מנהגי יום ההילולא של הרבי הריי"צ ביו"ד שבט
בעומדנו בימי ההכנה ליו"ד שבט - יום הסתלקותו של הרבי הריי"צ, הננו בזה להביא את מכתב הרבי מלך המשיח מראש חודש שבט תשי"א בענין סדר ההנהגה בימים אלו • המכתב נכתב אל: 'אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כבוד קדושת מורי וחמי', ובו פירוט המנהגים בהם יש לנהוג ביום ההילולא ובימים הסמוכים אליו • לכל הפרטים
•••
בעומדנו בימי ההכנה ליו"ד שבט - יום הסתלקותו של הרבי הריי"צ, הננו בזה להביא את מכתב הרבי מלך המשיח מראש חודש שבט תשי"א בענין סדר ההנהגה בימים אלו.
למכתב המלא:
ברוך השם, ראש חודש שבט, ה'תשי"א.
ברוקלין, ניו יורק.
אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים או השייכים אל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הריני כפרת משכבו, ה' עליהם יחיו
שלום וברכה!
במענה על שאלת רבים אודות סדר מפורט ביום העשירי בשבט הבא עלינו לטובה, הוא יום היארצייט של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו, הנני בזה להציע:
בשבת קודש שלפני ה'יארצייט', ישתדלו לעלות לתורה.
אם אין מספר העליות מספיק - יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים. ישתדלו ש'מפטיר' יהיה הגדול שבחבורה - בריצוי רוב המנין - או על פי הגורל.
יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום ה'יארצייט', ונכון לחלק שיתפלל אחד ערבית, שני - שחרית, שלישי - מנחה כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש.
להדליק נר שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל - נר של שעווה.
בשעת התפילות ידלקו חמישה נרות.
אחר התפילה (בובקר - אחר אמירת תהילים) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פרק כ"ד דכלים ופרק ז' דמקואות. אחר כך יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו' ויאדיר. בלחש - איזה שורות ב'תניא', קדיש דרבנן.
אחר תפילת ערבית - יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (דיבור המתחיל 'באתי לגני', נדפס בקונטרס ע"ד) בעל פה. ואם אין מי שיחזור בעל פה ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפילת הבוקר. ולסיימו אחר תפילת מנחה.
בבוקר קודם התפילה - פרק 'תניא'. וכן לאחר תפילת מנחה.
בבוקר קודם התפילה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפילת מנחה.
לאחר תפילת הבוקר וחזרת הדא"ח - יקרא כל אחד 'פדיון נפש' (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להיכנס ליחידות, או על כל פנים לראות את פני כבוד קדושת אדמו"ר הריני כפרת משכבו - יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאילו עומד לפניו. להניח ה'פדיון נפש' אחר כך בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו. ולשלחו (אם באפשרי - בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו.
במשך המעת לעת - ללמוד פרקי המשניות של אותיות השם.
במשך המעת לעת - לעשות התוועדות.
לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שיחיו אודות כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.
במשך המעת לעת - לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות ובבית המדרש אשר בעיר, לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו על דבר אמירת תהילים, לימוד חומש עם פירוש רש"י - ובמקומות המתאימים - גם על דבר לימוד ה'תניא' כפי שחילקו לימות השנה. אם באפשרי לעשות כל הנזכר לעיל מתוך התוועדות.
במשך המעת לעת - לבקר (המוכשרים לזה) במקום כינוסי הנוער החרדי - ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי - ולבאר להם איך שחיבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקווה והביטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער.
מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנזכר לעיל בימים אשר אחרי ה'יארצייט' ובפרט ביום השבת קודש שלאחריו. והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הריני כפרת משכבו, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.
מנחם מענדל שניאורסאהן
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר