תוויות

אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלחנן דב מרוזוב אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון אריכות התפילה ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר לעמיל כהן אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב לוי זלמנוב הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבודדות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגאל פיזם יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב רסקין יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף דניאל יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יצחק אייזיק קעניג יצחק אקסלרוד יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר ברסקי יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל בית שמש ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה לידר משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה פיינשטיין משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעו שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן חנין שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ב תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

ההכרעה שלי מול קהל האלפים: הנאום הסוער של הרב ראובן וולף • לקריאה


לבקשת הגולשים, אנו מגישים לקריאה (בהמשך לוידאו של הדברים) את נאומו מעורר ההשראה של הרב ראובן וולף - משלוחי הרבי מלך המשיח ורב קהילת ‘מעין ישראל’ בלוס אנג’לס שבארצות הברית • מחד גיסא - אם אתחיל להכריז ‘יחי אדוננו’, יחשבו עלי כולם שהנה הוא נעשה ‘משיחיסט’ וממילא קצת משוגע.. מאידך גיסא - האם בשביל הכבוד שלי לא אוכל לצאת מה’מצרים’ שלי, ולעשות מה שאני חושב שבאמת צריך לעשות?.. • לקריאה

•••

הרב ראובן וולף הינו מרצה מבוקש בקרב חוגי היהדות התורנית בלוס אנג’לס. הוא לא גדל במשפחה חב"דית, אלא נולד במשפחה חסידית בבורו פארק. במשך השנים הסתופף רבות בצלם של אדמו"רים שונים ('בתקופת בורו פארק בחיי, הלכתי לכל האדמו"רים בעולם רק לא לקראון הייטס'), אך לא מצא את אשר איוותה נפשו.

בהמשך למד בישיבת סלבודקה שבבני ברק, אז הכיר לראשונה את חב"ד. הוא נסע לשבת לישיבה בכפר חב"ד, שם הכיר לראשונה את דמותו של המשפיע האגדי ר’ מענדל ע"ה פוטרפס, ונפשו נקשרה בו.

באותה תקופה התוודע לתורת חסידות חב"ד. למרות לימודיו בישיבה ליטאית, קבע לעצמו זמן ללימוד חסידות אינטנסיבי. הוא למד עם המשפיעים ר' זלמן גופין, ר' מענדל וועכטר ור' זלמן לנדא, עד שנזרק מהישיבה. אז החלה התקרבותו הממשית לחב"ד.

בשנים האחרונות החל למסור שיעורים בחסידות ובעניני משיח וגאולה, אלא שעדיין הרגיש שחסר לו משהו. הוא עצמו לא ידע בדיוק מה. גילוי חדש גילה לפניו לראשונה את הסדר והשיטתיות בתורתו של הרבי בכל הקשור לתורת הגאולה. הוא הוקסם ונכבש.

הנאום המלא:

ביום חמישי שעבר זכיתי לקבל מכתב מהרבי בעקבות שאלה ששאלתי, האם להגיע לאירוע המיוחד הזה בארץ ישראל, שכן מדובר בטורח רב, ולא ידעתי אם אני ראוי לשאת את הנאום הזה. בדף שפתחתי בספר 'אגרות קודש', היו שתי אגרות מהרבי. במכתב אחד הרבי מברך אותי:

'ויהי רצון אשר מתוך מנוחת הנפש ומנוחת הגוף יוכל למלא תפקידו הכי אחראי, אפילו באם היה זה במקום אחר, על אחת כמה וכמה בארץ אשר, כלשון הכתוב, עיני ה’ אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה'. ובהמשך הרבי מברך 'ומתאים למאמר חכמינו זכרונם לברכה שהקדוש ברוך הוא אינו מבקש אלא לפי כוחו של כל אחד ואחד, בודאי שבורא האדם ומנהיגו נתן לכבודו הכוחות הדרושים למלא את התפקיד, ולא עוד, אלא שלא להתרשם מקושיים ונסיונות, ובלשון החסידות - העלמות והסתרים, ולמלא תפקידו בקומה זקופה, וזכות הרבים מסייעת'. אחר כך היה מכתב נוסף, קצר מאוד, בו נכתב ותיכף בבואו ירעיש כו’. אזכיר על הציון.

חַיוּת דו סיטרית

בראש חודש כסלו השנה, דיברתי בכינוס השלוחים ב-770 על התהליך והמעבר שעשיתי, על המשבר הגדול שהיה לי אחרי ג’ תמוז, החושך הגדול שאפף אותי לאורך זמן והמאבק הפנימי שעברתי - אך כל אלה הביאו אותי לאור גדול מאוד. ראיתי את השלטים הנמצאים ב-770 ובהם קטע שיחה הידועה של הרבי מיום ב' ניסן תשמ"ח, על חשיבות ההכרזה 'יחי המלך'. פתאום זה פתח לי את המוח; ידעתי שזה מוסיף חיים במלך, אבל לא תפסתי את העומק, מה הרבי באמת אומר פה. כל הענין של התקשרות של אנשי הדור עם הרבי, של חסידים עם הרבי, היה חדש לי.

יש ענין שהרבי הוא מוח של הדור, והמוח תפקידו להנהיג ומדריך את כל האיברים. רואים זאת במוחש גם בימינו, כאשר כולם כותבים לרבי והרבי מצדו נותן הדרכה בנוגע לשידוך, לישיבה, לביזנס, לעבודת השם ולכל הענינים.

אך יש ברבי ענין נוסף - העובדה שהרבי הוא לא רק המוח אלא גם הלב. מלך ישראל הוא לב ישראל. פעולת הלב שונה מפעולת המוח. הלב מזרים את הדם בכל האיברים ונותן להם את החיות; ללא הלב - הכל מת. אך יחד עם זאת, הפעולה הזאת היא דו-סיטרית, שכן האיברים צריכים לשלוח את הדם בחזרה ללב.

כשאני מתבונן בעניין הזה באופן אישי, אני מבין זאת כך: הרבי הוא נותן את החיות אלי, ראובן וולף. המשמעות של זה היא בעצם, שאת כל החיות שלי אני מקבל מהרבי. לא רק התורות, הרעיונות והפילוסופיה אני מקבל מהרבי, אלא את החיים הרוחניים התורה ומצוות - וכן את החיים הגשמיים שלי - הכל אני מקבל מהלב.

זה תפקידו של הרבי שהוא מלך, ומלך הוא 'לב ישראל'. ענינו של מלך פירושו שאתה עבד שלו; הוא נותן לך חיים לעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם. לשם כך הוא נותן לך חיות. אך יש גם את הצד השני - שבו האיברים מחזירים את הדם אל הלב. איך עושים זאת? בכך שאתה מקבל עליך את מלכותו של המלך! כי המלוכה תלויה בקבלת העם את מלכותו, ואם העם לא מקבל את המלך, הוא לא מלך. הוא צריך את כל האיברים - כל החסידים וכל היהודים שיאמרו לו שהוא מלך.

איך אדם מכניע את עצמו אל המלך? על ידי הכרזת 'יחי המלך'! כשלמדתי את כל זה בתורתו של הרבי, זה היה בשבילי חידוש עצום!מכך זה במלך רגיל ובמלוכה מן השורה, אולם הרבי מחבר את הרעיון הזה בעיקר למלכותו של משיח. על הפסוק 'דרך כוכב מיעקב' יש שני פירושים - הראשון, שהפסוק מדבר על מלך המשיח. הפירוש השני מדבר על היחידה שבנפש של כל אחד, כמו שמבאר הצדיק מצ’רנוביל בספרו 'מאור עיניים', שמשיח לא יכול להתגלות בעולם עד שכל יהודי יגלה את המשיח, היחידה שבקרבו. מה פירוש המושג ‘מגלה את היחידה?’ שיש לך שייכות עם משיח! אתה העבד שלו והוא המלך שלך.

איך מבטאים זאת? בכל דרכך ובכל ענייניך דעהו. אך כצעד ראשון צריך לומר ולהכריז זאת בריש גלי 'יחי המלך'. צריך להכתיר.

כשלמדתי את הנקודה הזאת בשיחה של הרבי, זה היה בשבילי דבר נפלא, ואז תפסתי שהענין כאן הוא רחב ועמוק מכל הבחינות. כי עבור מה ברא השם יתברך את כל ההוויה של העולם? בשביל מה נבראו כל האנשים בעולם כולו? בשביל מה נוצר היקום? עבור מה ברא הבורא את גן עדן העליון וגן עדן התחתון, ואת כל סדר ההשתלשלות, וכל הכוכבים והגלקסיות והעולמות כולם? לשם מה יש לנו את היהדות, התורה והמצוות? בעבור מה ירד ה’ למעמד הר סיני? ולמה עברנו את כל הגלויות והיסורים לאורך אלפי שנות היסטוריה? הכל נועד בשביל דבר אחד: לגלות את מלכות השם בעולם! ה’ ברא את העולם כדי להיות מלך.

נפקחו עיני והבנתי שמלכות הקדוש ברוך הוא בעולם אין לה מציאות בעולם אילולא הייתה מלכות על בשר ודם. מלכות משיח היאהיא מלכות השם בעולם. הפירוש הוא: שההכרזה של 'יחי המלך' היא תמצית כל היהדות וכל התורה ומצוות! אינני מדבר על הכרזה חיצונית אלא על הכרזה בכל ההוויה והמציאות שלך.

אם אכריז 'יחי', איך יסתכלו עלי?

הייתי כמה וכמה פעמים ב-770, ואני מודה שבביקוריי אלה הסתכלתי על האנשים שם קצת בצורה מוזרה.. בכל פעם הם הכריזו 'יחי'. אני הרי בן ל'עם חכם ונבון'. אני צריך להבין, ולא סתם להכריז הכרזות. אבל כשלמדתי את השיחה הזו של הרבי, הבנתי שלא יכולה להיות גאולה בעולם עד שתהיה המלכת המלך והכתרתו ולו משום הסיבה הפשוטה שקבעו חכימנו זכרונם לברכה, כי 'אין מלך בלא עם'. צריכה להיות הכתרה, שכן היא כל החיות והחשמל של המציאות כולה. הכל תלוי בענין הזה.

אבל היתה לי בעיה עם זה, ואני מתמודד עם האתגר הזה ברגעים אלו ממש. הגעתי כעת לפרשת דרכים. מחד גיסא - אם אתחיל להכריז ‘יחי אדוננו’, יחשבו עלי כולם שהנה הוא נעשה ‘משיחיסט’ וממילא קצת משוגע, וזה לא נעים כל כך..

יש לי קצת כבוד עצמי. אם אכריז ‘יחי’, אנשים יסתכלו עלי בתימהון: הו, מה קרה לראובן וולף? הוא כותב הרבה דברים על 'ליקוטי תורה' ומפיץ המעיינות, למה שאהיה המשוגע החדש? הרי היום אין סודות וכל מה שאומר כאן - בתוך דקות ספורות יגיע לכל העולם. אני חש לכבוד שלי. לא נעים לי שיקראו לי 'משוגע'..

מאידך גיסא - חשבתי לעצמי: מה יש לי להפסיד? האם בשביל הכבוד שלי לא אוכל לצאת כעת מה'מצרים' שלי? האם בגלל זה לא אוכל להודיע שאני מכיר במלכותו של משיח, ולעשות מה שאני חושב שבאמת צריך לעשות?..

האם אכריז 'יחי' רק אחרי שכל הגויים יכריזו?

הבעל שם טוב הקדוש החל להכין את העולם לביאת המשיח, ואחריו היה המגיד ממעזריטש, ואדמו"ר הזקן, ואדמו"ר האמצעי, וה'צמח צדק', ואדמו"ר מהר"ש, והרבי הרש"ב, והרבי הריי"צ וכל מסירות הנפש של כל הדורות; וגם את העומק של 'המשך תרס"ו' ו'המשך תרע"ב' עם כל הגילויים האדירים שיש בהם.

יש גם את עשרות שנות מנהיגותו של הרבי, וכל ‘מבצעי הקודש’ שהגה ויזם. האם ייתכן לומר שכל ההיסטוריה העשירה הזאת הגיעה לתחנה האחרונה ומסתיימת בג’ תמוז? ומה עכשיו? האם הכל מתמצה בכך שיש 'אוהל' ואני יכול להגיע לשם ולבקש ברכות מהרבי והוא יענה לי באותות ובמופתים? האם בשביל המצב הזה מסרו רבותינו נשיאנו את כל חיותם? הרי בשביל ברכות ומופתים יש גם את הכותל המערבי שנותנים שם פתקאות?! האם בשביל כל זה הביא הקדוש ברוך הוא את החסידות לעולם? האם למצב הנוכחי נתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים?

מצד שני, יש לי כעת הזדמנות להשתתף עם כל החסידים שמאמינים באמונה פשוטה ששום דבר לא הסתיים, ולמעשה הכל מתחיל מעכשיו! אמנם יש קושיה על המצב, אמת ויציב. זה לא פשוט. אולם האם יש מי שיכול לתאר לעצמו שבדבר הכי נכבד ונורא לא יהיה בו נסיון? ואם זה ניסיון, האם אני צריך ליפול בו?

צריכים להיות עיוורים כדי לא לראות את הענין של 'הללו את ה’ כל גוים שבחוהו כל האומים'. אנחנו אוחזים בפרק הזה, שהביאור שלו בחסידות הוא, שהגויים ישבחוהו בביאת המשיח לאחר שמלך המשיח יהפוך את כל הגויים לעשות את מה שהוא רוצה. בזה מלכותו של משיח שונה מכפי שהיה אצל גואל ראשון, משה רבינו. כי גואל ראשון היה צריך לשבור ולהכניע את הגויים על ידי מכות ויסורים, ובלשון החסידות - אתכפיא. אבל מלך המשיח יגרום לאתהפכא, הוא ייקח את הממשלה ויהפוך אותה לטובה.

אני גר בלוס אנג’לס, ובעיר שלי אסור אפילו להזכיר את שמו של נשיא ארצות הברית של אמריקה מרוב שנאה ותיעוב. איזו מהפכה קרתה בארצות הברית. רק לא מזמן היה שם ממשל שבראשו עמד עוכר ישראל שלחם בכל ענין שקשור לעתיד של עם ישראל. הוא חתם הסכמים עם הטרוריסט הכי גדול שרוצה להשמיד ולהרוג. 

הוא הכריז שאין פתרון למה שקורה בארץ ישראל רק על ידי חלוקת ירושלים, כאשר המשמעות של זה היא להפריע לביאת המשיח, שכן ירושלים היא עיר של מלך המשיח. אך הרבי הפך את המצב ולא רק שזרק אותו, אלא העלה על כס ראשות הממשל האמריקאי אדם שלא היה שום סיכוי בדרך הטבע שהוא יהיה נשיא. רק בימים האחרונים אנו קוראים כיצד הוא זורק את כל החבר’ה סביבו שעושים בעיות ולא מיישרים קו בנוגע לירושלים ובנוגע לאירן. זה מדהים! הללו את ה’ כל גויים! הגויים כבר מכריזים 'יחי המלך'.

ואני שואל את עצמי בכנות: האם אני רוצה להכריז 'יחי' רק אחרי שכל הגויים יכריזו 'יחי'? האם רק אז יגיע הזמן שלי להתחיל לקרוא בשמו של משיח? ומדוע רק אז? כי בינתיים אני הרי מנסה לשמור על הכבוד המדומה שלי.

הבה אשאל שאלה פשוטה כל אשר בשם חסיד חב"ד יכונה, מכל מקום בעולם: כשאתה מצייר את הגאולה בדמיונך, מה אתה מצייר? שהגואל בא משום מקום עם סנדלים בלי גרביים? עם שטריימל על הראש? הרי כולנו מדמיינים לעצמנו כיצד הרבי בא ומופיע באופן של ‘יקום מלך מבית דוד’!

לשם מה צריך חסידות אם לא מגלים מלכו של עולם? כשאני מוסר שיעורים בעניני משיח וגאולה, מדי פעם אני רוצה להביא משל על המושג ‘מלך’, ואין לי שום משל או משהו שדומה, רק את הרבי. לא ראיתי בשום מקום דוגמא של מלך כפי שראיתי אצל הרבי. הייתי במשך חיי בחצרות רבות של חסידים, ולא ראיתי כזה התנשאות מצד אחד, וביטול של העם מן הצד השני. זה 'ויכוף כל ישראל' הכי מוחשי שיכול להיות.

האם את הידיעה הזאת על זהותו של מלך המשיח נשמור בסוד רק בינינו, חסידי חב"ד? איך משיח יבוא לגאול את כל העולם אם שומרים על כך בסוד? מה הטענה, שזה ירחיק יהודים מחסידות? לשם מה צריך חסידות אם לא משלימים את כל הענין ומגלים את מלכו של עולם על ידי התגלות המלך המשיח?!

פעם ראשונה, בכל העוצמה, המלכה בכל סדר ההשתלשלות

עכשיו אעשה דבר שקשה לי. זו הפעם הראשונה בחיי שאני עושה את זה, אני רוצה לומר את זה, אבל לא סתם, אלא בכל העוצמה!

אני מבקש, אני קורא לרבי המלך:

עברנו כבר את הכל; עברנו שבעה מדורי גיהנום לאורך כל ההיסטוריה. היינו לעג וקלס בגויים, ולא רק בגויים אלא גם בקרב היהודים; ולא רק בין היהודים אלא גם בין יהודים שומרי מצוות, ועברנו עוד יותר לעג וקלס מה'לפני ולפנים'. אבל אנחנו חזקים באמונתנו מבלי להתפעל ומבלי לפחד מהלעג.

בואו אפוא כולנו, אחים יקרים הנמצאים כאן, נמליך עלינו את המלך כמו שצריך, יחד עם השתתפותם של כל חסידי חב"ד, וכל שלוחי הרבי המוסרים את נפשם. אני קורא לכולם - בואו נצא מהמוחין דקטנות ומהפחד 'מה יאמרו'. הכל כבר מוכן ורק צריך להכריז בקול רם בכל העולם, בקרב כל היהודים, בכל הדורות, מאברהם אבינו לאורך כל הדורות, בכל סדר השתלשלות - נמליך עלינו את המלך הגדול מכולם שלא היה כמוהו, והוא מושל בעליונים ובתחתונים בכל העולמות ממש, ונקבל מלכותו ברצון ובשמחה.

הקריאה שלנו תהיה מעומק נשמתנו, בנפש ברוח בנשמה בחיה ויחידה; מהמוח ועד ציפורני הרגליים נכריז בקול גדול: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

צפו: השוני הגדול בין ההתבודדות ביער לבין ההתבוננות בעבודת התפילה

הרבי על ישראל: דיקטטורה במסווה של דמוקרטיה

צפו: הוידאו המלא מהפאנל בכינוס השלוחים העולמי - 'עבודת התפילה בחיי השליחות'

קונטרס ראש חודש כסלו ה'תשנ"ג • מוגה על ידי הרבי

וידאו מבהיל: הרבי כפי שאף פעם לא ראיתם

לתועלת הגולשים: לימוד מתורת נשיאי החסידות בחודש כסלו

בכנס מושקע: מאות הודרכו 'איך להתפלל' בישיבה הקטנה בצפת • גלרייה ענקית

השליחים של חב"ד • אלי ויזל במאמר הערכה

הרב יורקוביץ' תובע: נותנים לך כוחות ליישם את הדרישה להתפלל באריכות

מה חשוב מאוד לחנך מגיל צעיר? • הרב יוסף יצחק גאנזבורג

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

מרעיד לב: הרבי הריי"צ מתאר בזעזוע את קורות תשעה באב

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

'משקה המשמח' • כל המידע על 'גזירת המשקה'

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.