מה דרש הרבי אישית מהאדמו"ר מסדיגורא? • יחידות מרתקת
עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטעים מרתקים מיחידות של רבי אברהם יעקב פרידמן - האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, עם הרבי מלך המשיח ביום ד' תמוז תש"מ, בנוכחות מלוויו ופמליתו • הפגישה בין גדולי ישראל עסקה בשלל נושאים תורנים מזוויות בלתי שגרתיות • מדוע ביקש הרבי שהאדמו"ר ימשיך לגור בעיר תל אביב? מדוע השב"כ לא משקיע כוחות כראוי בהגנת יהודים? ולמה חשוב לומר לעולם שה' הבטיח בתנ"ך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל? • בהמשך לחלק שכבר פרסמנו, נפרסם באתרנו קטעים מרתקים נוספים מהיחידות • לכתבה המלאה
•••
☚ מאז שמסרו שטחים - אף פעם לא היו כל כך הרבה מחבלים • יחידות גדושה עם האדמו"ר מסדיגורא
הרבי: במילא יש להיות בשמחה (זהו הסיום שם), כיון שרוקדים בחתונה של הקדוש ברוך הוא עם בני ישראל; ואחר כך הוא מסיים 'בגן עדן מקדם', כפירוש - כקודם החטא; ועל ידי זה נולדים ילדים לבני ישראל (זהו בהמשך). ואחר כך אין להישאר ב'ארבע אמות' שלהם, אלא 'מלאו את הארץ וכבשוה'. עבור 'פרו ורבו' מספיק [להישאר] בבני ברק, צריכים שיהיה 'מלאו את הארץ'; ולא רק 'מלאו', אלא 'וכבשוה'.
האדמו"ר מסדיגורא: תל אביב הוא סמוך ונראה.
הרבי: עד שתחנכו את תלמידיכם שכך יהיה מונח אצלם - תצטרכו להיות בתל אביב עד שמשיח יבוא. בכל אופן, שלא תהיה לך טרוניא על כך שאני מתערב בעניניך. אבל אם אצליח לפעול עליך שתשאר בתל אביב לאורך ימים ושנים טובות - תבוא עליכם ברכה.
האדמו"ר מסדיגורא: לא חשבתי לעבור, אלא להיות בשניהם - בזה ובזה.
הרבי: אני מדבר אודות הד' אמות - מזה ומזה תוכלו לפעול שם; אתה יכול להתגורר בקראון הייטס - כאן גם יהיה מזה ומזה.
האדמו"ר מסדיגורא: הרבי הרי נמצא כאן.
הרבי: תישאר עוד עבודה עבור אדם שלישי. בכל אופן, שיהיה שמחות אצל יהודים, ויתקיים 'פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשוה' - אבל לפני ה'כבשוה' בשטחים חדשים, אסור לחשוב לעזוב את מה שכבר ישנו. וכמדובר לעיל, בענין של פיקוח נפש אסור לחכות עד שיבואו לשאול.
האדמו"ר מסדיגורא: מה אני יכול לעשות?
הרבי: דבר ראשון, תדפיס בשמך (כפי שנקרא) 'המלצה'. ואם זה לא הספיק, ראינו עכשיו דבר מבהיל - שעבר כבר חודש ולא נמצא אף אחד מאלה שירו (היה לא תהיה) בליל שבת, וירו בבחור ישיבה! שירות הביטחון של ארץ הקודש (שיצא שמה בכל העולם - שהיא הסוכנות הכי טובה) עד עכשיו לא מצאו [את היורה], ואפילו לא אומרים שיש סיכוי למצוא אותו!
כאשר נלחמו עם ערבי, ולא הרגו אותו, אלא רק פצעו אותו - מתחילים להתגאות שכבר עצרו 300 איש, ושיש כבר מפתח, ומסתמא כבר ימצאו. ואף אחד לא שם לב לכך! פעם היו אומרים שזו עוולה שלא פוסקים כך. היום בכלל לא דנים בזה, ולא יודעים שיש בזה שאלה! אם היו מוצאים (יודעים מי זה) ואוסרים את היורה (היה לא תהיה) ביהושע סלמה השם יקום דמו, בחור הישיבה בחברון - לא היה קורה מה שהתרחש בליל שבת, היות שהיו רואים וכו', 'למען ישמעו ויראו'. מאז עברו כבר חודש ימים - ושותקים!.
אם תזכה - תהיה פורץ הדרך שמפרסם זאת, ודווקא בקול רעש גדול. וזהו ה'קול גדול ולא יסף' מאז מתן תורה - ה'תלמיד ותיק [ש]עתיד לחדש' את הדין של נהרדעא, שזה ניתן למשה מסיני. ולא צריך לחדש בזה שום דבר - רק לחזור על הכתוב בגמרא, ולהוסיף שזה דבר שהזמן גרמא הקשור עם פיקוח נפש. ולא נוגע שום פילפולים והתעסקויות, ולא צריכים לריב עם אף אחד - רוכבים על כתפיו של ה'בית יוסף', שאז הרי אנחנו כמשל של הננס על גבי ענק, שהננס רואה רחוק יותר, כיון שהוא עומד גבוה יותר. העיקר הוא, שכאשר אומרים 'בית יוסף' אין צורך לגשת לארון ולהוציא ספר, ואחר שיש ארבע חלקים ב'שולחן ערוך', הוא מתייגע בחושן משפט..
זהו דין באורח חיים [ראית למדן שמתעסק בלהט ב'אורח חיים'?!], שזהו דבר פלא: 'חושן משפט' - ה'בית יוסף' (או הטור) קרא לו 'חושן משפט', אבל 'אורח חיים' כשמו כן הוא, שמראה את הדרך לכל אחד: שבקומו משנתו צריך לומר 'מודה אני'; לברך 'על נטילת ידיים'; ברכות השחר וכו' - ובחלק זה דווקא הכניס ה'בית יוסף' את דין פיקוח נפש הנזכר לעיל! כוונתי בכל הנזכר לעיל, שכאשר תחזור לארץ הקודש תרעיש על הענין.
האדמו"ר מסדיגורא: מה הרבי רוצה דווקא ממני, מה ביכולתי לעשות?
הרבי: אני לא תובע זאת רק מכם, אלא מכל מי שמזדמן לי לשוחח עמו, ומכל מי שנופל לידי. אלה שאינם משוחדים יודעים את האמת, והראיה היא, שראש האלופים באמריקה - מר קעניען - (רק עכשיו, כשהוא יצא לפנסיה מהצבא, והוא כבר לא תלוי באף אחד, יש ביכולתו לומר את האמת) אמר שכל נסיגה קטנה מהשטחים היא פיקוח נפש ממש. מעניין שהם רוצים דווקא את ג' מקומות אלו (חברון, שכם וירושלים) שקנו אותם (בקנין). והצרה היא - שלא אומרים שזה כתוב בתנ"ך ('בייבל').
האדמו"ר מסדיגורא: ומה זה יעזור אם יגידו שזה כתוב בתנ"ך?
הרבי: הם מאמינים בתנ"ך, והראיה לכך, שלפני הישיבות ב'או"ם' הם מצטטים קטעים מהתנ"ך. אפילו קרטר מאמין בדת, ומוסר בעצמו שיעור בתנ"ך מידי יום ראשון. וממילא, מדוע מתביישים לומר להם שככה כתוב בתנ"ך? כשחיים הרצוג היה אצלי בשמחת תורה, אמרתי לו שהיות והוא לוי, וחברון שייכת ללווים, לכן שיגיד באו"ם שירושלים שייכת לו, והוא לא יכול להחזיר אותה על כך, והידיעות הגיעו לכאן. יש לי ידיעות משני הצדדים (מארץ הקודש ומוושינגטון) שקרטר בעצמו התפלא שהיהודים נסוגו יותר ממה שציפה - וכל זה הוא רק מפני שהממשלה מאד נפולה בעצמה.
האדמו"ר מסדיגורא: אבי שאל פעם אודות הכתוב 'נהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם', שלכאורה היה צריך להיות כתוב להיפך - שמפני שהיינו בעיניהם לכן היינו גם בעינינו? והביאור בכך, שכיון שאנחנו היינו בעינינו כחגבים, לכן היינו בעיניהם נמוכים אפילו יותר מנמלה.
הרבי: נכון, כיון שאמרת וכולכם שמעתם זאת.
הרבי הסתובב לכיון הנוכחים ואמר:כולכם צריכים לפרסם בארץ הקודש את מה שאמרתי - שלא להיות כל כך נפולים.
האדמו"ר מסדיגורא: יש מעלה גם בנמלים, שהרי 'היינו למדים.. גזל מנמלה'.
הרבי: 'אילמלא לא ניתנה תורה היינו למדים.. גזל מנמלה', ויתירה מזו ששלמה המלך הלך ללמוד חכמה מנמלה. אך למרות זאת, מספיק שנפולים כחגבים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר