להתחיל 'ברוך שאמר' לפני חצות ולהמשיך אחרי חצות? רק למאריכים בתפילה
אנו מגישים מענה ליהודי שכתב לרבי מלך המשיח, שאחד החסידים אמר לו אשר 'הרבי אמר' שניתן להתפלל תפילת 'שחרית' בשעה מאוחרת, כל עוד שאומרים 'ברוך שאמר' לפני חצות היום. הרבי כמובן שלל את העניין, מאחר שההיתר שהרבי נתן להמשיך בתפילה לאחר חצות היום - הוא דווקא לאלו המאריכים בתפילה שמתחילים בהכנות ובתפילה השכם בבוקר • עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש את המענה המלא, יחד עם מכתבי הרבי על האפשרות להמשיך בתפילה לאחר אמירת 'ברוך שאמר' לפני חצות היום • לכתבה המלאה
•••
'הרבי אמר'..
מענה ליהודי שכתב לרבי מלך המשיח, שאחד החסידים אמר לו אשר 'הרבי אמר' שניתן להתפלל תפילת 'שחרית' בשעה מאוחרת, כל עוד שאומרים 'ברוך שאמר' לפני חצות היום. הרבי שליט"א סימן בעיגול את התיבות 'the Rebbi said' ('הרבי אמר'), וכתב: פשוט - שאיני אחראי כלל לדברי כאו"א [= כל אחד ואחד] בשמי - ולפלא שמאמין הוא לכל דבר!!
מענה בכתב יד קודש ממוצאי שבת קודש, פרשת 'וארא' תשל"ו.
להתחיל מוקדם ולהאריך בתפילה
'נראה ממכתבו, שסדר קבוע אצלו להתחיל התפילה בשבת קודש בבוקר - בחצות היום! ולא נראה לי כלל סדר כזה [אף שבוודאי אומר 'קריאת שמע' לפני זה וכן שמע 'ברכו' וכו']. ושאני אם מתחילים במוקדם ומאריכים בתפילה. ומה טוב להתחיל עם הציבור לערך, ומ'ברוך שאמר' ואילך לאחר גמר תפילת הציבור'..
ספר 'אגרות קודש' כרך ט' אגרת ב'תשס.
מתחילים בזמן ובחצות מגיעים ל'ברוך שאמר'
'במה ששואל חוות דעתי, כיוון שהוא הבעל קורא במילא גורם לו להתחיל 'ברוך שאמר' אחר חצות. הנה לדעתי לא נכון הדבר. כי אף שיש ליישב הדבר על פי דין בקושי על כל פנים, כיוון שקורא קריאת שמע קטנה וכו'. אבל במחנו בטח יש להתחשב עם העניין ד'מה יאמרו הבריות'.
וכמובן שאין זה דומה אם מתחילים מבעוד מועד, ומתפללים כל העת, אלא שבדרך ממילא מגיעים ל'ברוך שאמר' כחצות. דאז על כל פנים, עסקו בעניין התפילה וההכנה לזה מקודם. מה שאין כן בנידון דידן, שהוא הקורא בתורה, שאין לזה שייכות לתפילה והכנתה'.
ספר 'אגרות קודש' חלק ה' עמוד שיב.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר