מכתב נדיר נחשף: ההשקעה באריכות התפילה סותרת ללימוד התורה?
'לימוד התורה הבא לאחר התפילה הוא ביתר שאת וביתר עוז מלימוד תורה בלי הקדמה זו': אנו גאים להגיש לקהל הגולשים מכתב מקורי נדיר של הרבי מלך המשיח בפרסום ראשון בלעדי באתר 'לחלוחית גאולתית', בנושא נחיצות 'עבודת התפילה' ותרומתה להבנת עומק לימוד התורה, שנכתב כמענה לגה"ח הרב משה יהודה לייב לנדא ע"ה - רבה של העיר בני ברק, בעת שהותו כתלמיד בישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בלוד, תחת חינוכו והנהגתו של המשפיע הנודע הגה"ח הרב שלמה חיים קסלמן ע"ה • והאם נכונה הטענה שההשקעה באריכות התפילה סותרת ומפריעה להשקיע כיאות בלימוד התורה? • לסיפור המלא ולצילום המכתב
•••
☚ חשיפה בלעדית: הרבי כותב בחריפות נגד המזלזלים בתפילה באריכות ובמשפיע ר' שלמה חיים
אנו גאים להגיש לקהל הגולשים מכתב מקורי נדיר של הרבי מלך המשיח בפרסום ראשון בלעדי באתר 'לחלוחית גאולתית', בנושא נחיצות 'עבודת התפילה' ותרומתה להבנת עומק לימוד התורה, שנכתב כמענה לגה"ח הרב משה יהודה לייב לנדא ע"ה - רבה של העיר בני ברק, בעת שהותו כתלמיד בישיבת 'תומכי תמימים ליובאוויטש' בלוד, תחת חינוכו והנהגתו של המשפיע הנודע הגה"ח הרב שלמה חיים קסלמן ע"ה.
למכתב המלא:
ברוך השם. ט"ז אדר תשט"ו
ברוקלין
האברך משה יהודא ליב שי' [לנדא]
שלום וברכה!
זה זמן רב ביותר, שלא נתקבלו ממנו כל מכתבים; ואף שמפעם לפעם מקבל הנני ידיעות מן הצד. מובן שאין זה מספיק. ובטח ימלא על דרך זה בהזדמנות הכי קרובה. וזכות זה מה שניצל ההזדמנות מההשגחה הפרטית להשפיע בסביבתו לקרבם לחסידות הדרכותיה ומנהגיה - בוודאי יעמוד לו לסיוע בעבודתו הוא - בשלושת הקוים דתורה עבודה וגמילות חסדים.
ומה שכתב אשר העסק בעבודה שבלב זו תפילה מונעת או גם סותרת לקו השני הוא קו התורה. לפלא, איך אפשר להיות קא סלקא דעתך אשר מצוה אחת של הקדוש ברוך הוא תהיה סתירה למצווה שניה. ובפרט במצות כלליות כהנזכר לעיל. ואדרבה ואדרבה - מצינו בתפילת אבא בנימין שתהיה תפילתו סמוכה למיטתו, כי לימוד התורה הבא לאחר התפילה הוא ביתר שאת וביתר עוז מלימוד תורה בלי הקדמה זו.
ומבואר גם כן בכמה מקומות בדא"ח בענין דהלכה כבית הלל מפני שנוחין ועלובין היו אף שבית שמאי הוו חריפי טפי. והלכה - הרי בא זה גם מעומק ההבנה ולא רק ענין של גזירה. ומובן שזהו - נוסף על המבואר בקונטרס 'עץ החיים' על דבר גודל ההיזק מה פירוד דעץ החיים מעץ הדעת וכו' עיין שם;
☚ פרסום ראשון: כך הגיב הרבי לטענה נגד אריכות התפילה • פרסום ראשון
ובהנוגע לקו השלישי - הוא קו הצדקה וגמילות חסדים, הרי מבואר בספר 'תורה אור' בתחלתו שנעשים מוחו וליבו זכים אלף פעמים ככה, ומובן מהגהת ה'צמח צדק' לשם - נדפס בליקוטי תורה לג' פרשיות בתחלתו - שאלף הוא לא בדרך גוזמא ובלשון הרגיל, אלא אלף ממש.
מובן שאין סתירה לכל הנזכר לעיל ממה שרואים בחוש שיש כאלו שיש להם חוש בלימוד הנגלה וכאלה שיש להם חוש בלימוד החסידות וכו' - כי זהו על דרך המובא ב'תיקוני זוהר' (ומבואר באגרת הקודש) שישנם מארי תורה, מארי עובדין טבין כו', ועיין גם כן בפירוש מאמר רבותינו זכרונם לברכה 'כל האומר אין לי אלא תורה' בקונטרס 'עץ החיים' ובהערה שם, ובאגרת הקודש סימן ט'. בברכה להצלחה בכל הנזכר לעיל ולבשר טוב בהקדם.
[חתימת יד קודשו]
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר