אתה אינך צריך להרחיב את 770 - אם צריך הרבי יעשה זאת בעצמו
עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטע עכשווי משיחה של הרבי מלך המשיח, מליל 'הושענא רבה' תשמ"ט, בנוגע לדרך הנכונה להרחיב את מרכז חב"ד העולמי 770, בית חיינו. בפשטות שיחה זו מכוונת בעיקר עבור כלל החסידים, שאין תפקידם לדאוג להרחבה, אלא כמו שהרבי הדגיש שוב ושוב, שדווקא האחראים על הבניין הם יתעסקו בהרחבת הבניין (ראה לדוגמא כאן) • 'את בית הכנסת של הרבי אינך צריך 'להגדיל', הוא מספיק גדול.. כמה שרק תגדיל אותו, ישאר לא יותר גדול כמו עד עתה.. צריך לסמוך שכל מה שיכולים להוסיף בגובה ברוחב ובאורך, יעשה זאת בעל הבנין, הרבי, נשיא דורנו'!! • לשיחה המלאה
•••
☚ י"ז אלול: הנחת אבן הפינה להרחבת 770 • יומן מרתק
עורך אתר 'לחלוחית גאולתית' מגיש קטע עכשווי משיחה של הרבי מלך המשיח, מליל 'הושענא רבה' תשמ"ט, בנוגע לדרך הנכונה להרחיב את מרכז חב"ד העולמי 770, בית חיינו. בפשטות שיחה זו מכוונת בעיקר עבור כלל החסידים, שאין תפקידם לדאוג להרחבה, אלא כמו שהרבי הדגיש שוב ושוב, שדווקא האחראים על הבניין הם יתעסקו בהרחבת הבניין (ראה לדוגמא כאן).
כמובן שעניין ההרחבה של 770 לכשעצמו, הוא עניין שאותו ביקש הרבי ועורר על לא פעם (במילים מיוחדות ביותר בקונטרס 'בית רבינו שבבבל' לדוגמא), אך נראה שלרבי נוגע במיוחד שעניין זה יתקיים בצורה הנאותה בהדרכת האחראים.
לשיחה המלאה:
'הסיבה לכך שמאריכים בכל הנזכר לעיל (עם היותו דבר הפשוט) [שיש לתכנן את הבנייה באופן ש'לשבת יצרה'], היא, מצד הבלבול שנעשה בנוגע לבנין בית הכנסת ובית המדרש זה [770]: בהעדר נקודת התוכנית הראויה, בא כל אחד עם סברא משלו, וכשפלוני אומר באופן כך, אומר, שהוא יבנה בנין גדול יותר!
על כך אומרים לו: את בית הכנסת של הרבי אינך צריך 'להגדיל', הוא מספיק גדול.. כמה שרק תגדיל אותו, ישאר לא יותר גדול כמו עד עתה. גדלותו (עד עתה) אינה על ידי הוספה, ואדרבה, הלוואי שההוספה לא תעשה שינוי בגדלותו של בית הכנסת ובית המדרש כמו שהיה במשך עשר שנים האחרונות דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר בחיים חיותו בעלמא דין, נשמה בגוף.
זאת ועוד: בית הכנסת ובית המדרש כמו כל ענין של קדושה אינו נשאר על עומדו, אלא, הוא באופן של 'מהלך', ובמילא, מזמן לזמן (ועד מרגע לרגע) ניתווסף בו יותר, בגובה, ברוחב ובאורך, ואין להתערב בענין זה, להוסיף או לשנות כו', אלא, צריך לסמוך שכל מה שיכולים להוסיף בגובה ברוחב ובאורך, יעשה זאת בעל הבנין, הרבי, נשיא דורנו!!
אלא מאי הוא לא רואה זאת בעיני בשר שלו, הרי זה כמשל הידוע מעגלה רתומה לסוסים שמונהגים על ידי העגלון בשביל להוליך את החכמים שיושבים בעגלה ומדברים דברי חכמה, אשר, לכאורה נוסעים כולם (החכמים, העגלון והסוסים) לאותו מקום, ולכולם תכלית שיש לה מקום בתורה, שכן, גם מחשבת העגלון או מחשבתם של הסוסים להגיע אל התבן, קשורה עם שלילת צער בעלי חיים, ומה גם שצריכים את הסוסים בשביל ליקח את החכמים לנסיעה שניה ושלישית, לכל מקום שליבם חפץ.
ובנוגע לסוסים הרי ידוע הפתגם (שמביא כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו) כשתי הגירסאות: א] להכות את הסוסים שלא יהיו סוסים ('שמייסן די פערד זיי זאָלן ווערן אויס פערד'), ב] להכות את הסוסים שידעו שהם סוסים ('שמייסן די פערד זיי זאָלן וויסן אַז זיי זיינען פערד'), וכשידעו שהם סוסים, אזי יתפללו להקדוש ברוך הוא שהם לא יהיו סוסים, אלא יגיעו למעלת השלימות שבאה (והיא מעין) מהשלימות של החכמים היושבים בעגלה.
ויתירה מכיון שסייעו לחכמים להביאם למחוז חפצם, ועל ידי זה גרמו לחכמה הכי גדולה שניתווספה אצל החכמים על ידי השקלא וטריא שביניהם וכו', בוודאי מגיע להם מזה שכר שתהיה אצלם מעין השלימות של החכמים, ולא מספיק מעין זה או כעין זה, כי, הגורם צריך לקבל חכמה גדולה יותר ממה שגרם לחכמים שקיבלו את עזרתו. ותן לחכם ויחכם עוד להבין פרטי הנמשל בעבודתו של כל אחד ואחד, ובפרט שהנמשל מובן באופן הכי פשוט, הכי גלוי והכי ברור (אפילו לטף), עד שאין צורך במשל ונמשל'.
תגובות
הוסף רשומת תגובה
*רק תגובות מתאימות יתפרסמו לפי החלטת הנהלת האתר