דער 'חסידישע פרשה': מה ההסבר למנהג השבועי?
עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מספר ציטוטים מיוחדים של הרבי מלך המשיח, על החשיבות הגדולה של לימוד ספרי היסוד של חסידות חב"ד - 'תורה אור' ו'ליקוטי תורה', שנקראים 'דער חסידישע פרשה' • 'ילמדו מאמרי פרשת השבוע בתורה אור ולקוטי תורה, כל אחד יקח על עצמו, בלי נדר, לגמור שני ספרים אלה.. מובן שלאו דוקא לאלה הנמצאים פה הדברים מכוונים, כי אם לכל אחד מישראל בכל קצוי תבל שילמד 'תורה אור' ו'ליקוטי תורה' מידי שבוע בשבוע' • לקריאה
•••
☚ לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם.. • מאמר על לימוד נושא הגאולה
• כל יהודי ויהודי
'היות והמאמרים של 'תורה אור' ו'ליקוטי תורה' מסודרים הם על פרשיות השבוע, זאת אומרת שיש להם קישור לפרשת השבוע, ופרשת השבוע יש לה שייכות לאותו שבוע כמבואר בשל"ה, התורה של זמן זה יש לה שייכות לזמן זה, לכן ילמדו מאמרי פרשת השבוע בתורה אור ולקוטי תורה, כל אחד יקח על עצמו, בלי נדר, לגמור שני ספרים אלה (לבד החלק של שיר השירים) עד השבוע של שבת 'בראשית' הבא, שאז מתחילים לקרות בתורה עוד הפעם מבראשית. ילמדו בכל שבוע מאמרי השבוע ועד השבוע דפרשת 'בראשית' - ימלאו לימוד המאמרים דהפרשיות דראשית השנה, ועד עתה.
והיות וקודשא בריך הוא אסתכל באורייתא וברא עלמא, וכמו כן אמרו בזוהר אשר בר נש דאסתכל באורייתא מקיים עלמא - יהיה זה כלי לפרנסה בהרחבה ויוכלו ללמוד במנוחת והרחבת הדעת. מובן שלאו דוקא לאלה הנמצאים פה הדברים מכוונים, כי אם לכל אחד מישראל בכל קצוי תבל שילמד 'תורה אור' ו'ליקוטי תורה' מידי שבוע בשבוע - הרי הוא בכלל. וישנה ההבטחה: אם בחוקותי - חקוק וחרות - תלכו - שתהיו עמלים בתורה, ונתתי גשמיכם בעתם גו' - שתהיה גשמיות ערבה ובזמן הנכון. ובעיקר - שתשרה בזה הברכה והגשמיות תנוצל לענינים בריאים ושמחים'.
ליקוטי שיחות חלק כ' עמוד 598; חלק ל' עמוד 291-2.
• על דרך תקנת הרמב"ם
'ובנוגע לפועל - יש לעורר, שכמו שלומדים את כל ספר הרמב"ם להיותו כולל את כל התורה כולה, על דרך זה יש ללמוד את הספרים תורה-אור וליקוטי-תורה, המהוים תורה שבכתב דתורת החסידות. וכידוע שתורה-אור וליקוטי-תורה הם שני חלקים של ספר אחד והמשך אחד, אלא שבגלל גזירת המלכות וכו' נגרם הפסק הזמן ביניהם ושינוי השם כו'. וכשמסיימים זאת פעם אחת, הרי 'כשם שעזרתני לסיים כן תעזרני להתחיל כו'' - יש ללמוד זאת עוד הפעם, ובאופן נעלה יותר כמובן.
ועל ידי הלימוד בתורה שבכתב דחסידות על חמשה חומשי תורה [דאף על פי שלאחר מכן מיתוסף בליקוטי-תורה גם הדרושים של שיר השירים, הרי זה בהוספה על החמשה חומשי תורה שלפני זה] - פועלים את הענין דשיר-השירים שבהמשך לזה, החל מ'ישקני מנשיקות פיהו', דקאי על הגילוי דפנימיות התורה בתכלית השלימות, כפירוש רש"י על הפסוק 'סוד טעמיה ומסתר צפונותיה', ועד לדרוש האחרון בליקוטי תורה, הדרוש המתחיל 'כי כאשר השמים החדשים גו'', שזוכים ל'השמים החדשים והארץ החדשה', והעיקר - ל'כן יעמוד זרעכם ושמכם'..
בהמשך להאמור - יש לעורר עוד הפעם, שבדוגמת תקנת לימוד הרמב"ם (לימוד הנגלה) על מנת לסיימו במשך השנה - כדאי ונכון ללמוד במשך השנה גם (בתורת החסידות) את כל ספר תורה-אור וליקוטי-תורה, עד לסיומו בדרושי שיר השירים'.
משיחת שבת פרשת 'חיי שרה' תשנ"ב - בלתי מוגה.
• מפנימיות התורה - לתורת הגאולה
'ויהי רצון - והוא העיקר - שכל אחד ואחד יוסיף בלימוד פנימיות התורה שנתגלתה בתורת החסידות, החל מלימוד ה'ליקוטי-תורה', שכן בד בבד עם לימוד המאמרים דנשיא הדור, 'דבר אחד לדור כו'', ידועה ההוראה על דבר לימוד ה'חסידישע פרשה', אשר, ב'שבתות הקיץ' הרי הם המאמרים שב'ליקוטי תורה', שהתחלתו - בדיבור המתחיל ראו כי ה' נתן לכם השבת, כלומר, לימוד באופן של ראיה.
ועל ידי זה זוכים לגילוי דפנימיות התורה בתכלית השלימות - תורתו של משיח, 'בחינת עדן עצמו, והוא פנימית התורה שיתגלה לעתיד לבוא על ידי משיח', אשר 'עין לא ראתה אלוקים זולתך'.. וביחד עם זה, הרי כללות הענין דלימוד התורה, ובפרט פנימיות התורה, תורת החסידות, ובמיוחד לימוד הליקוטי תורה שהתחלתו בדיבור המתחיל 'ראו כי ה' נתן לכם השבת' - נעשה 'כלי' לכל ההשפעות והברכות כו' בעולם הזה הגשמי, בני חיי ומזוני רויחי, ובכולם רויחי, בכל המצטרך. ועד לברכה העיקרית והפנימית - גאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו'.
משיחת שבת פרשת 'בחוקותי' תשמ"ו - בלתי מוגה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר