפטים שאמר הרבי במהלך השנים ולאסוף אותם לכדי תיעוד יוצא דופן של הרבי על אותם ישיבות - שבאותן שנים נחשבו עדיין לסודיות ביותר. הרבי אמר את הדברים בצורה פשוטה וברורה, מתוך ידיעה, וכיום נראה כי הדברים אך לקוחים מאותם פרוטוקולים. כך למשל אמר הרבי בשיחת ג' תמוז תשמ"ב:

'אין זו הפעם הראשונה שעושים טעות כזו - להעדיף את חוות דעתם של המדינאים לעומת חוות דעתם של אנשי הצבא המומחים לענייני ביטחון, זוהי טעות שחזרה ונשנתה כמה פעמים: בחתימת החוזה האומלל של קעמפ-דיוויד, במלחמת יום הכיפורים, במלחמת ששת הימים, ובמלחמת סיני - שבכל פעם העדיפו את חוות דעתם של ה'מדינאים', למרות שזו היתה בניגוד מוחלט לחוות דעתם של אנשי הצבא המבוססת על טעמים ביטחוניים, כפי שהם אמרו בפירוש (ואמרו זאת גם במבצע 'שלום הגליל') שהדבר יביא לקרבנות נוספים רחמנא ליצלן!

בשביל שיקולים פוליטיים של 'מדינאים' - מאבדים קרבנות מבני ישראל (שכל אחד מהם הוא 'עולם מלא'), ללא כל תועלת! בקשר למלחמת יום הכיפורים הודתה ראש הממשלה דאז שאם היו שומעים לדעתם של אנשי הבטחון והיו מכריזים 'גיוס' בזמן המתאים, היו חוסכים (בדרך הטבע) מאות קרבנות של בני ישראל! כפי שהיא עצמה פרסמה זאת בכתב ובדפוס, 'למען ישמעו וייראו'!

והנה, מאות קרבנות אלו היו בטוחים שעל כל פנים מכאן ולהבא לא יחזרו שוב על טעות זו - ואף על פי כן, חזרו שוב על אותה הטעות בחתימת ההסכמים בקעמפ-דיוויד: אבל אף על פי כן הפחד שלהם מפני הגויים הוא גדול כל כך - עד שהם מתנהגים באופן שהגויים עצמם לא חשבו לתבוע זאת מהם! הסיבה האמיתית לתופעה של פחד מהגויים היא - הפחד והשפלות בפני ה'גוי'שקייט' שבקרבו, שזוהי נפשו הבהמית, 'א-ל זר אשר בקרבך', שאין לך גלות גדולה מזו כאשר אדם מפחד מפני ה'גוי'שקייט' אשר בקרבו, וככל שיהיה מעמדו ותפקידו האישי באופן מכובד - הרי הוא נמצא בגלות עמוקה ביותר!'.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

'ענק רוחני': תיאור מפעים מדמותו של הרבי המהר"ש • פענוח גרפולוגי

נוסע לרבי לתשרי? אל תשכח אף אחד בקינגסטון • טור אישי מעורר

סדנה מושקעת: כך תגיע מוכן נפשית לתפילה איכותית עם הרב חיים דוד וילהלם

תיעוד נוסטלגי מהתוועדות חסידית של הרב זלמן אבלסקי

סיפורים מרתקים על דמותו האדירה של הרבי מהר"ש

סרט תיעודי מטלטל ממסע הבריחה של הרבנית חנה • יומן מרת יוכבד זלמנוב

פרנסה לכל השנה? סעודה והתוועדות במוצאי יום הכיפורים

ביבי? נתניהו? ימשיך בקו התקיף שלו! • הרבי במסר עכשווי

מה 'פיספסה' הגרפולוגית בניתוח כתב ידו של הרבי המהר"ש?

מזווית לא שגרתית: כך הגיב הרבי לצלם במוצאי יום כיפור

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

מרעיד לב: הרבי הריי"צ מתאר בזעזוע את קורות תשעה באב

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

תיאור סוחף ומזעזע: רשימת המאסר המלאה של הרבי הריי"צ לקריאה

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.