מעניין: מטרת ירידת הנשמה לעולם - זה להתפלל באריכות?
'בהעדר העבודה בתפילה יכול להיות גרוע מבעלי חיים הטמאים': עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטע מעורר בו מסביר הרבי הרש"ב מהי מטרת ירידת הנשמה לעולם הזה, במה מתמקדת כל היגיעה של עובדי השם בעת התפילה, ומה קורה אם לא משקיעים באריכות התפילה • ומה כדאי לאדם לשים לב? • לקריאה
•••
☚ מומלץ: התוועדות מרתקת של הרבי הרש"ב על יסוד חסידות חב"ד
עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטע מעורר בו מסביר הרבי הרש"ב מהי מטרת ירידת הנשמה לעולם הזה, במה מתמקדת כל היגיעה של עובדי השם בעת התפילה, ומה קורה אם לא משקיעים באריכות התפילה.לציטוט המלא:
'הנה כל העבודה והיגיעה של עובדי ה' בתפילה הוא לבוא למידת האהבה, כי התפילה כללות עניינה הוא ב' דברים: א) לקשר ולדבק נפשו באלוקות, וזהו מה שתפילה הוא לשון התחברות וכמו התופל כלי חרס, דהיינו התקשרות והתחברות נפשו באלוקות. ועל שם זה נקראת התפילה סולם, וכמו שכתוב 'סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה', ואיתא בזוהר 'סולם דא צלותא', שעל ידי הסולם דתפילה מתעלה נפש רוח נשמה שבנפשו עד שראשו מגיע השמימה, היינו התקשרות עצמות הנשמה בחינת נשמתא לנשמתא במקור חוצבה בעצמות אור אין סוף ברוך הוא בתפילת שמונה עשרה, שגם הנפש רוח נשמה עולים ונכללים בהתקשרות זאת..
ב) בתפילה הוא בירור וזיכוך נפש הבהמית, שזהו מה שהתפילה היא במקום קרבן וכמו שכתוב 'אדם כי יקריב מכם קרבן' וכו', דהיינו הקרבת הנפש הבהמית כנודע.. כאשר ישים האדם אל ליבו, שכל ירידתו בעולם הוא בכדי לעבוד את ה' למטה בגוף ונפש הבהמית, והיינו לברר ולזכך את המדות טבעיים שלו, ובהעדר העבודה מהו עניינו בעולם, והכי בשביל זה נברא להיות כמו הבעל חי לעסוק באכילה ושתיה, וכן בכלל לעסוק בעניני העולם שהן למטה במדריגה ממנו (וכמו שכתבו החוקרים שכל דבר נברא בשביל איזה תכלית, דהיינו להגיע למה שלמעלה ממנו. ותכלית הדומם הוא בשביל הצומח ותכלית הצומח להיכלל במדריגת החי, ותכלית החי להיכלל במדריגת המדבר, ותכלית המדבר הוא להגיע למה שלמעלה מהעולם כו׳).
ובהעדר העבודה הרי הוא נמשך אחרי תאוות היצר הרע, שיכול גם כן להתאוות לדברים האסורים כו', שבזה הוא גרוע כו' גם מבעלי חי הטמאים כו׳ וכמו שכתוב בספר של בינונים פרק כ"ט. וגם מילוי תאוותיו בתאוות היתר הרי זה חטא ועון, שהרי צריך להיות 'קדש עצמך במותר לך' שהיא מצות עשה דאורייתא, כמו שכתוב בספר של בינונים סוף פרק כ"ז וסוף פרק ל'.
ולבד זאת הרי אינו משלים הכוונה שבשביל זה נברא. דאמיתית כוונת בריאתו למטה הוא בכדי להעלות את הנפש הבהמית וכל עניני העולם, וכמו שכתוב ב'תורה אור' דיבור המתחיל 'להבין הטעם שנשתנה יצירת גוף האדם כו''. וכמו שכתוב 'אנוכי עשיתי ארץ ואדם עליה בראתי', דזה שאנוכי מי שאנכי עשיתי ארץ הוא בשביל האדם, והאדם עליה 'בראתי' בגמטריא תרי"ג, לקיים תרי"ג מצוות לתקן בהם ועל ידם את העולם כו''.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר