תוויות

אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלחנן דב מרוזוב אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון אריכות התפילה ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר לעמיל כהן אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב לוי זלמנוב הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבודדות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגאל פיזם יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב רסקין יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף דניאל יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יצחק אייזיק קעניג יצחק אקסלרוד יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר ברסקי יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל בית שמש ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה לידר משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה פיינשטיין משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעו שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן חנין שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ב תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

קבלת התורה בשמחה ובפנימיות: לקט פתגמים מנשיאי חב"ד על חג השבועות


קבלת התורה בשמחה ופנימיות: צוות אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש לקט אמרות ופתגמים מרבותינו נשיאנו בקשר לחג השבועות - חג מתן תורתנו, באור תורת חסידות חב"ד ליובאוויטש • בחג השבועות.. עלינו להתבונן ביותר בדברי הרב.. ולהיות נשמע באזנינו מוחנו וליבנו קול קריאתו של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו היוצא מקרב נפשו פנימה: על מה מחכים, הרי מעכבים את הגאולה, כבר ערב שבת קודש לאחר חצות! • לכתבה המלאה

•••


כאשר היום הוא שלם - ימות החול נעשים חג

אחת ה'תורות' הקצרות הראשונות שאמר אדמו"ר הזקן היתה: 'ועשית חג שבועות' - 'שבועות' הוא מלשון שבוע, ו'חג שבועות' פירושו להפוך את השבועות לחג, שימות החול ייעשו ליום טוב. כיצד מגיעים לכך? על ידי ה'היום יום' [שבספירת העומר]: כאשר היום הוא יום שלם, אזי 'ועשית חג שבועות' - ימות החול נעשים חג.

ספר השיחות תש"ז.

להתבונן בדברי הרב

בכל יום ויום מקבלים אנו את התורה ובכל יום ויום אנו מברכים נותן התורה, שנותנה לנו בכל יום, וביתר שאת הוא בחג השבועות, זמן מתן תורתנו דכללות השנה. ובחג זה ובימים שלפניו ושלאחריו עלינו להתבונן ביותר בדברי הרב.. ולהיות נשמע באזנינו מוחנו וליבנו קול קריאתו של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו היוצא מקרב נפשו פנימה: על מה מחכים, הרי מעכבים את הגאולה, כבר ערב שבת קודש לאחר חצות!

ממכתב הרבי מלך המשיח, כ"א אייר תש"י.

קבלת התורה בשמחה ובפנימיות

כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר היה מברך לפני חג השבועות, במכתבים ובעל פה, בהנוסח 'לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות'. וביאור הענין: שמחה - לימוד התורה וקיום המצוות קשורים בנסיונות ובהסתרים, לכן צריכה להיות קבלת התורה בשמחה, כמאמר רבותינו זכרונם לברכה מצוות שקיבלו עליהם בשמחה, עדיין עושין אותן בשמחה, שממילא מתקיימות יותר. פנימיות - קיום התורה והמצוות צריך להיות בכל פנימיות עצם נפשו. לא רק בלבושי הנפש מחשבה דיבור ומעשה, וגם לא רק בכוחות הנפש דשכל ומדות. קיום התורה והמצוות צריך להיות בפנימיות, בעצם נפשו.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק ד'.

כמו ילד שנכנס ל'חיידר'

היום-טוב של שבועות, מלבד זאת שהוא ככל יום-טוב, מועדים לשמחה, יש בו שמחה נוספת, שמחת מצוה, מצד זה שבני ישראל קיבלו את התורה, וכשם שכשמביאים ילד ל'חדר' ללמוד תורה עושים 'שמחה', כך גם בשבועות שבני ישראל נכנסו ל'חדר' לקבל את התורה, הרי זו שמחה, נוסף על שמחת המועדים.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק ו'.

שבועת השבועות

'שבועות' - שבועה בלשון רבים: ישנם שני סוגי שבועות: א] שבועת הקדוש ברוך הוא לישראל שלא יחליפם באומה אחרת. ב] השבועה שמשביעין אותו תהי צדיק כו', בכך שיהודי מושבע ועומד מהר סיני שתמיד ישאר יהודי. ענין זה אינו יכול להשתנות, כי בכל מעמד ומצב, אף על פי שחטא - ישראל הוא. במתן תורה נתחדשו שתי השבועות, הקשר שבין הקדוש ברוך הוא וישראל והקשר שבין ישראל והקדוש ברוך הוא, באופן של התקשרות עצמית, שאינה תלויה במעמד ומצב שבו הוא נמצא.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק ו'.

'לוקחים' את הקדוש ברוך הוא

על התורה נאמר: 'אותי אתם לוקחים', כביכול נמכרתי עמה. 'עצמות' מרומם ומנושא ברוממות עצמית, אלא ש'עצמות' כביכול אומר לאדם: 'אם ברצונך 'לקחת' אותי, הריני נותן לך רשות לכך. הדבר תלוי רק ברצון אמיתי'. 'לקיחת' העצמות, כביכול, היא על ידי תורה. תורה היא חכמתו ורצונו יתברך, דאיהו חכים ולא בחכמה ידיעא, אלא הוא וחוכמתו יתברך אחד, ומשום כך, 'לקיחת' העצמות, כביכול, היא על ידי תורה.

משיחת 'שמחת תורה' תרצ"ז.

מדוע אין מצווה מיוחדת לחג השבועות?

בניגוד לכל יום טוב בו יש את המצוות המיוחדות שלו (בחג המצות - סיפור יציאת מצרים, אכילת מצה וכו'; בחג הסוכות - ישיבה בסוכה, ד' מינים) הרי שבחג השבועות אין בו שום מצווה מיוחדת. הסיבה לכך היא: כל הימים-טובים מבטאים ענינים פרטיים בקשר של הקדוש ברוך הוא עם בני ישראל, ולכן הקשר עם הקדוש ברוך הוא הוא באופן מסויים בלבד. ואילו חג השבועות, מתן תורתנו, מבטא את עצם הבחירה של הקדוש ברוך הוא בבני ישראל ואת הבחירה של בני ישראל בקדוש ברוך הוא. זהו עניין כללי-עצמותי, לכן אי אפשר להביע זאת במצווה פרטית.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק כ"ח.

'נפתחו השמים ואראה מראות אלוקים'

אדמו"ר ה'צמח צדק' סיפר בשם כ"ק אדמו"ר הזקן מה ששמע מרבו המגיד ממזריטש: כשהיינו בחג השבועות אצל הרבי - מורנו הבעל שם טוב - היה 'נפתחו השמים ואראה מראות אלקים'. הוד כבוד קדושת אדמו"ר הזקן אמר: 'כשהיינו אצל הרבי - הרב המגיד ממעזריטש - בחג השבועות, ראו והרגישו'.

משיחת ליל א' דחג השבועות תש"ג.

מה לבקש?

הרה"ג החסיד ר' אייזיל סיפר, שפעם ישבו חסידים לפני חג השבועות ודיברו ביניהם מה צריכים לבקש מהשם יתברך בליל שבועות. שאלו על כך את הוד כבוד קדושת אדמו"ר הרה"ק האמצעי, הם חשבו שהוא יענה פנימיות התורה, הבנה והשגה, אך הוא ענה: 'הייתי מתברך שיהיה לי לבת האש של מתן תורה'..

ספר השיחות תש"ה.
שמחה בשבועות

השמחה שבמתן תורה שייכת לכל אחד ואחד מישראל, בכל מקום ובכל זמן. שמחה זו פועלת עליו שימשיך הנהגה טובה זו על כל השנה כולה, כי שמחה פורצת גדר, גדרי הזמן וגדרי המקום, שבכל מקום ובכל זמן יוכל לקבל את התורה.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק ו'.

לגשת אחרת לקבלת התורה

אלה השומרים על השיעורים שב'היום יום', יכולים לגשת אחרת לקבלת התורה - הרי אתמול סיימו את החלק הראשון של ספר ה'תניא'.

משיחת חג השבועות תש"ג.

'אני מקבל על עצמי עול התורה'

בליל שבועות צריך אדם לקבל על עצמו את עול התורה. צריכה להיות קבלה בלב, קבלה בפה, ולומר: 'ריבונו של עולם, אני מקבל על עצמי את עול התורה'.

משיחת חג השבועות תש"ד.

ה'עבודה' של ליל שבועות

כעת, בליל שבועות, צריכה להיות אצל כל אחד ההתבוננות אדעתא דנפשי'ה. כל אחד צריך לשאול את עצמו איך הוא בהווה, איך הוא צריך להיות ואיך הוא יכול להיות. בליל שבועות צריכה להיות ההכנה לקבלת הכוח עבור 'עבודה', ואת זה 'לוקחים' על ידי אותיות התורה, שכל התורה היא שמותיו של הקדוש ברוך הוא.

משיחת חג השבועות תש"ה.

24 השעות הראשונות לאחר מתן תורה

מורנו הבעל שם טוב חיבב מאוד את היום השני של חג השבועות. הסדר ביום שני של שבועות היה להתפלל בהשכמה ולערוך סעודה קלה, בה היו נוכחים מניין מהתלמידים, כדי לברך כוס של ברכה. מאוחר יותר, באמצע היום, היתה סעודה גדולה, בה היה הבעל שם טוב מתוועד ארוכות. כך היה כל השנים. המגיד ממעזריטש הסביר את טעם הדבר: הרי אלו הן עשרים וארבע השעות הראשונות מאז קיבלו בני ישראל את התורה, ולכן יש לחבב ביותר יום זה. ובפרט לדעת רבי יוסי שבז' בסיון ניתנה התורה, שזוהי מעלה נפלאה.

משיחת חג השבוועת תש"ד.


מול ההר

על הפסוק 'ויחן שם ישראל נגד ההר' אומרים חכמינו זכרונם לברכה 'כאיש אחד בלב אחד'. כל מי שלומד תורה מתאחד באופן שווה עם נותן התורה, ואין חילוק בין תלמיד חכם לאיש פשוט. עניין זה קשור עם הלב של בני ישראל, כי בפנימיות ונקודת הלב של בני ישראל, מאירה ה'יחידה' שבנפש, למעלה מטעם ודעת והשגה. וזהו 'כאיש אחד בלב אחד': כשבאו 'נגד ההר', התגלתה אצלם פנימיות ונקודת הלב, שנמצאת אצל כל ישראל בשווה.

ספר 'ליקוטי שיחות' חלק כ"ח.

'כאיש אחד בלב אחד'

אין מובן כפל הלשון 'כאיש אחד בלב אחד', מספיק לומר 'בלב אחד', וממילא מובן שזהו גם 'כאיש אחד'? והביאור בזה: 'כאיש אחד' מורה על ענין האחדות בפועל, ו'בלב אחד' מורה על ענין האחדות בשייכות לרגש שבלב, הכוונה והמחשבה. ייתכן שתהיה אחדות רק בפועל ממש אך לא בנוגע לכוונה ומחשבה שבלב; לאידך - יכולה להיות אחדות רק בנוגע לכוונה והמחשבה שבלב ולא בפועל ממש. לכן מדגישים 'כאיש אחד בלב אחד' - אחדות הן בפועל ממש והן בנוגע לכוונה שבלב.

ספר 'התוועדויות' תשד"מ חלק ג'.

הטעם לאמירת ה'תיקון'

מדוע בליל שבועות אומרים תיקון, והלא לכאורה בזמן מתן תורתנו, היה מתאים יותר להתעמק בלימוד התורה ולא לאומרה בלבד? אלא שהחידוש במתן תורה אינו בענין הבנת התורה והשגתה, דברים שהיו קיימים גם לפני מתן תורה, אלא בעצם מעמד התגלות המלך. לכן אין הדגשה על הבנה והשגה בתורה, אלא על עצם אמירת האותיות הקדושות של התורה.

משיחת חג השבועות תשי"ח.

גם לתינוקות בעריסה

בקהילות ישראל רבות מקפידים להביא ילדים, גם תינוקות בעריסותיהם, לשמוע עשרת הדיברות. ולכאורה זה תמוה: מה התועלת בכך עבור קטנים שאינם ברי-הבנה? והביאור בזה: במתן תורה ההדגשה היא על עצם מעמד התגלות המלך, ועניין זה שייך לכל יהודי מצד ההתקשרות העצמית של נשמתו בקדוש ברוך הוא. ומכיון שהגילוי הגדול שהיה במעמד הר סיני חוזר על עצמו מידי שנה בחג השבועות, מביאים אף את התינוקות לבית הכנסת בעת קריאת עשרת הדיברות, ובודאי שיש לזה השפעה עצומה על כל עניני התורה והמצוות שלהם בעתיד.

על פי ספר 'ליקוטי שיחות' חלק כ"ג.

הכנה לגילוי מלמעלה

פעם ישבו אברכים בשבועות ואחד מהם שאל: הרי מתן תורה הוא גילוי מלמעלה, לשם מה, איפוא, זקוקים להכנה? שאלו על כך את אדמו"ר האמצעי, שענה להם: על כך צריכים להתוועד ליד השולחן. לאחר מכן שאל על כך הוד כבוד קדושת אדמו"ר הרה"ק האמצעי את הוד כבוד קדושת רבנו הזקן, והוא ענה: הם צודקים, אלא ההכנה היא, שיהיו 'כלים' לקבל, ההכנה היא להיות 'כלי', ואלה הם שלשת הענינים: אל תגשו - פרישה מעניני העולם, וכבסו שמלותם - שמלותם הם הלבושים, והגבל את ההר וקדשתו, והב' שגם האור המקיף יתגלה שלא על ידי כלי.

קבלה חדשה

כשם שבראש השנה על כל יהודי לקבל על עצמו דבר נוסף בעבודה, כך גם בשבועות צריך כל יהודי לקבל על עצמו דבר נוסף בתורה. שכן, כל יהודי שיש בו קצת דעת הרי הוא שייך לתורה. האחד לומד כל שבוע את הסדרה עם פירוש רש"י, עם ה'אור החיים', או עם מפרש אחר. השני לומד עמוד גמרא, משניות, 'שולחן ערוך'. אף אלה שאינם יכולים ללמוד בעצמם, שומעים מאחרים משנה, אגדה ובדרך כלל הרי לכל יהודי חלק בתורה, וכל בני ישראל יחד הם קומה שלימה.

ספר השיחות תש"ב.

שמחה של מצווה

ההתוועדות של חג השבועות היא התוועדות שמחה של מצווה. לא זו בלבד שהתוועדות בחג השבועות היא משום שמחת יום-טוב, אלא שזוהי גם התוועדות של שמחה של מצווה. כשם שכאשר ילד מתחיל ללכת ל'חדר', עורכים סעודה, כך גם היום החלו כל בני ישראל ללכת ל'חדר', וממילא ההתוועדות היא גם שמחה של מצווה. וציווה הרבי הריי"צ לתת יין לכל הנאספים לומר 'לחיים'.

משיחת חג השבועות תש"ה.

התעוררות פנימית לקבוע עיתים

בחג השבועות מאירה התגלות העצמות שהיתה במתן תורה, וכשיש אצל יהודי התעוררות פנימי להיות קובע עיתים לתורה, אזי הוא מצליח בעבודתו.

משיחת ליל חג השבועות ת"ש.

ביטול הגזירה

ידוע שהחידוש דמתן תורה הוא החיבור דעליונים ותחתונים, כי קודם מתן תורה היתה הגזירה ש'בני רומי (מלשון רוממות, שמורה על עליונים) לא ירדו לסוריא (מלשון סורה, שמורה על תחתונים), ובני סוריא לא יעלו לרומי', עליונים למעלה ותחתונים למטה, ובמתן תורה 'ביטל (הקדוש ברוך הוא) גזירה ראשונה ואמר: התחתונים יעלו לעליונים והעליונים ירדו לתחתונים'. עניין זה נעשה על ידי המשכה ממקום נעלה ביותר, למעלה מהגדר דעליונים ותחתונים, שלכן בכוחו וביכולתו לפעול את החיבור דעליונים ותחתונים.

משיחת ליל ב' חג השבועות תשי"א.

השמחה ממתן תורה

'שבועות' הוא מלשון 'שבועה' ובלשון רבים, משום שיש שתי שבועות: א] השבועה מהקדוש ברוך הוא לבני ישראל שלא יחליפם חס ושלום באומה אחרת. ב] כל יהודי מושבע מהר סיני שישאר יהודי, בכל מעמד ומצב שהוא רק יהיה; הרי ישראל אפילו שחטא ישראל הוא. בזכות שתי השבועות האמורות, צריכה להיות השמחה ביתר שאת, שהרי השמחה מצד מתן תורה שייכת לכל יהודי בכל זמן ובכל מקום. שמחה זו פועלת שיהודי ייקח אתו את ההתעוררות של חג השבועות וימשיך אותה על כל השנה.

על פי שיחת יום ב' חג השבועות תשט"ז.

שיעורי תורה חדשים

בעומדנו ב'האי יומא', מקבל כל יהודי כוחות חדשים להוסיף, ויתירה מזו - להתחיל פתיחה חדשה, שהזמן הבא וכל השנה יהיו 'שנת תורה', באופן נעלה יותר מכפי שהיה עד עתה. ואף על פי שכבר יש קביעות עתים לתורה, הרי מאחר שבכל שנה מגיע 'האי יומא' חדש של זמן מתן תורה (בנוסף לכך ש'בכל יום יהיו בעיניך חדשים'), צריך למדוד את עצמו מחדש בהתאם למעמד ומצב העכשווי, ובהתאם לכך - להוסיף בכל שיעורי התורה, יותר מרגילותו עד עתה.. ומה טוב שבכל מקום האפשר תהיה ההוספה בשיעורי תורה ברבים, כידוע המעלה שבתלמוד תורה ברבים.

שיחת חג השבועות תשמ"ט.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

צפו: השוני הגדול בין ההתבודדות ביער לבין ההתבוננות בעבודת התפילה

הרבי על ישראל: דיקטטורה במסווה של דמוקרטיה

צפו: הוידאו המלא מהפאנל בכינוס השלוחים העולמי - 'עבודת התפילה בחיי השליחות'

קונטרס ראש חודש כסלו ה'תשנ"ג • מוגה על ידי הרבי

וידאו מבהיל: הרבי כפי שאף פעם לא ראיתם

לתועלת הגולשים: לימוד מתורת נשיאי החסידות בחודש כסלו

בכנס מושקע: מאות הודרכו 'איך להתפלל' בישיבה הקטנה בצפת • גלרייה ענקית

השליחים של חב"ד • אלי ויזל במאמר הערכה

הרב יורקוביץ' תובע: נותנים לך כוחות ליישם את הדרישה להתפלל באריכות

מה חשוב מאוד לחנך מגיל צעיר? • הרב יוסף יצחק גאנזבורג

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

מרעיד לב: הרבי הריי"צ מתאר בזעזוע את קורות תשעה באב

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

'משקה המשמח' • כל המידע על 'גזירת המשקה'

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.