אתה כשיר לנסוע לרבי? נשלח מרגלי סתר לבדוק..
מדוע אדמו"ר הזקן רוצה לשלוח מרגלים בסתר לקהילות חב"ד ומה עליהם לדווח? כמה זמן אמור לערוך מניין לתפילת שחרית ביום חול לבעלי עסקים? איך אפשר לדרוש מבעלי עסקים להאריך בתפילה בשבת אף יותר מיושבי אוהל? האם בכל יום צריך לדרוש את השם בתפילה בכוונה מעומק הלב? מי צריך לעלות חזן במניין? ואת מי ידחה הרבי מלבקר בחצרות קודשנו? • דברי אלוקים חיים שכתב אדמו"ר הזקן בסימן א' ב'אגרת הקודש' שבספר ה'תניא' • לקריאה
•••
'אך עת וזמן החיזוק ואימוץ הזרועות והראש היא שעת תפילת השחר שהיא שעת רחמים ועת רצון העליון למעלה. ולזאת אותה אבקש ממבקשי ה' יבינו וישכילו יחדיו ולהיות לזכרון בין עיניהם כל מה שכתבתי אליהם אשתקד בכלל. ובפרט מענין כוונת התפילה מעומקא דלבא יום יום ידרשון ה' בכל ליבם ובכל נפשם ונפשם תשתפך כמים נוכח פני ה' וכמאמר רבותינו זיכרונם לברכה בספרי 'עד מיצוי הנפש' כו'.
ועתה הפעם הנני יוסיף שנית ידי בתוספת ביאור ובקשה כפולה שטוחה ופרושה לפני כל אנשי שלומים הקרובים והרחוקים לקיים עליהם שכל ימי החול לא ירדו לפני התיבה הבעלי עסקים שאין להם פנאי כל כך. רק אותם שיש להם פנאי או המלמדים או הסמוכים על שולחן אביהם שיכולים להאריך בתפילת השחר ערך שעה ומחצה לפחות כל ימות החול מהם יהיה היורד לפני התיבה על פי הגורל או על פי ריצוי הרוב. והוא יאסוף אליו בסביב לו כל הסמוכים על שולחן אביהם או מלמדים שיוכלו להאריך כמוהו בבל ישונה נא ונא.
אך בשבתות וימים טובים שגם כל בעלי עסקים יש להם פנאי ושעת הכושר להאריך בתפילתם בכוונת ליבם ונפשם לה'. ואדרבה עליהם מוטל ביתר שאת ויתר עוז כמו שכתוב בשולחן ערוך 'אורח חיים' וכמו שכתוב בתורת משה 'ששת ימים תעבוד כו' ויום השביעי שבת לה' אלוהיך' דייקא כולו לה'. ולזאת גם הם ירדו לפני התיבה בשבת ויום טוב על פי הגורל או בריצוי הרוב כמ"ש אשתקד.
וכגון דא צריך לאודועי שבדעתי אם ירצה השם לשלוח לכל המניינים מרגלים בסתר לידע ולהודיע כל מי שאפשר לו וכל מי שיש לו פנאי להאריך ולעיין בתפילה ומתעצל יהיה נידון בריחוק מקום להיות נדחה בשתי ידים בבואו לפה לשמוע דברי אלוהים חיים ומכלל לאו אתה שומע הן ולשומעים יונעם ותבוא עליהם ברכת טוב ואין טוב אלא תורה וכו''.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר