תוויות

אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסר שפרינגר אלול אלוקות אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר פרקש אתכפיא אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית שמש בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד בן גוריון דוד המלך דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל פבזנר הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש שבט חודש תשרי חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודי יהושע דובראווסקי יהושע מונדשיין יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב ישראל קניבסקי יעקב מרדכי בזפלוב יצחק גולדברג יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל וועכטער מצה מצוות מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה קורנוויץ משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעור חסידות שלג שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה רוזנבלט שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תשובה תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד
הצג עוד

לפחד מפרסום משיח? התמליל המלא מהנאום המסעיר של הרב וולף


אני מגיע מהעולם החסידי, ואני מכיר הרבה אדמו"רים, ולעולם, בכל ההיסטוריה של אדמו"רים חסידיים, לא שמעתי על אדמו"ר עם טנקים, נשק וצבא. יש להם 'משולחים' ומוסדות, אבל אין להם צבא ונשק. מיד אני חושב לעצמי: למי יש נשק ולמי יש טנקים? מי זקוק לנשק וצבא? רק מלך. כך מתברר לי שהרבי הוא מלך! • עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש תמליל מלא מהנאום המרתק של הרב ראובן וולף - משלוחי הרבי מלך המשיח בלוס אנג'לס קליפורניה, מרצה מבוקש ומחנך בעל שם, רב קהילת 'מעין ישראל', בבאנקעט ב-770 בשנת תשע"ח (מתורגם מאנגלית) • לקריאה



עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש תמליל מלא מהנאום המרתק של הרב ראובן וולף - משלוחי הרבי מלך המשיח בלוס אנג'לס קליפורניה, מרצה מבוקש ומחנך בעל שם, רב קהילת 'מעין ישראל', בבאנקעט ב-770 בשנת תשע"ח (מתורגם מאנגלית).

לנאום המלא:

האור שגיליתי פתאום

לחיים! גוט יום טוב!

קצת מפתיע לראות אדם עם לבוש כמוני על דוכן הנואמים – כאילו נפלתי מהירח. מילא אם היה “יחי" על השטריימל שלי..

קצת רקע משפחתי: כפי שרואים, אני לא מגיע מרקע חב"די. במקור אני בא ממשפחה חסידית מבורו פארק. מאז ומתמיד הייתי אדם חושב ומחפש. בי"ב תמוז תשמ"ט, בגיל שבע עשרה, כשהייתי תלמיד בישיבת סלבודקה, הגעתי בהשגחה עליונה לשבות בכפר חב"ד, שם מצאתי את שאהבה נפשי; פגשתי שם כל מה שנפשי השתוקקה וחיפשה. שמעתי את ר' מענדל פוטרפס, ולמרות שהוא לא התוועד, פשוט נדבקתי אליו. שמעתי שיעורים מר' זלמן גופין שלימד מאמר של הרבי ש'לקח אותי' לגמרי. חזרתי לסלבודקה לאחר שנשמתי הוצתה. בהמשך שקעתי בלימוד חסידות אינטנסיבי, מנסה לחטוף כמה שיותר לימוד – ולא שבעתי! למדתי עם ר' מענדל וועכטר ור' זלמן לנדא, עד שזכיתי ב"צל"ש": נזרקתי מישיבת סלבודקה.

באותה תקופה בה הגעתי לליובאוויטש בשנת תשמ"ט – נושא משיח וגאולה החל לטפס ולעלות יותר בחצר ליובאוויטש, ואני נשאבתי לתוך ההתרגשות שצברה מומנטום והפכה לאינטנסיבית יותר ככל שהשנים התקדמו: תשמ"ט, תש"נ, תנש"א ותשנ"ב, כאשר כולי בתוך הענין, מתלהב ומחכה כל רגע להתגלות. לא היה לי צל של ספק; הכל היה כל כך ברור.

עד כאן העובדות, אך כשמביטים עליהן מן הצד, זה לא פשוט כל כך. כיצד ייתכן שכנער שמעולם לא הלך לליובאוויטש (בימיי בבורו פארק הלכתי לכל האדמו"רים בעולם רק לא לקראון הייטס), פתאום עשיתי כזה שינוי חד, כאשר אני מתחיל להאמין בדברים כל כך קיצוניים?

בזמן שגדלתי, היהדות שלי היתה שיטחית, ולא היתה בי הערכה עמוקה לתורה ומצוות, תכלית הבריאה. ההשקפה הליטאית על פיה חונכתי, שאנחנו פה כדי ללכת לעולם הבא. שאיפה לשלימות לא הייתה בלקסיקון שלי, אדרבה: היה בתוכי משהו שדחה זאת בתוקף. אדמו"ר הזקן פתח עבורי עולם שלם. התחלתי את הלימוד ב"שער היחוד והאמונה", ואני זוכר שכשלמדתי שכל דבר בעולם מתהווה בכל רגע ורגע, זה הלהיב אותי. כשהלכתי ברחובות בני ברק התמלאתי באושר, כי מעבר לפילוסופיה והאינטלקט, הרגשתי כיצד חסידות יוצרת תהודה בנשמתי ומדברת היישר אליה. הנשמה קיבלה חסידות.

פתאום טעמתי טעם החיים

ואז, אחרי שפתאום האידישקייט הפך להיות הגיוני, קיבלתי עומק אמיתי, קיבלתי מטרה ותכלית בחיים, ואז התחלתי להתקרב יותר לרבי. למדתי ב'באתי לגני' על התכלית שלנו בדור השביעי, קראתי את המכתב בו כותב הרבי "מיום הולכי לחדר ועוד קודם לזה", שהרבי בתור ילד קטן "התחיל להתרקם בדמיוני ציור הגאולה". הרבי, עוד לפני הגיעו לגיל החדר, כבר חושב על גאולת העולם.

שמעתי, ובוודאי גם אתם שמעתם וקראתם, סיפורים רבים על גדולי ישראל שבילדותם היו גאונים וכבר ראו עליהם דברים מיוחדים. אז אני לומד את המכתב של הרבי כשהוא בן שנתיים – בגיל שעדיין לא יודעים לעבד מידע, אבל עניין הגאולה זה משהו פנימי ומהותי אצל הרבי. ואז אני לומד 'באתי לגני', על שבע הדורות שצריכים להוריד את השכינה למטה לארץ. כשלומדים את המאמר זה ברור כבר מההתחלה מה הרבי אומר. הוא משווה את עצמו, דור השביעי, למשה רבנו; משה רבנו הוא הגואל והרבי הגואל בדור השביעי. אין כאן שאלה בכלל, כי זה ברור מאוד.

ואז מתבוננים במה שהרבי פעל במשך שנות הנהגתו, ואפשר לראות את זה מתוך השיחות: בעשר שנים הראשונות הרבי מייצר חסידים (למרות שחסידים קיימים כבר שבעה דורות, היה צורך לייצר חסידים בדרגה שונה לגמרי - חסידים בעלי קבלת עול שלא ישאלו שאלות ויהיו חיילים). כי הרבי עומד לכבוש את כל העולם ולשם כך הוא זקוק לצוות. אחרת מי יבצע את זה עם הרבי? מוסד השליחות מתחיל להתפתח. השלוחים פותחים מרכזי חב"ד שכל אחד מהם הוא שגרירות. כך מוקמת רשת שגרירויות יהודיות בכל קצווי תבל שטרם היה כדוגמתה בהיסטוריה של עם ישראל - גוף יהודי שפועל במאורגן להטבת המין האנושי ולהעלות את העולם.

הרב ראובן וולף מתוועד יחד עם המשפיע הנודע הרב יוסף יצחק אופן שליט"א

בהמשך משיק הרבי סדרת 'מבצעים' עמם הוא מבקש להגיע לכל יהודי, ולקשר אותו עם מצוות מעשיות כהכנת העולם לגאולה. הרבי מכנה את ה'מבצעים' בשמות – למשל מבצע נש"ק. נשק פירוש כלי לחימה. ממש מוזר לקרוא למבצע בשם נשק.. ממתי אדמו"ר זקוק לנשק? יש גם את צבאות ה' - צבא, אמנם של ילדים צעירים, אבל בכל אופן צבא. הכינוי הזה לא נועד סתם ככה כדי להלהיב את הילדים; הרבי לא משחק משחקי מילים; הרבי אמר צבא!

ואז מגיע שלב ה'טנקים'. אמנם קוראים להם 'ניידת המצוות', אבל הרבי מכנה אותם 'טנקים', ומי שפועל בתוכם מכונים על ידי הרבי 'טנקיסטים'. אני מגיע מהעולם החסידי, ואני מכיר הרבה אדמו"רים, ולעולם, בכל ההיסטוריה של אדמו"רים חסידיים, לא שמעתי על אדמו"ר עם טנקים, נשק וצבא. 

יש להם 'משולחים' ומוסדות, אבל אין להם צבא ונשק. מיד אני חושב לעצמי: למי יש נשק ולמי יש טנקים? מי זקוק לנשק וצבא? רק מלך. כך מתברר לי שהרבי הוא מלך. התהליך הזה הולך ומתעצם בכל שנות הנשיאות, זה הולך ומתחזק במשך השנים, ומגיע לקריאה 'עד מתי?!' ואז אנחנו זוכים לשמוע התבטאויות נפלאות ונדירות מהרבי. מדהים! נשאבתי טוטאלית בתשוקה והתלהבות.

פיצול האישיות שלי

ואז קורה משהו: כ"ז אדר ראשון - אירוע ממש בלתי צפוי. ושוב כ"ז אדר. ולאחר מכן חובטים בנו עם ג' תמוז. מבחינתי, אחרי כ"ז אדר הראשון והשני, יכולתי להמשיך בהתקשרות ובאמונה; יכולתי להבין שההעלמות והסתרים הם חלק מתהליך שמשיח צדקנו חייב לעבור. גם את ג' תמוז יכולתי להכיל במשך כמה חודשים, לצד הכאב שחשתי, כי הבנתי שיש שלב שמשיח יתגלה וחוזר ונכסה, כפי המופיע במדרש.

עברה שנה, חלפו שנתיים ושלוש, וההמתנה הזו הפכה עבורי להתמודדות ולאתגר לא פשוט. מדוע? היו לי שתי סיבות. ראשית, הרבה דברים לא הסתדרו בשכלי. שנית, כאיש המעורה בציבור ובמשפחה, כולם מתחילים להסתכל עליך כמטורף. גם לפני ג' תמוז נחשבנו כקיצוניים בדעותינו וכמשוגעים. אבל להיחשב מטורף לחלוטין, זה בהחלט היה מאתגר.

ועם הזמן הכרתי שני ראובן וולף: ה'אני' הפנימי, וה'אני' החיצוני. עמוק בתוכי ידעתי, שעיננו ראינו ולא זר - אנחנו ראינו בעינינו! ראינו את הרבי בשירת 'יחי'. הכל היה כל כך ברור עד שלא היתה שאלה או ספק כלל. זה היה ה'אני' הפנימי שהתגלה בשמחת תורה אחרי אמירת 'לחיים' מספר פעמים. לא היה לי ספק או קושי להזדהות עם הידיעה הברורה שהרבי הוא המלך המשיח.

והיה את ראובן וולף ה'רגיל'. ה'אני' הזה הוא חושב, רציונלי והגיוני. מהמקום הרציונלי התקשיתי להתחבר לזה. זה כאב לי וקינאתי במי שכן יכול להתחבר. כשהייתי מגיע להתוועדויות ב-770 וראיתי אנשים שאצלם העניינים הם מובנים בפשטות וחיים אתם, פשוט קינאתי בהם. אולם אני מצדי לא הצלחתי להתחבר לזה. זה גרם לי הרבה כאב, סערה פנימית ובלבול. כדרך פתרון זמני, נעלתי את הכל בארון ונתתי לנושא להעלות אבק. הפסקתי ללמוד את שיחות נ"א ונ"ב - לא שהיה לי משהו נגדן, אבל חשתי שמשהו פנימי ועמוק מת בתוכי. לא הצלחתי להזדהות עם שיחות אלה. החיים המשיכו במסלולם.


לפני לידה זה אחרת..

לפני ארבע שנים בערך, אירעו מספר טרגדיות קשות בחב"ד, כולל שלוחים צעירים שנפטרו ל"ע. בעקבות טרגדיות אלה, נשי חב"ד בלוס אנג'לס ארגנו כינוס התעוררות אליו הוזמנתי לנאום. חשבתי על מה אוכל לדבר, וזה מה שאמרתי לקהל:

כאשר מישהו חש התכווצות חדה בבטנו, הוא נעזר בתרופות כדי להרגיע את הכאב. אולם כאשר אישה הרה הנמצאת לפני הלידה חשה בכאבי בטן, אם היא תרוץ לבית מרקחת לחפש תרופה להרגיע את הכאב, נגדיר אותה כמטורפת! גברת, הגיע הזמן שתסעי לבית הרפואה כדי ללדת!

המשכתי בדבריי: בהיסטוריה של כלל ישראל מצאנו שכאשר מתייסרים בצרות ל"ע, וטרגדיות פוגעות ביהודים ר"ל, היו צמים, תורמים צדקה וכו'. כל זה היה נכון בדפוס חשיבה שאנחנו בגלות, נשארים בגלות, וחייבים להקל על הכאב, תוך שאנו מבקשים מה' להסיר את הגזירה הקשה.

אבל כעת אנחנו אוחזים בזמן הגאולה. הגיע הזמן ללדת!! אני לא מתכוון חלילה לתת לגיטימציה לטרגדיות בתירוץ שאלה חבלי משיח שמלווים בכאב וסבל, שכן הרבי אומר שיצאנו ידי חובה עם כאב וסבל. אך מצד שני, הרבי אומר שחייבים להסתכל על כל דבר בפרספקטיבה של גאולה, שמשיח עומד להגיע. אמרתי אפוא בכינוס, חייבים לוודא שהולכים ללדת! הבה ניגש לבית היולדות!

כיצד לגרום ל'תינוק' להיוולד, שמשיח יתגלה? זכרתי שהרבי הורה לנו בפרשת תזריע-מצורע תנש"א, שהדרך הישרה להביא את משיח היא על ידי לימוד רציני של ענייני גאולה ומשיח. הנאום הלוהט עשה את שלו, והנשים - בזכות נשים צדקניות שבטבען מקבלות מיד כל דבר ובמיוחד כל הקשור לאמונה - הסכימו לדבריי מיד, ותיכף ניגשו אליי לבקש שאמסור שיעור קבוע בענייני גאולה ומשיח.


קיבלתי על עצמי ללמד שיעור שבועי נוסף, והתחלתי ללמד מספרו הנפלא של הרב דובוב "משיח על הפרשה". בכל שבוע עברתי על כל הפרשה, עם כל המדרשים והגמרות והביאורים כדי למצוא את נקודת משיח שבפרשה. הספר מכיל עניינים רבים, כולל שיחות נ"א ונ"ב, וכך "נאלצתי" ללמוד את השיחות.

תוך כדי הכנה והעמקה בלימוד, אני מתחיל להרגיש 'נעים' עם הרעיון של משיח, וקולט היטב את עניינו של משיח. קסם? לא! זה בדיוק מה שהרבי אמר לנו – שאם נלמד ענייני גאולה ומשיח על ידי התורה, זה ייקלט בנשמה. כל כך הפכתי נלהב מהרעיונות, עד שהתחלתי להתבונן בהתרחשויות בעולם מסביבי, פוקח עיניים ורואה משיח. בדיוק כפי שהרבי הסביר מה יקרה כתוצאה מהלימוד!

ואז התחלתי להתבונן באירועי התקופה משנת תשנ"ב ועד היום, ופתאום נהיה ברור כל כך שלמרות שיש העלם והסתר, הרי שבו זמנית העולם גם מתקדם למשיח בכל תחום שיהיה: הרפואי, הטכנולוגי ואפילו הפוליטי (הרי רק לפני שנה אירע בארה"ב 'ונהפוך הוא' ללא שמץ של היגיון ולמעלה מדרך הטבע לגמרי, שהממשל שהתנגד לכל מה שהרבי וקדושה מסמלים, הוחלף וכעת המצב שונה לגמרי). זה פשוט לא נורמלי! בלתי יאומן! רואים ניסים מול עינינו וכל העולם משתנה.


טעימה שהביאה לגילוי

כשהבנתי מתוך לימוד השיחות מה השליחות האחרונה והיחידה, שאלתי את עצמי האם אני ממלא את השליחות הזו כפי שנדרש ממני? ואז פתאום פגשתי כל כך הרבה שלוחים 'תקועים' איפה שהייתי אני – שלוחים מדהימים בעלי מסירת נפש. המצב גרם לי לכאב רב. ברור לי שבעת התוועדות עם 'לחיים' הם יוכלו להגיע לנקודה העצמית, ליחידה שבנפש, והאמונה תתגלה, אבל יש חוסר תקשורת בין המוח וההבנה לבין הנקודה היהודית העמוקה והחזקה. הנתק הזה גרם לאנשים להתבלבל ולפחד, ולהתנתק מעניני משיח. המילה 'משיח' הפכה למפחידה ולמעצבנת, והיא סוג של טאבו הגורמת לאי נוחות מסוימת. זה עצוב וזה כואב.

הבה נראה מה קורה: הרבי לוקח אותנו ואומר 'אני צריך אתכם לצעוד אתי מעבר לסף. הבה נעשה את זה ביחד'. אבל בשלב מסוים, וזה מפחיד לחשוב, חייליו המסורים של הרבי התנתקו מהשליחות. זה כל כך כואב לי, ואני אומר: חבר'ה, חייבים לעשות משהו בנידון! חייבים לחזור למה שהרבי אמר לנו! אני קורא לשלוחים בעולם שמתמודדים כמוני – לא לשכוח שמשנות תשי"א ועד שנות הכ"ף הרבי מבסס את הכל על קבלת עול; קבלת עול פירושה שעושים גם אם אני לא מבין. חלילה שבגלל שאני לא מבין, אזי אבחר להתעלם משיחות הרבי במשך שנתיים ולא אתמודד אתם.

כל מי שמכיר מושגים בסיסיים בחסידות יודע, ששורש החיבור של יהודי ואלוקות איננו בבינה אלא בחכמה, שהיא נקודת הביטול שלמעלה מטעם ודעת. כי כדי להיות קשור לאור אין סוף שלמעלה משכל, בו לית מחשבה תפיסא ביה, אפשר לעשות זאת רק על ידי עניין הביטול העצמי.

הטעות של החסידים הגדולים, אנשי השכלה, חסידים עם הרבה ידע בנגלה וחסידות, זה שהם מנסים להבין דרך השכל. הבעיה היא שהשכל תוקע אותנו מלהתחבר. חסידות היא ענין שלמעלה מטעם ודעת, החידוש של אדמו"ר הזקן הוא, שהוריד את ה'למעלה מן השכל' אל תוך השכל.

איפה אפשר להשיג קצת בושה?!

ולגבי העניין המעשי: ישנן הוראות מדויקות מהרבי באופן שאין שאלות. כל מי שילמד את השיחות יראה שניתנו לנו הוראות ברורות לגבי העבודה שלנו בתקופה זו. אבל יש כאלו שקשה להם להתחבר כי יש להם שאלות נוכח ה"עובדות בשטח", ויש גם העלמות והסתרים. פעמים רבות הרבי אומר לנו שהניסיון הגדול בתקופה שלפני משיח הוא "אל ייבוש מפני המלעיגים".

והנה שאלה פשוטה לידידיי השלוחים מכל העולם: איזו עבודה יש לנו היום שעליה הצטווינו שלא להתבייש מפני המלעיגים? והרי כולם היום משבחים את העבודה של חב"ד, על האירוח בכל מקום, על האוכל הכשר, וכל העולם מוחאים כפיים 'בראוו' לליובאוויטש. אז מהי אם כן מסירות הנפש שלנו כיום? מהו הלעג שעלינו לעמוד מולו כחומה בצורה? כששואלים אם אתה מ'האלה'.. אלה שמאמינים שהרבי משיח. על זה אומר לנו הרבי שלא נבוש מפני המלעיגים! זה הניסיון! בני אדם אוהבים כבוד עצמי, ולא נח להם אם לועגים להם.

איננו מבינים את דרכי ה', אבל חסידות מסבירה שלפני כל גילוי יש התמודדות. הרי זה ברור שלפני הגילוי הגדול בכל ההיסטוריה יהיה ניסיון קשה מאוד. רבי ישראל מרוז'ין אמר שלפני משיח יחזיקו המאמינים באמונתם כאדם האוחז בחבל, ולפני משיח החבל ייגזר וכולם יעופו, ונידרש להחזיק בחבל במסירות נפש ממש כדי שלא ליפל ממנו.

על מי הרוז'ינר דיבר? הרי להיות יהודי שומר מצוות בימינו לא נדרשת מסירת נפש. על מה כן? על האמונה במשיח. אנחנו נמצאים כעת על הסף; ישנן רוחות חזקות, סופות וסערות, ועלינו להחזיק חזק עד הסוף. איך עושים זאת? על ידי לימוד השיחות, המאמרים בענייני גאולה ומשיח. כשנעשה כך, כל הקליפה נעלמת והכל מתבהר. הכל הופך להיות הכי ברור, חי וממשי.


נקודת ההתחלה בהשקה לנקודת הסוף

אם ישאלו אותי: וולף, אתה עם השטריימל, באיזה זכות אתה מדבר ומטיף כאשר אני שליח זה חמישים שנה? האמת שאני לא משפיע, אני גם לא מבית חב"די. אבל התשובה שלי היא: ממתי כל הזכויות על משיח שמורות לחב"ד? הרי משיח שייך לכל העולם מאז בריאת העולם. משיח הוא תכלית בריאת העולם כולו.

לשם כך עברנו את ה"לך לך מארצך", עשרה ניסיונות, עקדת יצחק, גלות מצרים עם פרעה שרחץ בדם תינוקות יהודים, מתן תורה, אינקוויזיציה, פוגרומים, ששה מיליון יהודים שרק לא מזמן נכנסו ללהבות על קידוש השם. סבל אין סופי. עברנו אלפיים שנות דם ודמעות. מדוע? כדי להגיע לרגע המיוחל הזה.


הרבי, אשר לו האחריות להביא משיח, נתן את המנדט לשלוחים לפעול את זה. האין לי את הזכות לפנות לשלוחים ולשאול האם מותר לנטוש את השליחות רק בגלל ש'זה' לא נראה הגיוני, ו'זה' לא מתאים להלך מחשבתי, ובגלל שאני מפחד לפתוח את השיחות וללמוד כדי לתת לאמונה שבתוכי לצוף? זה הרי כל תכלית העולם, כאן היא נקודת ההתחלה.

היום ראש חודש כסלו. קל להגיד 'הוא' אשם ו'הם' אשמים. אבל בשורה התחתונה, כבר חלפו 23 שנים ועדיין לא בא. חייבים לעשות חשבון הנפש האם אנחנו מייצרים מספיק 'כלים דתיקון'. האם אנחנו מסבירים את ענייני הגאולה בצורה שהזולת יכול להבין? זה לא רק הבעיה של 'כלים דתיקון' אלא גם של ה'אורות דתוהו'. לשם כך צריכים שלוחים מכל העולם שיירתמו למערכה; צריכים להפסיק להגיד 'אני לא שייך'. חייבים להתבגר ומכל הקצוות צריכים להתאחד ולהביא את המסר הגאולתי לכל יהודי בעולם.

להתכנס, ללמוד ולנטל את הפחדים

אני מציע הצעה פרקטית - שקבוצות שלוחים מכל הקשת הרחבה יתכנסו ביחד בלי רגש נצחנות, אלא מתוך כוונה פנימית לשבת ביחד וללמוד את השיחות, להתחבר אליהם ולהוריד אותם לכל יהודי בעולם באופן של 'כלים דתיקון'. אמנם כבר עשו זאת, אך אפשר לעשות עוד יותר חזק. 

אם קיבלנו את התפקיד - אות הוא שיכולים לעשות וצריכים לעשות, להנביא את ההתגלות תיכף ומיד ממש. אין זה זמן לשתוק; וכמו שמרדכי אמר 'אם החרש תחרישי לעת הזאת'. ומה אסתר עונה? 'ובכן אבוא אל המלך'. חסר כעת ענין אחד ויחיד: כולנו באים אל המלך, ושנזכה להתגלות מלך המשיח נאו!

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

עשרות שנים חלפו מבשורת הגאולה - הייתכן שחלילה הרבי טעה?! • מעורר

הרבי על קביעות יום השואה: 'אין דעת חכמים נוחה מכך'

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

להתוועד שעה בב' אייר? לכאורה אין בזה 'לכתחילה אריבער'

הרבי בכאב: לנצל את זעקת כ"ח ניסן למעט בעבודה האישית? לא זו הדרך!

הרב אופן מעורר: זעקת הנפש של הרבי בכ"ח ניסן נוגעת לכל אחד

משא מאלף: המשפיע הרב אופן מדריך איך מתבוננים

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

מה יש ללמוד מהשואה וכיצד לנקום בהיטלר? • מכתב מעורר השראה

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

ברוכים הבאים! • אתר 'לחלוחית גאולתית'

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

השתמטות מצה"ל: מה דעת הרבי מלך המשיח?

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.