לתועלת הגולשים: לימוד מתורת נשיאי החסידות בחודש כסלו
על פי הוראת הרבי מלך המשיח בשנת תשמ"ט, ללמוד בכל יום בחודש כסלו מתורתו של כל אחד מנשיאי החסידות - עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטעים מתורתם של רבותינו נשיאנו בנושא עבודת השם לתועלת ציבור הגולשים, יחד עם השיחה בה הרבי מעורר על הלימוד בהם בכל יום • לקטעי דברי רבותינו נשיאנו
•••
על פי הוראת הרבי מלך המשיח בשנת תשמ"ט, ללמוד בכל יום בחודש כסלו מתורתו של כל אחד מנשיאי החסידות - עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטעים מתורתם של רבותינו נשיאנו בנושא עבודת השם לתועלת ציבור הגולשים, יחד עם השיחה בה הרבי מעורר על הלימוד בהם בכל יום.
לשיחת הרבי על חשיבות לימוד תורת רבותינו נשיאנו:
'והמעשה הוא העיקר: בעומדנו בליל ראש חודש כסלו, התחלת ופתיחת החודש הקשור במיוחד עם פנימיות התורה שנתגלתה בתורת החסידות - יש לקבל החלטות טובות, ולהתחיל לקיימן בפועל ממש תיכף ומיד, להוסיף בלימוד פנימיות התורה, כפי שקשורה גם עם נגלה דתורה, 'תורה תמימה'. במשך כל ימי חודש כסלו, ובאופן ד'מעלין בקודש' מיום ליום.
ויש להתחיל בזה תיכף ומיד, להזכיר ענין בפנימיות התורה בנוגע למעלת התמימות - תורת הבעל שם טוב בהתחלת 'צוואת הריב"ש': 'להיות תמים בעבודתו יתברך, עבודה תמה'. וכדאי שכאשר מוסיפים בלימוד פנימיות התורה בכל יום ויום מחודש כסלו - ילמדו גם פתגם מתורתם של שלשת אבות החסידות: הבעל שם טוב, המגיד, ואדמו"ר הזקן, ומי שיש ביכולתו - יוסיף וילמד גם מתורתם של כל הנשיאים. והעיקר הוא, שיומשך במעשה בפועל, החל מלילה זה, ליל ראש חודש כסלו, הן במקום זה והן בכל שאר המקומות ששומעים (או שימסרו להם) הדברים.. בכל מקום ומקום לפי ענינו, לפי טבע האנשים או המוסדות הנמצאים במקום זה.
ויש להוסיף ובוודאי יוסיפו על כל האמור עוד כמה וכמה עניינים - כטבעו של יהודי שרוצה להוסיף מדיליה, שכך נברא על ידי הקדוש ברוך הוא להוסיף בהבריאה כולה, עד להוספה שהיא דוגמת יש מאין, שעל ידי זה 'נעשה שותף להקדוש ברוך הוא במעשה בראשית', ועל דרך זה בנדון דידן, שכל אחד ואחת יוסיף מדיליה על כל האמור לעיל, ותבוא עליו ברכה כשימסור לחבירו ויעוררו על הוספה זו, 'איש את רעהו יעזורו', ובאופן דהלוך ומוסיף ואור. ויהי רצון שעל ידי ההוספה בלימוד פנימיות התורה תיתוסף ותושלם הנקודה האחרונה דכללות 'מעשינו ועבודתינו' - גאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו'.
משיחת ליל ראש חודש כסלו תשמ"ט - בלתי מוגה.
••
לקטעי דברי רבותינו נשיאנו:
הבעל שם טוב
צוואה מריב"ש ע"ה להיות תמים בעבודתו יתברך, עבודה תמה. ועיקר
שלא לשכוח הדברים. ועיקר ללמוד בכל יום שיעור מוסר הן רב והן מעט.
ולראות תמיד לדבק את עצמו במידות טובות והנהגות ישרות, ושלא יניח
שום יום מעשית מצוה הן קלה והן חמורה. וסימנך הוי זהיר במצוה קלה
[כבחמורה], פירוש זהיר מלשון והמשכילים יזהירו, רצונו לומר הנשמה
תזהיר ותאיר ממצוה קלה כבחמורה, כי רחמנא ליבא בעי.
צוואת הריב"ש, אות א'.
המגיד ממעזריטש
'ערום יעשה בדעת וכסיל יפרוש אולת'. פירוש: מי שהוא חכם אף
שהוא עושה צרכי עצמו הוא עושה בדעת, כלומר בדביקות ה׳ יתברך -
ודעת הוא לשון התקשרות ודביקות כמו 'וידע אדם' וכן נאמר 'דע את
אלוקי אביך' - רצה לומר התקשר והתדבק עם אלוקי אביך בתמידות
בכל מעשיך. 'וכסיל יפרוש אולת' - כלומר: אף שהוא פרוש מהעולם
ולומד תורה תמיד, רק שלומד ומתפלל בלי דביקות הבורא יתברך, אלא
להתייהר ולקוראו רבי, ׳אולת׳ היא לו.
ספר 'ליקוטי אמרים' אות רלז.
אדמו"ר הזקן
רבותינו אמרו 'חייב אדם לומר בתוך ביתו: עשרתם, ערבתם, הדליקו
את הנר', ג' דברים אלו הם הכנות לשבת הבא בטרחות כל השבוע, וכה
יאמר להם, לבני ביתו:
׳עשרתם׳ - איזה עושר רוחני בקנין המידות טובות והרחקת המדות
לא טובות, התעשרתם במשך ימי העבודה ד'ששת ימים תעבוד ועשית כל
מלאכתך', דמלאכת האדם הם בירור וזיכוך מדותיו והנהגותיו.
׳ערבתם׳ - הוא בכל עבודתכם הגשמית שעשיתם במשך השבוע,
האם ערבתם בזה הכונה האמיתית מה שהוא רצון הבורא יתברך בבריאת
האדם, ואז ׳הדליקו את הנר׳ - שיאיר לכם ה'נר הוי' נשמת אדם'
שמאירה בגילוי בשבת שבא אחרי עבודת ימי השבוע, ד'מי שטרח בערב
שבת יאכל בשבת' - להתענג על הוי'.
אגרות קודש הרבי הריי"צ חלק י' אגרת ג׳תשכב.
הרבי האמצעי
מידת הכעס יש בה משום צמצום המוחין ומיעוט הדעת, כמו שאמרו 'בא
לכלל כעס - בא לכלל טעות', ונאמר 'כי כעס בחיק כסילים ינוח'. אם היו
מאירים הדעת והמוחין לא היה האדם בא לכלל כעס. וכפי שאנו רואים אצל
התינוק, שדעתו קצרה, שיכעס בנקל יותר מהמבוגר, שדעתו רחבה.
ביאורי הזוהר לאדמו"ר האמצעי עמוד תתו.
הרבי ה'צמח צדק'
׳והעמידן על אחת' - פירוש: בקיום התורה ומצוות כל היום כולו -
לא יהיה כוונתו שמחמת זה יהיה עובד ה' שזהו שלא לשמה, כי אם הכוונה
תהיה שעל ידי זה המצוה יהיה גלוי אחד האמת, כי המצוות נקראים רמ"ח
איברים דמלכא, וכמו האדם הלוקח את חבירו באבר אחד ועל ידי זה
נמשך כולו אצלו, כן יהיה הכוונה שבעשותו המצוה ממשיך גלוי בחינת אין
סוף ברוך הוא ממש, שהוא בחינת ה' אחד שיאיר ויתגלה לעתיד לבוא.
ספר 'אגרות קודש' אדמו"ר הצמח צדק אגרת ז'.
הרבי המהר"ש
לא מתאים לחסיד שלא להיות עוסק בעבודה של קריאת שמע שעל
המטה ולהירדם עם כל האבק או בכל הבוץ של עבודת היום, ולחלום על
מילי דכדיבין [=עניני כזב], שהממונה על החלומות מכבדו בהם.
ספר השיחות תש"י (מתורגם) עמוד קמה.
הרבי הרש"ב
כל מה שרואים ושומעים, הרי לא רק מה שאנשים קוראים דברים
חשובים - הם הוראה מן השמים בדרכי העבודה, אלא גם דברים
קטנטנים, שאנשים רגילים דוחים אותם בידים, נוגעים מאוד בעבודה.. כל הענינים שהאדם רואה ושומע הוא ראי לעצמו לראות בתוכו את
אותו הדבר ולבער את הענינים הרעים והגסים ולקנות לעצמו את הדברים
הטובים והעדינים.
אשר על כן, האדם העוסק בעבודה צריך ומוכרח להסתכל על כל דבר.
מן ההכרח שהדבר הקטן שבקטנים יתפוס מקום בעבודתו כמו הדבר
הגדול ביותר, שכן בעבודה אין דבר קטן, בכל דבר יש משום משמעות
גדולה ביותר בעבודת ה'.
ספר השיחות תש"י (מתורגם) עמוד פו.
הרבי הריי"צ
במשך השנים פתחו בפנינו כבוד קדושת אבותינו רבותינו הקדושים נשיאי
חסידי חב"ד את דרכי העבודה והתשובה, שכל אחד יכול למצוא אותן.
היסודות העיקריים הם: לגלות את 'לבת האש' ואת הדרך של 'אסורה
מכאן - להתקרב לשם'.
ספר השיחות תש"ב (מתורגם) עמוד נב.
הרבי מלך המשיח
במענה על מכתבו מה' מנחם אב, בו כותב על דבר מהות מדותיו שאינם כדבעי. הנה ילמוד בעל פה איזה פרקים מספר התניא, וכשירגיש שמדותיו באים בהתפעלות, הרי תיכף יחזור על כל פנים במחשבתו קטעים מאלו הפרקים, ואז לאט לאט ישקטו מדותיו, ולאחר זמן בטח יתחיל גם כן בעבודת האתכפיא בהם, ובטח אומר בכל יום שיעור תהלים, כפי שנחלק לימי החודש.. יתן בכל יום - מימות החול - קודם התפילה איזה פרוטות לצדקה.
אגרות קודש כרך ו׳ אגרת א׳תתיז.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר