תוויות

אברהם מייזליש אברהם מן אברהם פריז אברהם שמואל בוקיעט אגודת חסידי חב"ד אגף אירועים - לחלוחית גאולתית אגף הוצאה לאור - לחלוחית גאולתית אגף המדיה - ארגון לחלוחית גאולתית אגף פעילות - לחלוחית גאולתית אגרות קודש אדמו"ר האמצעי אדמו"ר הזקן אהבה אהבה ויראה אהבת ישראל אהרן יעקב שווי אודיו אוכל אונייה אוסטרליה אופנה אור יהודה אוריאל צימר אחדות אחדות השם איטליה אילת אין רע יורד מלמעלה אינטרנט איסורי תורה איסלאם איסר שפרינגר איראן אלול אלוקות אלחנן דב מרוזוב אלי ויזל אליהו חיים אלטהויז אליהו קוק אלימלך צוויבל אלמנה אלעזר וילהלם אלעזר קעניג אמונה אמירת תחנון אמת אפרים אליעזר יאלעס אפרים וולף אפשערניש ארגון לחלוחית גאולתית ארי הלברשטם אריאל שרון אריכות התפילה ארץ ישראל ארצות הברית אשדוד אשה אשכנזים אשקלון אשר גרשוביץ אשר לעמיל כהן אשר פרקש אתכפיא אתר חב"ד און ליין אתר חב"ד אינפו אתר חב"ד פדיה אתר לחלוחית גאולתית ב' אייר ב' ניסן באר שבע בדיקת חמץ בורא העולם בחורי ישיבה בחורים ביטול ביטחון בין הזמנים בינוני בית המקדש בית חב"ד בית כנסת בית ספר למלאכה בית שמש ביתר עילית בן ציון שם טוב בן ציון שמטוב בנות בני ברק בנימין גנדל בנימין נתניהו בנימין קליין בנציון שמטוב בעל מנגן בעל עסק בעלי חיים בערל לאזאר בר מצווה ברוך בועז יורקוביץ' ברוך נחשון בריאות ברית מילה ברכת המזון בשורת הגאולה ג' תמוז גאווה גאולה גבאים גבר גדולי ישראל גדליהו אקסלרוד גוי גזירת המשקה גיהנום גלות גמרא גן ישראל גן עדן גרמניה גרפולוגיה גרשון חן גרשון מענדל גרליק גשם דבר מלכות דוד אבא זלמנוב דוד אופן דוד בן גוריון דוד המלך דוד חנזין דוד לידר דוד מאיר דרוקמן דוד נחשון דוד פורסט דוד רסקין דור השביעי דידן נצח דיקטטורה דירה בתחתונים דמוקרטיה דמי מעמד דעת דעת תורה דרכי החסידים ה' טבת האוהל האריז"ל הבבא מאיר הבבא סאלי הבעל שם טוב הגדה של פסח הגיליון השבועי הדרכה הוסאקוב החסידות הכללית הידור מצווה הילולא היסטוריה הכותל המערבי הכנה לתפילה הלכה הלל מנחם געז הלל פבזנר הלל פרוטקין (פוצ'פר) הלל צייטלין המגיד ממעזריטש המהר"ל מפראג המרכז לענייני חינוך המשך תרע"ב הנהגה הסתכלות גאולתית הסתכלות חיובית הענדל ליברמן הערכה הערצה הפצה הפצת המעיינות הקדוש ברוך הוא הקריאה והקדושה הרב אברהם יצחק קאהן הרב הראשי לישראל הרב יוסף יצחק אופן הרב יוסף רוזין ('הרוגוצ'ובר') הרב יעקב קאפיל גולדברג הרב לוי זלמנוב הרב שמריהו גוראריה הרבי ה'צמח צדק' הרבי המהר"ש הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי מלך המשיח הרבנית דבורה לאה הרבנית חיה מושקא הרבנית חיה מושקא - בת המהר"ש הרבנית חנה הרבנית נחמה דינה הרבנית פריידע הרבנית רבקה הרבנית שטערנא שרה הרבנית שיינא השתטחות התבודדות התבוננות התבוננות פרטית התגלות התוועדות התקשרות ו' תשרי וידאו ויקטור פרנקל ועד הרוחני - ארגון לחלוחית גאולתית ועד להפצת שיחות ז'מבין זאב וולף ('וועלוועל') קסלמן זאב מינצברג זאב קדנר זוגיות זושא אלפרוביץ' זושא וילימובסקי זושא זילברשטיין זושא פויזנר זלמן אבלסקי זלמן ברונשטיין זלמן יפה זלמן לוין זלמן לנדא זלמן משה היצחקי זעמבין זקני החסידים ח"י אלול חב"ד חברון חברות חג הגאולה חג הסוכות חג שבועות חדר שני חדרה חדשות חודש אב חודש אדר חודש אייר חודש חשוון חודש טבת חודש ניסן חודש סיוון חודש שבט חודש תמוז חודש תשרי חוזר חופה חוק מיהו יהודי חורף חי וקיים חיות בעבודת השם חיים אהרן חיים אשכנזי חיים דוד וילהלם חיים יצחק אייזיק לנדא חיים לוי יצחק גינזבורג חיים מאיר גרליק חיים מרדכי אייזיק חדקוב חיים נאה חיים נצחיים חיים קיז'נר חיים שאול ברוק חיים שלום דובער ליפסקר חיים שלום דייטש חיים שלמה דיסקין חינוך חיפה חיצוניות חכמה חנוך הענדל קוגל חנוכה חסידות בויאן חסידות בעלז חסידות ברסלב חסידות גור חסידות ויזניץ' חסידות חב"ד חסידות סדיגורא חסידות סקולען חסידות קוצק חסידות רחמסטריווקה חסידות תולדות אהרן חסידים חרדים חשבון נפש חתונה ט"ו אלול ט"ו מנחם אב ט"ו שבט טבריה טוב טוביה בלוי טור דעה טכנולוגיה טרור י' כסלו י' שבט י"א ניסן י"ב הפסוקים י"ב תמוז י"ד כסלו י"ז תמוז י"ט כסלו יאוש יארצייט יגאל פיזם יגיעה יהדות יהודה גינזבורג יהודה הבר יהודה ושומרון יהודה לייב גרונר יהודה לייב לנדא יהודה לייב רסקין יהודה קלמן מרלו יהודה קרינסקי יהודי יהושע דובראווסקי יהושע זליג פלדמן יהושע מונדשיין יהושע קארף יואל גאנזבורג יוהנסבורג יוכבד זלמנוב יום הולדת יום כיפורים יוסף גולדברג יוסף דוב סולובייצ'יק יוסף דניאל יוסף העכט יוסף יצחק אופן יוסף יצחק בקשי יוסף יצחק גאנזבורג יוסף יצחק וילישאנסקי יוסף יצחק זילברשטרום יוסף יצחק סגל יוסף יצחק סגל - נוף הגליל יוסף יצחק סילברמן יוסף יצחק פלטיאל יוסף יצחק קסלמן יוסף ישעיה ברוין יחודים יחזקאל פייגין יחי אדוננו יחידה יחידות ילדים ונוער ימי החופש יעקב דוד ויינטראוב יעקב יהודה לייב אלטיין יעקב ישראל קניבסקי יעקב לנדא יעקב מרדכי בזפלוב יצחק אייזיק קעניג יצחק אקסלרוד יצחק בן צבי יצחק גולדברג יצחק דב ליברמן יצחק דוד פלקסר יצחק הורביץ (איצ'ה דער מתמיד) יצחק ידגר יצחק מאיר ברסקי יצחק מאיר גוראריה יצחק מישולובין יצחק שפרינגר יקותיאל גרין יראת שמים ירון נאמן ירושלים ירח ישבעם סגל ישיבת 'אהלי תורה' ישיבת אחי תמימים ישיבת חובבי תורה ישיבת חח"ל נוף הגליל ישיבת חח"ל צפת ישיבת תומכי תמימים המרכזית ישיבת תורת אמת חברון ישיבת תורת אמת ירושלים ישיבת תות"ל בית שמש ישיבת תות"ל ברינוא צרפת ישיבת תות"ל ווסטצ'סטר ישיבת תות"ל כפר חב"ד ישיבת תות"ל לוד ישיבת תות"ל רחובות ישעיהו הרצל ישראל אלפנביין ישראל ג'ייקובסהון ישראל גרינברג ישראל דוברוסקין ישראל הלפרין ישראל יצחק זלמנוב ישראל יצחק זלמנוב - לוד ישראל לייבוב ישראל נח בליניצקי ישראל פרידמן יתום כ' טבת כ' מנחם אב כ' מר חשוון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ח ניסן כ"ח סיוון כבוד כינוס השלוחים כנסים כסלו כפר חב"ד כשרות כתב יד קודש כתיבה לרבי ל"ג בעומר לב לייבמן לוד לוי וולף לוי זלמנוב לוי יצחק ניסלביץ' לויים לחיות משיח לחיים לחלוחית לחלוחית גאולתית לחלוחית חסידית ליובאוויטש ליל הסדר לימוד החסידות לימוד התורה ליקוטי תורה לקוטי שיחות לשון הקודש מאיר הרליג מאיר וולישאנסקי מאיר צבי גרוזמן מאמר חסידות מבצעים מגדל העמק מגילת 'איכה' מגילת אסתר מגילת קהלת מגילת רות מגילת שיר השירים מדרש מוות מוזיקה מוחין מוטי עדן מונטריאול מונסי מוסדות חב"ד מוריסטון מזוזה מחנה קיץ מחצית השקל מחקר מיכאל דווארקין מיכאל חנוך גולומב מיכאל מישולובין מיכאל סלאווין מיר מירון מכונית מלחמה מלכות מנהגי חב"ד מנחם וולפא מנחם זאב גרינגלאס מנחם זיגלבוים מנחם טל מנחם כהן מנחם מנדל הראל מנחם מענדל גולוכובסקי מנחם מענדל גינזבורג מנחם מענדל ליברמן מנחם מענדל נחשון מנחם מענדל עמאר מנחם מענדל פרידמן מנחם מענדל פרלוב מנחם מענדל קופרשטוך מנחם מענדל רייצעס מסירות נפש מעלות מענדל דערען מענדל וועכטער מענדל מרוזוב מצה מצוות מצרים מקווה מקרא מגילה מרדכי אליהו מרדכי בן דוד מרדכי דובין מרדכי שמואל אשכנזי מרירות משה אורנשטיין משה גולדשמיד משה גוראריה משה הלל משה וובר משה זלמנוב משה יהודה קוטלרסקי משה לידר משה מישולובין משה מרדכי ארנשטיין משה סלונים משה פיינשטיין משה צבי נריה משה קורנוויץ משה קליין משה רבינו משה שלמה לויטין משולם ישעיהו זושא שובּ משחק שחמט משטרה משיח משכיל משלוח מנות משמעת משפחה משפיע משפיעי חב"ד משקה מתנה נבואה נוסטלגיה נועם וגנר נוף הגליל - נצרת עילית נחום טרבניק נחום שמריה ששונקין נחלת הר חב"ד נחמיה גרייזמאן נחמיה סגל נחמן יוסף טברסקי נחמן לרנר נחמן סודאק נחמן שפירא ניגון חסידי ניגוני חב"ד ניו יורק ניידות חב"ד ניסיון ניסן נמנוב נישואין נס נסיעה לרבי נפש אלוקית נפש בהמית נפתלי אסטולין נצרות נשים נשמה נתן גוראריה נתניה סאטמר סגולה סדר ההשתלשלות סדר ניגונים סופר סטלין סידור קידושין סיפור סליחות סמיכה סמים סנדי וולישאנסקי סעודת משיח ספירת העומר ספר 'דרך מצוותיך' ספר 'נועם אלימלך' ספר ה'זוהר' ספר השיחות 'תורת שלום' ספר התנ"ך ספר יוסיפון ספר עבודת התפילה בדור השביעי ספר תורה ספרדים עבודת השם עבודת התפילה עברית עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) עובד השם עובדיה יוסף עופר מיודובניק עיתון 'בית משיח' עיתון 'כפר חב"ד' עיתונות עלילת הרופאים עם ישראל עמלק עמנואל עמרם מלכא ענווה עקיבא ווגנר ערבים עשירות עשרה בטבת עשרת המבצעים פאה פאנל פדיון נפש פולטובה פוליטיקה פולין פונוביז' פורים פחד פנחס אלטהויז פנימי פנימיות התורה פסח פסח שני פסיכולוגיה פרוייקט אתר לחלוחית גאולתית פריז פרנסה פרסום משיח פרסום ראשון פרץ מוצ'קין פרשת השבוע פרשת השבוע באור החסידות פרשת זכור פתגם חסידי צבא צבא הגנה לישראל צבאות השם צבאות השם מגדל העמק צדיק צדקה צום צום גדליה ציונות ציור ציצית צמח אברהם צניעות צעירי אגודת חב"ד צפת צרפת קאפוסט קבלת המלכות קבלת עול קבלת פני משיח קדושה קה"ת קול קורא קונטרס בד קודש קונטרס החלצו קונטרס העבודה קונטרס התפילה קונטרס עץ החיים קופת רבינו קורונה קורס קיבוץ גלויות קידוש לבנה קיץ קליפורניה קלמן ויינפלד קראון הייטס קרבנות קריאת התורה קריאת שמע שעל המיטה קרית אתא קרית גת קרית מלאכי ר' אייזיק מהומיל ר' ברקע חן ר' דוד הורודוקער ר' הלל מפאריטש ר' יואל כהן ר' לוי יצחק מברדיצ'וב ר' לוי יצחק שניאורסהון ר' מנחם מענדל הכהן הורנשטיין ר' מענדל פוטרפס ר' משה הכהן הורנשטיין ר' משה נפרסטק ר' פינייע קארף ר' שילם קוראטין ר' שלום בער גאנזבורג ר' שלום בער קסלמן ר' שלמה חיים קסלמן ראובן דונין ראובן וולף ראש השנה ראש ישיבה ראשון לציון ראשי רבותינו נשיאנו רבי אהרון רוקח רבי אלימלך מליז'נסק רבי ברוך ממז'יבוז' רבי חיים וויטאל רבי חנינא בן דוסא רבי יוסף יצחק שניאורסון מאוורוטש רבי יעקב אלתר - האדמו"ר מגור רבי ישראל מרדכי טברסקי רבי נחמן מברסלב רבי פנחס מנחם אלתר - האדמו"ר מגור רבי שמעון בר יוחאי רבי שניאור זלמן אהרון שניאורסהון - הרז"א רבנות רבני חב"ד רבנים רגישות רגשות רדיו רוחניות רוסיה רופא ריקודים רמב"ם רשת אהלי יוסף יצחק שאול אקסלרוד שאול דובער זיסלין שאול רוזנבלט שבע מצוות בני נח שבעת המידות שבת שבתי יונה פרידמן שואה שוחט שולחן ערוך שחיטת ליובאוויטש שי שמעון כהן שידוכים שיעו שיעור חסידות שלג שלום בער כהן שלום דובער וולף שלום דובער וולפא שלום דובער ליפסקר שלום דוד גייסינסקי שלום הורביץ שלום הלל שלום יעקב חזן שלום פלדמן שלושת השבועות שליחות שלמה גורן שלמה זלמן הבלין שלמה זלמן לבקיבקר שלמה זרחי שלמה חיים קסלמן שלמה יוסף זוין שלמה יצחק פראנק שלמה פישקל שלמה רוזנבלט שלמה רסקין שלמה שטרנברג שמואל אזימוב שמואל גרונם אסתרמן שמואל גרייזמן שמואל זלמנוב שמואל חיים בלומינג שמואל לו שמואל לויטין שמואל מנחם מענדל שניאורסון שמואל מקמל שמואל רוט-ארגמן שמחה שמחת תורה שמיני עצרת שמירת הברית שמירת הסדרים שמירת העיניים שמעון גד אליטוב שמריהו הראל שנה לועזית שניאור זלמן גופין שניאור זלמן גפני שניאור זלמן גרליק שניאור זלמן חנין שניאור זלמן לבקובסקי שניאור זלמן שז"ר שנת הקבוצה עם הרבי שנת הקהל שער היחוד והאמונה שפת האידיש שקר שרגא זלמנוב שריפת חמץ תאווה תהילים תודה תוכנית הוידאו - שאו מרום עיניכם תומכי תמימים תורה תורה אור תורת החסידות תורת הסוד והקבלה תחיית המתים תיקון המידות תיקון חצות תל אביב תל ציון תמונות תמונת היום תמימים תניא תענית אסתר תפילה תפילה בציבור תפילין תפילת מנחה תפילת ערבית תקיעת שופר תשובה תשנ"ב תשנ"ג תשנ"ד תשעה באב תשפ"ד תשפ"ה
הצג עוד

הרב וילשאנסקי מבהיר: רק הרבי קובע ולא אף אחד אחר!


בעקבות המאורעות האחרונים, אנו מפרסמים ראיון מיוחד עם הגה"ח הרב מאיר וילשאנסקי - מנהל רוחני ומשפיע בישיבת חסידי חב"ד בצפת, המבהיר את ההבדל בין הנהגות שיסודן בדברי הרבי, כגון הכנת מקומו של הרבי לתפילה וכיוצא בזה, לבין הנהגות כגון 'חלוקת דולרים' ו'חלוקת כוס של ברכה' שאין להן שום מקור והן היפך הכוונה • לכתבה המלאה

•••


יש נקודה משותפת לכלל החסידים והתמימים: כל דבר של הרבי יקר לליבם ותופס מציאות. אנחנו עדים כיום לתופעות כמו רכישת ספרים של הרבי בצימאון אדיר, מכירות פומביות על דולרים וקונטרסים של הרבי וכדומה שמחירם מרקיע שחקים. חסידים מכל הסגנונות 'חיים' עם סיפורים על הרבי, 'ווארטים' של הרבי ועוד. כולם מחפשים 'לתפוס' ברבי! וזה מראה עד כמה הנוכחות של הרבי אצלנו ואיתנו כל כך שלימה ומליאה, כי ה'עצם' נמצא בכל מקום ובכל דבר.

על אף שאת ה'עצם' באמת אי אפשר לתפוס, עדיין אנשים מחפשים ומנסים כל מיני דרכים להשיג את ה'עצם' לפי ערכם. ואכן, כאשר בחורים מגיעים ל-770 הם מחפשים כל דבר ששייך לרבי. אלא, שהיות שאנחנו חיים בתקופה של 'עצם', וכדי להגיע ל'עצם' צריכים לפתוח את העיניים, כי ה'עצם' הוא הרבה יותר נעלה מכל הגילויים - זו דרגה שאי אפשר לכמת אותה ו'לתפוס' אותה.

הרבי מלך המשיח אומר שאנחנו נמצאים בתקופה שיש לנו הכל. אלא מאי? העיניים שלנו לא רואות.. מה שדרוש הוא לפתוח את העיניים, וכל עוד לא נעבוד ונעמול על פתיחת העיניים - חזרה לאחור ל'גילויים' המוחשיים להם זכו בשנים הקודמות, לא תיתן לנו את התוצאה של גילוי העצם, אלא להיפך. וזהו הקושי של הגלות - הכל נמצא קיים אבל לא רואים זאת! אם עדיין לא 'תפסנו' את ה'עצם', אזי זה משום שעוד לא פקחנו את העיניים.

ההתקשרות לרבי באופן של 'עצם' - זה הרבה יותר קשה מאשר באופן של 'גילויים', אבל זו העבודה שלנו כיום. וכפי שהזכרנו, הבחורים של היום מבטאים באופן החזק ביותר מהי עוצמתה של התמסרות והתקשרות עצמית לרבי. אז גם אם לעיני בשר אמנם חווים העלם, הרי ברור הדבר שהתכלית היא אך ורק בשביל שנתעקש עד שתיכף ומיד נראה את הרבי בעיני בשר!

אז איזה 'גילויים' הרבי כן רוצה לתת לנו עכשיו?

לא יודע.. בכלל, יש מאמר חז"ל שאומר 'לַמֵד לשונך לומר איני יודע'. הדרגה הכי גבוהה שמובאת בחסידות זה 'רישא דלא אתיידע' - מקום שאינו בר הבנה והשגה, אלא של אי-ידיעה. למרות שבאופן פרטי, כל חסיד יכול לספר על 'גילויים' פרטיים אותם זוכה לחוות מהרבי בחיי היום יום, אבל בכל הנוגע להנהגות הכלליות, הרי אנחנו נמצאים כיום בתקופה של 'עצם'.

כי אנחנו קרובים לגאולה האמיתית והשלימה, וכאשר זו תקופה של 'עצם' - אי אפשר לדעת מה הגילוי, כי הגילוי מוסתר ונעלם. תיכף ומיד כשתהיה ההתגלות בפועל ממש, נזכה לראות מה יהיו הגילויים של ימות המשיח בבית המקדש השלישי. אך כעת עדיין איננו יודעים מה הם וכיצד יהיו.

אך בודאי שאין מה לנסות להחזיר את עצמנו אחורה ל'גילויים' של פעם, אנחנו צריכים, רוצים ודורשים לזכות ולחיות את הרבי כפי שהוא היום! וכשהרבי יתגלה - זה לא יהיה כפי שהוא היה בשנות הכ"פים, הלמ"דים או אפילו הנו"נים, אלא כפי שהוא בתשפ"ד! באופן הנעלה של 'מלך ביופיו תחזינה עינינו' כפי שיהיה בגאולה האמיתית והשלימה!


אם כך, מה מקומם של כל ההנהגות שמזכירות את 'פעם', כמו התפילות במנין של הרבי, ההתוועדויות בשבת ובמוצאי החגים? הרי אנחנו נמצאים בתקופה של 'עצם'!

נקודת ההנחה היסודית של כל אשר בשם חסיד יכונה היא האמונה וההתבטלות המוחלטת לכל דבריו של הרבי מלך המשיח. גם אם בעיניו הגשמיות עדיין איננו זוכה לראות את זה - מונח אצלו בפשטות שזאת המציאות האמיתית על פי תורה!

אם כן, כשחסיד לומד את שיחותיו של הרבי שזהו המקום בו בחר לקבוע את ביתו הנצחי, ממנו משפיע חיות לכל אנשי הדור 'עד עולם', ממקום זה יתגלה כמלך המשיח תחילה, ולפה דווקא ירד בית המקדש תחילה ומשם ישוב לירושלים - הרי ברור לנו שעל פי תורה הרבי חי ונמצא ב-770 בכל תקפו ובכל עצמותו ובהיבט ה'עצמי' אף הרבה יותר מלפני כן.

הבעיה היחידה היא שאנחנו עדיין בגלות ואין לנו 'כלים' לחיות את הרבי באופן המוחשי אליו הורגלנו לפני ג' תמוז, ולכן כל אחד צריך ליצור בתוך עצמו את ה'כלים' כדי לחיות עם הרבי ב-770. יצירת ה'כלי' נעשית בעבודת השם הפרטית שלי. לדוגמא:

אני צריך להתפלל - אז אני מתפלל עם הרבי. אני צריך להתוועד - אני מתוועד עם הרבי. אם זה בדיוק כמו בתשנ"ב או בכל שנה אחרת - אינני יודע לומר, וגם איני יכול לדעת, כי הרבי עדיין לא גילה לנו איך זה מתקיים כיום. אנחנו כן יודעים, בביטחון גמור, שהרבי נמצא פה, וממילא אם אני מתפלל - אני מתפלל עם הרבי. אני מתוועד – אני מתוועד עם הרבי שליט"א. איך בדיוק מתנהלת ההתוועדות? איננו יודעים. זה המקום הגלותי שלנו, שאנחנו לא יודעים. אבל מה שאנחנו כן יודעים הוא מה שהרבי מלמד אותנו שה'עצם' נמצא יותר בגלוי.

אם לא יודעים בבירור איך זה, אז למה קוראים לזה 'המנין של הרבי'?

שאלה טובה. כמדובר לעיל, אנחנו חיים בזמן של 'עצם' ולא בזמן של גילויים ויש לנו הרבה שאלות. ומי שחי בצורה שהכל אצלו מסודר ויש לו תשובות לכל השאלות - זה גופא החיסרון, כי אנחנו נמצאים בזמן שאופיו הוא למעלה מהבנה והשגה, לא של טעם ודעת. ולכן, גם אם אנו מאוד רוצים - לא יכולות להיות לנו תשובות לכל השאלות.

אך יש יסודות מסויימים, שאותם אנחנו כן יודעים ועל פיהם אנחנו חיים. כמו לדוגמא: יש את המשל של הרבי האמצעי אודות 'הבן הנאמן', שהולך בדרכים שאביו הלך. משום כך אנחנו ממשיכים להגיע ל-770 ולחיות עם הרבי ב-770, בתפילות של הרבי ובהתוועדויות של הרבי, בקו של 'שמחה' ולא בקו של מרירות, כשהשמחה היא על כך שאנחנו מבינים שאף על פי שלא רואים - זה רק בחיצוניות, אבל בפנימיות זה יותר בגילוי! על זה שמים את הדגש ולכן גם משתדלים להיות בעיקר בקו השמחה.

את העניינים העיקריים - הרבי הבהיר לנו, ובצורה ברורה. בנוגע לעבודת השם - יש הדרכות ברורות מהרבי לכל התחומים בחיים, הרבי אמר לנו מה עבודת השליחות העיקרית שלנו היום, 'קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש'; הרבי אמר לנו ללמוד ענייני גאולה ומשיח על מנת 'לחיות עם משיח' ולהסביר את 'ענינו של משיח' לעצמנו, לבני ביתנו ולסביבתנו; הרבי אמר לנו להוסיף בלימוד התורה ובקיום המצוות, להדר בקיום השולחן ערוך; יש לנו עבודה שהרבי נתן לנו לעת הזאת והיא נאמרה ונכתבה במילים ברורות בשיחות, באגרות ובמאמרים וכו' - ובזה עלינו לעסוק ב'קאך' ובחיות חסידית, להיות 'מונחים' בעניינים של הרבי.


אולם בכל מה שנוגע ל'עצם' ו'גילויים', כיצד בדיוק הפרטים של הגילוי כיום - בזה לא הכל אנחנו מבינים. בחיצוניות יש העלם והסתר, אבל אנחנו יודעים ומשתדלים לחיות את הפנימיות - את ה'עצם'. אנחנו יודעים שהרבי נמצא, אלא שזה רק ניסיון.

יחד עם זאת, הסדר הקבוע והרגיל תמיד ב-770 שהרבי התנהג לפיו, ויתירה מזו, קבע אותו - הוא שהתפילה של הרבי היא בעשר, ולכן הציבור מתפללים במנין של הרבי בעשר. באחת היחידויות של הרב אפרים יאלעס אצל הרבי, ב'חול המועד' פסח תשמ"א, הוא שאל מהו המקור להנהגה בבית הכנסת ב-770 שמתחילים להתפלל תפילת שחרית בשעה 10 בבוקר, לכאורה הרי זה אחרי זמן תפילה?

ענהו הרבי ששני טעמים בדבר: א] כיוון שצריכים להתכונן לתפילה, ואם מתפללים ללא הכנה, תפילתו בטילה. ב] טעם נוסף - והוא העיקר: על פי הגמרא הידועה במסכת סוכה, שרב אחא היה מהדר לקיים את דברי רבו בעניין ההדסים, הואיל ונפק מפומיה דרב כהנא, ובכך הבליט השייכות לרבי. ועל דרך זה בענייננו, סיים הרבי: 'הסדר אצל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר כאן, היה, שהיו נעמדים לתפילה בשעה 10, ולכן אין ברצוני לשנות סדר זה'.

לאידך, כאשר הקדימו את ה'הקפות' בשמחת תורה מ-1 בלילה ל 22:30 וכך הקהל כולו נוהג - אז וודאי לנו שהרבי נמצא יחד עם הקהל. האחראים, הגבאים וכו' סידרו זאת כך - אז כך נוהגים, כפי שהרבי עצמו הראה לנו בכל פעם, שהוא נוהג לפי הודעת הגבאים.

בתשל"ח, הרבי אמר שהחסידים יתוועדו במוצאי שמחת תורה ב'זאל' הגדול למטה, יכינו את מקומו של הרבי, ויתוועדו כפי שזה בדרך כלל, והרבי אמר שהוא יהיה עם החסידים. וכולם היו שם. מכאן אתה רואה, שגם אם בעיניך הגשמיות אינך רואה את הרבי - אבל עליך להתוועד בזמנים שהם התוועדות של הרבי, והגבאים מכינים את הכיסא להתוועדות וכו' וכו'.

באותה חצי שנה, משמיני עצרת ועד פסח תשל"ח, למרות שהרבי התפלל בשבתות בזאל הקטן למעלה - הרי בכל שבת קיימו בזאל הגדול את המניינים של הרבי בשעות הקבועות, והיו מכינים את הסטנדר והכסא עבור הרבי. כך היה מצד החסידים, וכך גם מצד הרבי עצמו - כפי שמופיע ביומני המזכיר הרב גרונר, שלמרות שהרבי התפלל תפילת מנחה וערבית בחדרו הקדוש, הרי דייק להתפלל דווקא בזמן הקבוע של המניין בזמן החורף.

אם כאשר חסידים מתבטלים אל הרבי, מעמידים את עצמם ומכינים את המקום לרבי, הביטחון יוצר את זה שהרבי מגיע, אז אולי עדיין יש מקום ל'חלוקת דולרים' או 'כוס של ברכה'.. 

בכל מה שקשור לנתינה מהרבי אל החסיד - הרבי בעצמו מחליט מתי לתת לנו והוא יעשה זאת בזמן ומקום שהוא יראה לנכון. חסיד אינו רשאי ולא יכול 'להחליט' לרבי מתי הוא יתן לו. היסוד להתבטלות אל הרבי היא התמימות והפשטות. כולנו מכירים סיפורים רבים שבהם חסידים בעלי אמונה תמימה השתוקקו מאוד לקבל דולר מהרבי אחרי ג' תמוז - וקיבלו דולר של הרבי בדרכים שונות. זה קיבל את הדולר כעודף בחנות, זה מצא דולר בפריטת השטרות. הצד השווה שבכולם - שהרבי בחר מתי ואיך להביא להם את הדולר..


כשם שמשנת תשמ"ב ואילך, אף חסיד לא העלה ולא מעלה בדעתו 'להחליט עבור הרבי' שה'יחידות' תמשיך להיות בחדרו הקדוש כשם שהיה עד תשמ"ב.. הרבי עבר לשלב אחר, לדרך אחרת של התקשרות, של 'יחידות כללית'. כך כאשר הרבי החליט, שהתקופה כעת תהיה של העלם והסתר (על דרך מה שהרבי אומר לגבי אדמו"ר הזקן, שכל הענין של המאסר לפני י"ט כסלו זה היה בהסכמתו) ולא יהיה בה גילויים מוחשיים כמו חלוקת דולרים או כוס של ברכה וכדומה, אלא גילויים חדשים שעדיין אין לנו את היכולת לעכל - בשל חסרוננו אנו!

וכפי שהזכרנו קודם: כאשר נמצאים בתקופה ובמצב של 'עצם' - ההתנהלות צריכה להיות שעל מנת להתקשר לרבי, חסיד עושה את כל מה שביכולתו לתת מעצמו ולעשות את החלק שלו בעניינים של הרבי; ולא שהוא מחליט לרבי באיזה אופן לעשות את הדברים.

תגובות

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה

300,000 צפיות, 2000 כתבות - ארגון 'לחלוחית גאולתית' עושה היסטוריה במדיה
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי

רבני ומשפיעי חב"ד מעוררים: תפילה באריכות קריטית לכל יהודי
הקליקו על התמונה לכתבה המלאה

כתבות פופולריות

צפו: השוני הגדול בין ההתבודדות ביער לבין ההתבוננות בעבודת התפילה

הרבי על ישראל: דיקטטורה במסווה של דמוקרטיה

קונטרס ראש חודש כסלו ה'תשנ"ג • מוגה על ידי הרבי

צפו: הוידאו המלא מהפאנל בכינוס השלוחים העולמי - 'עבודת התפילה בחיי השליחות'

וידאו מבהיל: הרבי כפי שאף פעם לא ראיתם

לתועלת הגולשים: לימוד מתורת נשיאי החסידות בחודש כסלו

הפרוכת שנפלה בשגגה ותגובת הרבי המפחידה

השליחים של חב"ד • אלי ויזל במאמר הערכה

בכנס מושקע: מאות הודרכו 'איך להתפלל' בישיבה הקטנה בצפת • גלרייה ענקית

הרב יורקוביץ' תובע: נותנים לך כוחות ליישם את הדרישה להתפלל באריכות

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'

לכתבות תוכן על 'גאולה ומשיח'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'

לכתבות תוכן על 'אהבת ישראל'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'

לכתבות תוכן על 'עבודת התפילה'
לחץ על התמונה

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'

לכתבות תוכן על 'ניגון חסידי'
לחץ על התמונה

טורים נבחרים

ארכיון

הצג עוד

כתבות מובחרות

נחשפה: הקלטה נדירה של הרבי הריי"צ מנגן בדביקות

וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם • מאמר גדוש על 'עבודת התפילה'

ביקור נדיר: הרבי בפגישה עם האדמו"ר מגור הנוכחי

הַבּוֹחֵר בְּשִׁירֵי זִמְרָה.. • מאמר עשיר על ניגוני חב"ד

חשיפה היסטורית נדירה: הרבי הריי"צ מתוועד בחריפות על ההכרח להתפלל באריכות

100 התוועדויות של משפיעים מחסידות חב"ד • מיוחד

הרב זושא אלפרוביץ': 'יחי אדוננו' זה ניגון של הרבי!

מרעיד לב: הרבי הריי"צ מתאר בזעזוע את קורות תשעה באב

ברוכים הבאים! • אתר 'לחלוחית גאולתית'

התמונה שחוללה סערה: נחשפה תמונה של הרבי הרש"ב? • הסיפור המלא

צור קשר

שם

אימייל *

הודעה *

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון

למאגר התכנים הענק - לחץ על סמל הארגון
אתר זה מופעל על ידי ארגון 'לחלוחית גאולתית'. אימייל: lgch770@gmail.com.