החסיד עשה 'קמט' בסידור כסימן - עד לכאן 'התפללתי' • שיחה מעוררת
מערכת אתר 'לחלוחית גאולתית' מגישה שיחה מיוחדת ומעוררת של הרבי הריי"צ, על הדרך של כל חסיד באשר הוא - להשקיע מעט יותר בעבודת התפילה • 'ומי יכול להגיד שהוא כבר אחרי התפילה? חסידים הראשונים היו עושים קמט כסימן בסידור בכל יום, לאמר: היום 'התפללתי' עד כאן. כמובן שהיה גומר את כל התפילה, אבל הוא 'התפלל' רק עד כאן.. לא צריכים ליפול ברוחו, לא מצד שנים, הזקנה, ולא מצד בריאות צריכה להיות מניעה ל'עבודה', צריכים לעשות ולפעול' • לשיחה המלאה
•••
[הרבי הריי"צ אמר להעומדים מסביב לשולחן, שאם עדיין לא סעדו סעודת יום טוב, שילכו לנטילת ידיים לסעודה. ואמר אחד: צריכים לשאול אם הם כבר אחר התפילה, וענה הרבי:] ומי יכול להגיד שהוא כבר אחרי התפילה? חסידים הראשונים היו עושים קמט כסימן בסידור בכל יום, לאמר: היום 'התפללתי' עד כאן. כמובן שהיה גומר את כל התפילה, אבל הוא 'התפלל' רק עד כאן, למחרת היה מתפלל עוד קצת ושם היה עושה את הקמט בסידור.
למחרת לפני התפילה היה מתבונן בו התפילה של אתמול, כאב בטן או שובע. גם מכאב בטן החסיד לא היה מתפעל. הוא היה יודע שזה על דרך מאכל שאם לא לועסים אותו היטב, זה גורם לכאב בטן. ואף על פי כן ממשיכם לאכול, וכך הוא ב'עבודה'. החסידים בעבר לעולם לא גמרו את התפילה ('אפגעדאוונט'). תמיד היו נמצאים באמצע התפילה..
[אחר הסעודה הזכיר הרבי עוד הפעם על דבר שחסידים הישנים עשו בכל יום קמט בהסידור. שאל אחד מה עושים אם עוד לא התחילו לעשות את הקמט הראשון בתפילה, וענה הרבי:] צריכים לדעת מיהו השואל את זה, אם זהו ה'פיקח'ל' [היצר הרע], הוא העובד בכל יכולתו, את האחד הוא מרומם, את השני משפיל. לא צריכים ליפול ברוחו, לא מצד שנים, הזקנה, ולא מצד בריאות צריכה להיות מניעה ל'עבודה', צריכים לעשות ולפעול ('טאן און אויפטאן').
ספר השיחות תש"י עמודים 187-189.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר