תוויות

אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסר שפרינגר אלול אלוקות אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר פרקש אתכפיא אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית שמש בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד בן גוריון דוד המלך דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל פבזנר הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש שבט חודש תשרי חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהושע דובראווסקי יהושע מונדשיין יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב ישראל קניבסקי יעקב מרדכי בזפלוב יצחק גולדברג יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל וועכטער מצה מצוות מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה קורנוויץ משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעור חסידות שלג שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה רוזנבלט שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תשובה תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד
הצג עוד

הרב ווילשאנסקי: החיות של ה'מבצעים' מגיעה מ'עבודת התפילה'

הרב מאיר וילישנסקי - לחלוחית גאולתית

לפניכם התוועדות חסידית מעוררת עם הגה"ח הרב מאיר שיחי' ווילשאנסקי. הרב ווילשאנסקי משמש כמשפיע, ר"מ ומנהל רוחני של ישיבת 'חסידי חב"ד ליובאוויטש' צפת גדולה • בין הדברים מסביר הרב את החשיבות של ההשקעה בזמן כדי לפהנים דברים פנימיים, על ההבדל בין החסידים ל'מתנגדים', על הדרך 'לחיות גאולה' ואודות הקשר בין 'עשרת המבצעים' של הרבי מלך המשיח ל'עבודת התפילה' • לקריאה

ישנו דיון רחב בין פוסקי ההלכה, מהו גדרה של מצוות התפילה. האם היא מצווה מהתורה או תקנת חכמינו. ב'שורש מצוות התפילה' בספר 'דרך מצוותיך', כותב הרבי ה'צמח צדק' שרוב הפוסקים הגיעו למסקנה שהתפילה היא אכן 'מדרבנן', ורק מביא גם דעתם של שאר הפוסקים שלדעתם התפילה היא מהתורה. הרבי שואל (בשיחת פרשת 'בחוקותי' תשמ"ד) על כך מספר שאלות חזקות. לכל לראש, איך ייתכן שכאשר מדברים ומסבירים במעלתה של התפילה, נוצר מצב שבו מוכיחים בפחיתות התפילה כביכול (שהיא 'רק' מצווה 'מדרבנן')?

ועיקר הקושי בזה, מגיע מדברים מפורשים שרבינו הזקן עצמו כותב במכתב לר' אלכסנדר משקלוב, בו הוא כותב ש'אלו שאומרים שתפילה מדרבנן לא ראו מאורות מימיהם'! זאת אומרת שאדמו"ר הזקן שולל בצורה הכי נחרצת את הדעה שהתפילה היא 'מדרבנן', וכיצד 'הצמח צדק' כותב בסתירה לדברי אדמו"ר הזקן?

בפרט שעל פי המסופר, שפעם רבינו הזקן ביקש מאשתו של 'הצמח צדק' שתביא לו לראות את כתבי החסידות שמחדש בעלה. בין המאמרים שהביאה היה גם ה'מאמר' של 'שורש מצוות התפילה', ורבינו הזקן כל כך נהנה מהביאורים שנכתבו שם, עד שקרא לחסידים ואמר להם שבעצם צריך לברך 'שהחיינו' על מאמרים אלו, ונתן להם כסף שיקנו 'משקה' להתוועדות על האוצר שנתגלה לו. סיפור זה הרים מאוד את מעמד ה'צמח צדק' בקרב החסידים, אבל מאוד כאב ל'צמח צדק' שאשתו גילתה והעבירה לסביו את כתביו ללא רשותו, והוא אמר לה שיש לו 'קפידה' עליה בעקבות המעשה, ובמילא אסור להמשיך לחיות יחד באותו הבית על פי ההלכה.

כאשר שמע אדמו"ר הזקן את הדברים, פנה לנכדו ה'צמח צדק' ושידל אותו  להסיר את ה'קפידה', ותמורת זאת הוא מוכן ללמוד איתו חברותא בצורה קבועה. הסכים ה'צמח צדק' להסכם, וכך הם למדו יחד את כל המאמרים ששמע מ'המגיד ממעזריטש' וכן את כל ה'מאמרים' שאמר רבינו הזקן עצמו עד שנולד ה'צמח צדק'. ומכאן רואים בצורה ברורה שאדמו"ר הזקן שיבח מאוד את ה'מאמר' של 'שורש מצוות התפילה', וכיצד מסתדרים הדברים עם העובדה שרבינו הזקן כותב להיפך ממסקנת ה'צמח צדק'?

מה יגרום לי לחיים אחרים לגמרי?

נקודת הביאור היא נפלאה והיא מיוסדת על המוסבר בספר 'ליקוטי תורה' בפרשת 'בלק'. שם רבינו הזקן מדמה את התפילה ל'חוט השדרה' שבגוף האדם, וכשם ש'חוט השדרה' הוא התשתית והבסיס של כל ציור הגוף והאברים, על דרך זה התפילה איננה מצווה פרטית בלבד אלא גם מצווה כללית. התפילה היא היסוד שעליה נעמדים כל התורה והמצוות.

על פי זה מובן שכאשר ה'צמח צדק' מסביר שהתפילה היא 'מדרבנן', זה לא מגיע להמעיט חלילה מעוצמת התפילה, אלא לומר לנו שהעניינים הפרטיים שבתפילה (כמו הנוסח ושלושת התפילות שבכל יום וכו'), הם תקנת חכמים, אבל כמובן שמצוות התפילה היא מהתורה והיא יסוד הכל. עליה בנויה כל היהדות.

כמו שניתן לראות גם בהמשך הביאור במאמר 'שורש מצוות התפילה', שבזמן התפילה אנו מעוררים המשכה חדשה מ'עצמות אין סוף' עבור כל העניינים בגשמיות וברוחניות, ועל ידי לימוד התורה וקיום המצוות בהמשך היום אנו ממשיכים זאת למטה בצורה פיזית. על דרך העובדה שב'ראש השנה' מקבלים המשכה חדשה מלמעלה, ובאמצעות העבודה שלנו בכל השנה ההמשכה יורדת בפועל.

לתוספת הסבר, הרבי מדייק (בשיחה הנזכרת קודם) בלשון רבינו הזקן במכתבו: למה אדמו"ר הזקן השתמש בלשון 'לא ראו מאורות מימיהם' ולא נקט בלשון 'לא ראו אורות מימיהם'? מאחר שבאמת ה'מתנגדים' קבעו שהתפילה היא רק 'מדרבנן', כדי להמעיט בערכה. הם התכוונו להראות בזה זלזול בתפילה ולבטא שאין בה חשיבות כל כך (מאחר שלא ידעו להתפלל כראוי וזה דרש מהם מאמץ מיוחד), וכך להחשיב רק את לימוד התורה (שהגיע להם בקלות יתירה וללא השקעה יוצאת דופן).

ועליהם כותב רבינו הזקן שהם לא ראו 'מאורות'. מה ההבדל בין אור למאור? אור נמצא גם ללא המאור אבל הוא לא בגילוי, אבל מציאות המאור גורמת לאור להתגלות, שיהיה אפשר לראות אותו. במילא מי שאומר שהתפילה היא מתקנת חכמים - זה לא שהוא לא צודק (כמו שה'צמח צדק' עצמו כותב בפירוש), אבל הוא לא רואה את האור הגדול שקיים בעובדה הזו, שאנו אומרים שמצוות התפילה הפרטית היא 'מדרבנן' - כי התפילה עצמה היא היסוד שמעמיד את כל התורה והמצוות! במילא הם לא ראו 'מאורות' מימיהם. כי כאשר קולטים שהתפילה היא הכל ממש, חיים את כל היהדות באור אחר לגמרי. הכל מקבל משמעות אחרת.

התפילה היא ב'עשרת המבצעים'?

כך זה גם בעניינים של ההתקשרות לרבי מלך המשיח. כאשר עוסקים ופועלים ב'מבצעים' ובהפצת מעיינות החסידות, בלי התעסקות מתמדת ב'עבודת התפילה' - אז לא רואים את ה'מאורות' שיש בכל זה. לא מרגישים את הפנימיות של הדברים. מי שרוצה שכל ההתקשרות שלו לרבי שליט"א תהיה חזקה ופנימית, שכל הפעילות שלו ב'מבצעים' של הרבי תהיה עם חיות והתלהבות אמיתית – צריך להתעסק ב'עבודת התפילה'. בלי התפילה, זה מאוד קשה 'לחיות'. הכל נהיה יבש ועושים את הדברים כ'מצוות אנשים מלומדה'. התפילה היא היסוד והחיות של העניינים.

אז נכון שב'עשרת המבצעים' שהרבי הכריז עליהם אין 'מבצע עבודת התפילה', אבל זה לא בגלל שחלילה יש על זה פחות דגש, אלא בדיוק להיפך - כדי להדגיש עבורנו ש'עבודת התפילה' לא רק עניין ומבצע פרטי, אלא זה היסוד והחיות של כל ה'מבצעים' של הרבי מלך המשיח!! כל היסוד של ה'מבצעים' זהו הביטול שלנו כדי למלא את הרצון העליון ולהתבטל לרצון המשלח. וכל עניינה של 'עבודת התפילה', זה ההכרה וההרגשה שאין לנו מציאות וישות עצמאית, אלא האמת היא שהכל זה אלוקות ו'אין עוד מלבדו'.

בלי תפילה, קשה להרגיש ביטול אמיתי, כי אנחנו אנשים גשמיים וכל המציאות הגשמית כמו זועקת ישות ומציאות נפרדת מאלוקות. אך כשמתפללים באריכות זה הזמן בו ניתן להגיע למקום הזה, לחיות את האמת הזו בפנימיות. שהאמת האלוקית תהיה חדורה אצלנו בפשיטות. ואז כל ה'מבצעים' מקבלים משמעות אחרת לגמרי. אנחנו יוצאים להפיץ יהדות וחסידות בכל מקום, עם תחושה של שליחות לגלות בעולם כולו את האמת האלוקית שהכל זה בעצם אלוקות. והדרך כדי לחיות יותר בחיות אלוקית ולראות אלוקות, היא ללא ספק באמצעות 'עבודת התפילה'.

הרב מאיר וילישנסקי - לחלוחית גאולתית2

להזדהות עם הדברים

יש מאמר ייחודי של אדמו"ר האמצעי, בו מוסברת בצורה מאוד טובה עניינה של ה'התבוננות'. אבל אנסה להסביר זאת בנקודה אחת (שתתן הגדרה על רובד מסויים בעניין של 'התבוננות', עם דגש שיש בזה עוד רובדים שונים ולא נקיף את הכל). הרעיון המרכזי של 'התבוננות', זה להזדהות עם הדברים. כשאתה אומר את המילים בתפילה, תהיה מונח בהם ותחיה את הדברים. תזדהה עם המילים שאתה אומר. תתחבר אליהם. שתרגיש שאתה עומד לפני מלך מלכי המלכים, ובמילא צריך להתכוון באמת למילים שאתה מוציא מהפה.

וכך גם כאשר חושבים על עניין בחסידות, לנסות להתחבר בצורה אישית למה שמוסבר ב'מאמר'. להזדהות עם התוכן שמבואר בחסידות שלמדת. ההתבוננות בחסידות מגיעה לאחר לימוד החסידות. זאת אומרת, שלאחר שלומדים עניין בחסידות באופן שהנושא ברור ומסודר היטב במוח, יש לעצור ולחשוב את הדברים במחשבה במילים שלך. באותה שפה שאתה מדבר ביום יום. פשוט להזדהות עם מה שלמדת בחסידות. שזה לא יהיה רק 'מה שכתוב בספרים', אלא חלק מהמציאות שלך. אתה מחובר לדברים כל כך, שזה כבר ההבנה שלך. זוהי 'התבוננות' בצורה כללית.

האריכות בזמן התפילה היא תוצאה טבעית של ההשקעה של האדם בתפילה. כאשר אדם מחליט לכוון את כל פירוש המילות בתפילה, זה לוקח זמן רב יותר מאשר רק לקרוא את המילים. וכאשר אדם מחליט להשקיע יותר ולהתבונן בעניין בחסידות במהלך התפילה ולהרגיש את החיות והאור האלוקי, זה כמובן לוקח עוד הרבה יותר זמן בתפילה. וכאשר מתכוננים כראוי לתפילה, אז היא לוקחת עוד יותר זמן.

במילים אחרות: כל עניין פנימי, הוא דורש יותר זמן להגיע אליו, באין ערוך מעשיית דבר בחיצוניות בלבד. במילא בכדי להגיע להרגשה אמיתית בעובדה שעומדים בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא, וכדי להגיע למצב כזה שהאדם מזדהה עם חסידות בצורה אישית ומורגשת בלב, זה דורש השקעה של מחשבה עיונית וזמן רב יותר. אך כאשר נבין ונחדיר לעצמנו בצורה הכי פשוטה, שכל ההתקשרות שלנו לרבי מלך המשיח, וכל החיות שלנו בענייני משיח וכו' – תלויה ממש בעניין הזה של 'עבודת התפילה', אז ברור שנשתדל להשקיע כמה שניתן יותר בתפילה.

בין שאיפה למימושה..

בצורה מעשית, ההתעסקות ב'עבודת התפילה' משתנה באופן אישי עבור כל אחד. יש אחד שהדרישה ממנו כעת עומדת בתחילת הסולם של 'עבודת התפילה', ומהשני נדרש לעסוק במדרגות גבוהות יותר בסולם התפילה. אצל אחד לעמוד במקום אחד ולהסתכל מתוך הסידור ולומר מילה במילה מהתפילה בכוונה, יחד עם המניין – זו כבר 'עבודה' לא פשוטה בתפילה. יש אחר שאצלו הדברים הללו הם פשוטים וכבר התרגל אליהם, והתביעה ממנו זה כבר להתבונן כמה דקות לפני התפילה ובתפילה עצמה, בעניין בחסידות שהוא יודע בצורה טובה. ואצל אדם שלישי 'עבודת התפילה' זה כבר הגיע למקום כזה, שהוא מתפלל שעות על גבי שעות באריכות ובכוונה גדולה.

זה משתנה מאדם לאדם על פי מצבו בעבודת השם, וכדאי להתייעץ בזה עם המשפיע האישי וכך לקבל הדרכה פרטית יותר. אבל חשוב לדעת את הרעיון העיקרי של 'עבודת התפילה', כדאי שכל ידע למה לשאוף. אז אולי בצורה עכשוויות למעשה, הוא יצטרך להתפלל עם המניין בכוונה וכדומה, אבל בראש שלו הוא מנסה להתקדם למקום כזה שהוא יוכל להתרכז ולהתבונן בעניין בחסידות משך זמן. שהוא יוכל לשפוך את נפשו לפני השם בתפילה באריכות ללא הגבלת זמן. אז בפועל צריך לראות את ה'כלים' של כל אחד בצורה עכשוויות, אבל כדאי להכניס לנו לראש את השאיפה ולנסות להתקדם לעברה בהדרגתיות.

כדי לחיות גאולה – יש להתפלל באריכות

כאשר רוצים לחיות את העניין הכי עיקרי שהרבי דורש בתקופה שלנו – שזה 'לחיות עם משיח' ויותר מזה לראות כבר את משיח, אז מוכרחים להתפלל באריכות. כי בכדי 'לחיות משיח' צריך להתנתק מחיי הגלות החומריים, יש להתנתק מהגלות הפנימית בענייני עבודת השם. והמקום הזה שמרומם את האדם למהות האמיתית, לחיות את החיים האמיתיים והנכונים, ולהסתכל נכון על הדברים, זה כאשר מתפללים באריכות.

לימוד החסידות נותן את ההבנה בדברים, אבל מה שגורם שהחסידות נהפכת להיות חלק ממך, שאתה מפנים את הדברים – זה קורה כאשר עוסקים ב'עבודת התפילה'. כאשר חושבים ומתבוננים בזמן התפילה על החסידות שלמדנו, אז זה חודר ומשפיע עלינו בצורה אישית ואמיתית. האפשרות להרגיש את הקדוש ברוך הוא, להרגיש את המציאות של הקדוש ברוך הוא ואיך שהעולם הוא לא מעלים ומסתיר על אלוקות – זה קורה בזמן 'עבודת התפילה'.

ולכן דווקא בתקופה המיוחדת שבה אנו נמצאים, רגעים ספורים קודם הגאולה, זוהי העת והזמן עבור כל אחד להתחזק ולהשקיע יותר ב'עבודת התפילה' כמה שיותר, כדי לחיות בצורה אמיתית עם ענייני הגאולה. זה ממש קריטי ונוגע עבור כל אחד ואחד. בלי תפילה, חסרים ה'מאורות' בעניין של משיח. כדי לחיות ולראות את העומק העצום שטמון בחיי הגאולה, עלינו להתפלל ב'עבודה'.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

חשיפה מרתקת: המכתב השמיימי של ה'בבא מאיר' לרבי לפני הנשיאות

מדוע חיפש הרבי בחור שלא נוכח בליל הסדר של הבחורים? • הרב שלמה זרחי מספר

מקבץ סיפורי חסידים ואמרות נדירים ומרתקים • חלק שלישי

מרגש ואישי: כשילד הביא לרבי עוגיות במוצאי חג הפסח מול אלפי חסידים

מרגש: איך הרבי מתפלל ב'עבודה'? • תיאור ליל הסדר עם הרבי

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

מיוחד: הרב גופין התעורר מההתוועדות של ארגון 'לחלוחית גאולתית'

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

הרבי בבכי נוראי: בלי 'אתכפיא' - כיצד הוא שייך לקדוש ברוך הוא? • יומן מרתק

הכוחות העצומים לשפיכת הנפש: מגזין מורחב וחגיגי לי"א ניסן

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

ברוכים הבאים! • אתר 'לחלוחית גאולתית'

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

השתמטות מצה"ל: מה דעת הרבי מלך המשיח?

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.