המשפט שגרם לאדמו"ר האמצעי להפסיק בעיצומו של 'מאמר'..
לרגל ט' כסלו - יום הולדתו והסתלקותו של הרבי האמצעי, אנו מגישים מספר אפיזודות ופתגמים מיוחדים עם אדמו"ר האמצעי • מהו 'פך השמן' הרוחני של בית המקדש כיום - איתו ניתן לנצח את היצר הרע? מה אמר הרבי האמצעי בעיצומו של מאמר חסידות? איזה צדיק לקח את 'ראש השרביט' ואיזה צדיק תפס את 'כל השרביט'? ומה הסבירו חסידים על כך? • לכתבה המלאה
•••
☚ יסודי ומקיף: קונטרס 'עיון תפילה' מתורת הרבי האמצעי
ה'תניא' קדישא הוא פך השמן הרוחני של המקדש
באחת ההתוועדיות של הרבי האמצעי עם גדולי החסידים בחג החנוכה, היתה שיחה ארוכה בענין פך השמן שמצאו במקדש, ובין השאר אמר הרבי: העצה היעוצה לנצח במלחמה הרוחנית, הוא על ידי עבודת המוח והלב, להבין ולהשיג יחודו ואחדותו יתברך בכל הבריאה כולה. והוא דווקא על ידי ה'תניא' קדישא שבה יש אלוקות בהתגלות, שהוא הוא הפך השמן הרוחני של המקדש שחתום בחותמו של כהן גדול, ובו מנצחים המלחמה כולה. עם ה'תניא' קדישא מדליקים את המנורה האלוקית שבתורה ומצוות בכל בתי ישראל. ה'תניא' קדישא צועק וקורא 'מי לה' אלי'.
'ראש השרביט' דא רשב"י, אבל אבא לקח את 'כל השרביט'
בעת שאמר הרבי האמצעי מאמר בפורים והגיע לפסוק 'ותיגע בראש השרביט' (אסתר ה,ב), הפסיק קצת ואמר: 'ותיגע בראש השרביט דא רשב"י [= זה רבי שמעון בר יוחאי], אבל אבא לקח את כל השרביט', והמשיך באמירת המאמר. גדולי החסידים ביארו את כוונתו, שרשב"י מדבר בזוהר הקדוש בכללותו רק בסדר ההשתלשלות - אבי"ע [= אצילות בראיה יצירה עשייה], שהוא סוף הקו, שזהו ותיגע 'בראש' השרביט; והביטוי של אדמו"ר האמצעי 'אבא (רבינו הזקן) לקח את כל השרביט', הכוונה שספר התניא וחסידות חב"ד מדבר גם בעולמות האין סוף, אור הקו שהוא ה'שרביט', ועוד למעלה יותר באור אין סוף שלפני הצמצום שהוא 'כל השרביט'.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר